Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Bouřil jsi mě
Autor: Zrzohlávka (Občasný) - publikováno 18.8.2005 (01:51:54)

Bouřil jsi mě

 

 

A znovu dýchám…

 

Tísněný vzduch zřídnul a polétavá chmýří odkvetlých stromů již nedráždí mé útroby. Naše každodenní kříže jsou teď na droboučkou chvíli přibity lijavcem k zemi. Vězím skřípnutá v prostoru času a je mi chladno.

 

Světla panelákových pexes nad městem svorně zmizela jak típlé cigarety a pleskot kapek do oken roztříštěných podob s bubnováním nepravidelných rytmů tvoří teď jedinou ozvučinu mého ticha. Bubnování z mé hlavy se útěkem přeneslo o metry výš – na střechu lhostejnosti. Pach zvlhlých trámů mého úkrytu podněcuje nejzkřehlejší šupiny kůže, které elektrizují očekáváním. Stírám z tváří prameny vlasů slité vodou a mrkám obtěžkanými řasami do zatuchlé tmy. Nejsou jediné, kdo je s příchodem jara obtěžkán…i já si v sobě nosím…

 

Žádný jiný zvuk než šum bičovaného města a můj zrychlený dech. Venku se smývá prach a špína světa. Hřmí se stěnami budov a odrazy hromu vibrují k mým uším, aby se zahřmělo i v mé hlavě. (Nic se však nestane, jsem přibitá.)

Dnes jsem v biografu; na potemnělém plátně nebe se promítá černobíle.

 

Široce rozevírám oči a snažím se prohlédnout tmu. Nevidím nic, ale Ty mě cítíš... Z nejnapjatějších smyslů se rozžíhám zevnitř. Sípavý výdech se dere z úst, aby mne skoro zalknul, jak se celá chvěji.

Hořím. Vepršená monotónnost všedního dne se začíná oděvem pozvolna odpařovat - byl jak darovaný od Vodníka - celý uslzený. Ale nebyly to mé slzy, které promáčely tkaniny...

 

A provazce venku neslábnou…léta nenavštívená zahrada se zatápí nevyřčenou vinou zkapalněnou do soudržných svazků molekul – zapomenutý dům mezi stínanými jírovci rozpíná sám sebe, aby mne ve svém nitru skryl.

Nevyštípaným třískám hrozí rozlomení, jak v mlčenlivosti zářím jiskřičky živelné pokory za nabídnuté přístřeší.

 

Nepotkali jsme se na společné cestě... Přesto teď nejvzdálenější výhonek mého těla jihne pod Tvou připlíženou blízkostí. Kde ses tu probůh vzal? Kradeš ze mě a bezostyšně pohlcuješ namáhavě vydrkotané teplo. Nevidíme si dnes do vlastních tváří, ale já vím, že jiný by mě tak - schovanou v polozbořeném foyer - nenašel, ani v koutku své duše…natož tady.

Nemluvíš. Dýcháš se mnou a přerývavě plníš mé okolí - navracíš zcizené poblouzněnými ústy. Kdysi jsem slíbila oddanost - co Ty?

Už tak těžce nesu jiskření kůže a s každým přiblíženým výdechem se bojím zkratu; ze zkrácených délek, jak do mě dýchneš až zabolíš…

 

Zavineš mě celou do smotků nevědomí, rozplyneš deštěm a smiluješ.

 

                                                                                                                 

 

                                                                                                                           červen 2005



Poznámky k tomuto příspěvku
Leodegrance (Občasný) - 18.8.2005 > jsou tam mimořádně silné momenty, ale někde mi to zaskřípe zbytečnou exhibicí
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 31.8.2005 > Hm, a nějak mi nejde na rozum, proč se tady kromě mě nikdo nezastavil... Ten text je opravdu hutnej. A taky proč tu má autorka zatím všehovšudy dva příspěvky...
<reagovat 
pořezaná_sluncem (Občasný) - 31.8.2005 > jo, leodegrance má pravdu, s tou hutností.
Body: 5
<reagovat 
Lenki (Občasný) - 31.8.2005 >

Hutne to je, to je fakt, silne momenty tam jsou taky, obcas to i skripe (nevim cim, ale exhibici ne), a tem dvema prispevkum se taky divim...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
jan(ek) (Občasný) - 1.9.2005 > rozhodně zajímavé !
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
tkadlec (Občasný) - 14.9.2005 > myslel jsem, že nebude fér číst tě, když vím, koho čtu

ale já nevěděl koho čtu

- totemácky bych hodnotil taky nekdě mezi 4D a 5, ale lidsky jsem rozhodně překvapenej
jestli to má být literatura ( a to zdá se jednou být má, když už to - byť opatrně - venčíš), tak ještě potřebuje ošoupat, provzdušnit, vypsat se z některejch slov nebo slovních převleků, ale každopádně k ní má moc pěknej náběh

v tuhle chvíli dost lidí ustrne, protože psát vlastně neni tak důležitý, tak se snaž

(já ustrnul z trochu jinejch důvodů a jinde, ale i tak vim, že to nejni dobrý, tak radší varuju z prevence, i když nic takovýho nemusí hrozit)

hm

hezkej večer, určitě, opatruju mi, prosím ,Jana, je jedním z mála, co ještě mám o trochu víc než málo
Doporučil 
<reagovat 
Damianus (Občasný) - 15.9.2005 > Tak jo, četl jsem si to tak asi desetkrát. Vždycky mne to tak zavalí, že jsem rád, že dýchám, natož abych vnímal vůně. Je toho MOC. Ale začínám to chápat. Po kouskách.

Přikyvuji na tkalcův výstižný komentář, na každé slovo.

Vzbudila jsi v nás očekávání, takže čekáme, co ze sebe vydáš příště. Dvě věcičky jsou trochu málo na hodnocení autorky.
<reagovat 
Ondřej Prokop (Občasný) - 21.11.2005 > Vnímám dost podobně. A občas psávám podobným způsobem. Napršelo to hustě! Na 1. dojem z té bouře známkuji vrchovatě.
Body: 5
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 24.2.2006 >
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 9.10.2005 > ach... ty přívlastky jen kvetou...
<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 17.2.2006 > miroslawek> Běž se vycpat, míwo, tady ty přívlastky hořej, jak ty je nikdy nepodpálíš :o))
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 20.2.2006 > Leodegrance> zřejmě mi k tomu chybí chuť... jíst BEPPO tuhý podpalovač
<reagovat 
 Zrzohlávka (Občasný) - 23.3.2006 > miroslawek> 

ale o mně si doufám nemyslíš, že bych ho s chutí spásala...


<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 24.3.2006 > Zrzohlávka> Do tvých chutí nevidím...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter