Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 4.5.
Květoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Maska bez duse
Autor: Kavka (Občasný) - publikováno 1.8.2005 (09:01:39)

MOTTO:

 

„Nejsme maskou…

ale pokud si ji nasadíme, nestáváme se jí ?“

 

      „Život je jen velké divadlo. Každý člověk nosí masku se svou rolí. Kdo hraje nejlépe, tomu patří svět. Nejhorší herec je ušlapán.“

      Když to slyšela poprvé, jen se pousmála. Myslela si, že je to hloupý žert. Čím ale byla starší a nabývala špatných zkušeností, začala chápat, že myšlenka o hercích a hraní zachycuje velice přesně svět, jehož je ona nedílnou součástí.  

      Nejděsivější pro ni bylo zjištění, že s tím jako jedinec nemůže nic dělat. Nedokáže to změnit, i kdyby se rozkrájela.

      Rozhodla se přizpůsobit. Ušlapat a zničit něco v sobě a nahradit to něčím novým. Věřila, že když bude sledovat lidi kolem sebe a bude je napodobovat, změní se a už nebude nikdy vybočovat z řady. Nedocházelo jí, že se z osobnosti stane cvičená opice.

      Stála nerozhodně na ulici s blokem a tužkou v ruce. Jedinou možností, jak se zapojit do světa, bylo pro ni sledovat ho. Naučit se v něm žít. Měla teorii, že člověk se dokáže naučit všechno na světě, i na co nemá talent. Vše je jen otázkou cviku...

     A tak cvičila každý den. Tužka plula po papíře zleva doprava jako loď na vlnách. Blok se plnil poznámkami, které se později stávaly skutečností. Modrá písmena opustila kus papíru a vryla se dívce do paměti i chování. Nejprve vše pečlivě zkoušela před zrcadlem, poté už ho nepotřebovala. Na co je opici zrcadlo? Ještě by se pořezala...

     S každou novou vlastností umíralo něco z ní. Ztrácela samu sebe kousek po kousku. Zůstala jen maska. Byla tou maskou. Pouhým klaunským obličejem na těle dřevěné loutky. Stala se jednou z mnoha. Jednou z nich. Maskou bez duše.

 

(KONEC)

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
fungus2 (Občasný) - 1.8.2005 > Zajímavé.
Body: 4
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 1.8.2005 > Spousta lidí se radši přispůsobí než,aby byli sami sebou i za cenu toho,že budou outsadeři...strach ze svého vlastního já je jako mít strach ze života.Bát se zajít do hloubky svého vlastního nitra se nevyplácí.Kdo ví kolikrát žijete a riskovat to určitě není dobrý.Něvědomost těchto lidí,že je život krátký a pořád se toho bát je zoufalý.Nemůže to být hned,ale po čase na tom zapracovat se vyplácí.Být sám sebou je stejně důležité,jako třeba jíst,pít a nebo souložit:)Svět pak vidíte z úplně jiné prespektivity.......ti kdo to ještě nedokázaly at stím začnou.Může jednou totiž nastat doba,kdy toho budou velice hluboce litovat a proklínat své promarněné životy.díky moc za skvělou prózu!Jen tak dál!
Body: 5
<reagovat 
Rony Rubinek (Občasný) - 1.8.2005 >

Historie masek sahá hluboko do minulosti až k samým počátkům člověka do doby kamenné. Lidé se převlékali za zvíře, které chtěli ulovit. V maskách se odehrávaly erotické rituály. Maskovaní šamani přivolávali déšť či léčili nemocné. Maska byla a je nástrojem k transformaci osobnosti.
Tak takhle jsem to měla hezky připravený k nový povídce:-))) No nic, platí právo rychlejšího.Jinak moje první věta tam byla, že samota není formou sebezapření, je to volba.

K povídce: je dobrá, spíš krátkej text, zápisek, než povídka. Tvoje hrdinka udělala jak se rozhodla a teď nese následky. Ale téma se mi zdá otřepané, nic objevného, co by jsme nevěděli před tím. Nehledě na to, že dnes každý hodně propaguje to, být sám sebou a naopak z řady vybočit.


Body: 4
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 1.8.2005 > Rony Rubinek> Souhlas, volba je naše jedinečné právo na rozdíl od zvířat.
<reagovat 
 ireversible (Občasný) - 1.8.2005 > Rony Rubinek> Něco na tvé teorii určitě bude.Má cenu psát o něčem jiném,co už napsalo x dalších lidí.Já říkám ano.Každý na to má aspoň trochu jiný pohled a podání je též u každého jiné:)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter