Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Divadlo
 > Divadlo
 > Recenze
 > Zajímavosti
 > Dramata
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Jubilejní 50. loutkářská Chrudim
Autor: Kateřina (Občasný) - publikováno 9.7.2001 (20:13:22), v časopise 12.7.2001
Od 1. do 6. 7. se konala jubilejní 50. loutkářská Chrudim, velký svátek všech amatérských loutkářů. V hlavním programu diváci shlédli 17 inscenací 16 souborů, o festivalovém dění informoval zpravodaj Chrupajda (Chrudimská padesátka).
Na padesátileté historii chrudimské přehlídky je snadno prokazatelné, že amatérské loutkářství během této doby dospělo, vyrovnalo se s ostatními divadelními obory a ve svých špičkách předstihlo i mnohé soubory profesionální. Porota ocenila především mladý soubor DNO z Hradce Králové, který přivezl na Chrudim inscenaci Variace na slavné téma Cyrano a kratičkou anekdotu Báj-báj. Cenu diváků i ocenění poroty získal plzeňský Střípek, který pro potěchu dětí i dospělých sehrál pohádku Finist, jasný sokol. Mezi další oceněné patřili plzeňské soubory Rámus se svébytným a emočně silným zpracováním textu J. Londona Samuel a Divadlo v Boudě, které přivezlo marionetovou pohádku Kašpar u čarodějnice. Ocenění poroty také získal soubor ze ZUŠ Žerotín v Olomouci za kultivované převyprávění příběhu Havrane z kamene. Soubor C Svitavy, který se přehlídky zúčastnil s inscenací Penzion Grillparzer, byl oceněn nejen porotou, ale jeho vedoucí MUDr. Karel Šefrna převzal od Ministra kultury Pavla Dostála Cenu za neprofesionální divadelní a slovesné obory za dlouholeté působení v oblasti loutkového divadla. Z dalších zúčastnivších se souborů jmenujme mladé soubory Štafle na knoflík z Plzně a Dramatickou školičku Svitavy, které nezávisle na sobě vytvořily podobná působivá lyricko-hudební pásma, a to plzeňští na motivy pohádky Sedmero krkavců a svitavští na motivy povídky A. Klimenta Strom. V neposlední řadě je třeba zmínit soubor Před branou z Rakovníka, jehož jevištní dikce i vládnutí marionetami byly na úrovni, jakou se může pochlubit jen málokterý amatérský soubor.
Byl zde také pokřtěn almanach vydaný k padesáti letům Loutkářské Chrudimi, který sestavil předseda poroty Luděk Richter.
Vedle oficiálního programu návštěvníky festivalu znovu upoutal již loni osvědčený Loutkářský štrůdl, plný malých loutkových představení a povídání o historii města i podvečerní koncerty před divadlem - od vystoupení Melody Makers, přes Beatles Revival, Wabiho Daňka až po místní chrudimský Big Band F. A. Macha. Ve spolupráci s Muzeem loutkářských kultur se konal noční happening v samotném muzeu, zahájený loutkovým představením Bezhlavý rytíř Naivního divadla Liberec. Stálicemi v doplňkovém programu byl Loutkářský bál a Loutkářská pouť v Městských sadech. Před Pippichovým divadlem byla vystavěna zahrada včetně trávy, kolotoče a hospůdky v duchu zahradních slavností. Samostatný večer byl věnován pamětníkům Loutkářských Chrudimí a jejich veselému i vážnému vzpomínání na ně. Mezi vážené hosty z domova i ciziny patřil i prof. Henryk Jurkowski, čestný prezident UNIMA, nevládní mezinárodní loutkářské organizace, který na festivalu přednesl přednášku o významu loutky v současném divadle, a ze Slovenska Vladimír Predmerský a manželé Dušovi. Význam celého jubilejního festivalu akcentuje i fakt, že nad ním záštitu převzal prezident republiky Václav Havel.




Poznámky k tomuto příspěvku
Martin (Stálý,Redaktor) - 12.7.2001 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter