|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
Etnologové našli v Amazonii zajímavý kmen. Před lety přišel o náčelníka i šamana, a tak všichni jsou šamané a nikdo jim nerozkazuje. Kupodivu to nevedlo k pádu kmene, i když problémy vz nikly. Všichni totiž, i děti, často požívají přírodní halucinogeny. Dostávají se tak v tranzu do astrálního světa a když vidí, jak všichni jejich mrtví v něm žijí, přestali se bát smrti. Proto pro každou banalitu páchají sebevraždy přírodním prostředkem používaným na lovení ryb, které jed ochromí. Sirotci jsou vychováváni příbuznými, ale kmen lovce postrádá. Mnoho se jich podaří zachránit vyvoleným zvracením.
Další odlišností je neexistence úcty ke starým lidem, jinde tak běžná. Často jsou odkázáni na pomoc bělochů, domácí je zásobují jen neochotně. Přesto je kmen stále životaschopný a je důkazem, jak i podivné zvyky mohou existovat.
Etnologové by měli prostudovat, zda se lidé v tranzu dostávají i jinam než do astrálu a co všechno to s nimi dělá. Ten totiž není žádnou kvalitou. Museli by to ovšem umět. Vědí jen to, že jsou nevypočitatelní. Chovají se často podivně, ale k útokům zatím nedošlo.
O soba zkušeného šamana je nutná, nemůže ho dělat každý. Členové kmene se chovají diletantsky, ale přesto vědí víc, než naše civilizace, která tyto látky zneužívá. |
|
|