Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 19.5.
Ivo
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Závislost
Autor: drfaust (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
Eleana (Občasný) - 26.10.2005 > dobrý článek, možná by ho mněli distribuovat do každé schránky místo tun reklamních letáků velkých obchodních řetězců(což se zamozřejmě neshoduje s bussiness plánem.)V každém případě určitě platí, že dopátrat se začátku touhy po některé závislosti u "pacienta" je soubor jednoduchých a přímých otázek.
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 26.10.2005 > hele a proč jsi toho pacienta dala do uvozovek?
<reagovat 
 Eleana (Občasný) - 26.10.2005 > drfaust> no právě kvůli poslední větě v textu(paradoxem je , že všichni můžou být zároveň klientem a pacientem)
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 26.10.2005 > ono je to těžší, ale pokud se chce někdo vymanit z akutního užívání návykových látek, musí si uvědomit, že je na nich závilý a léčit se... tak já bych byl pro oslovení pacient. pravda je, že psychoterapeuté jsou v tomhle leckdy měkčí a říkají klient...
<reagovat 
 hajka (Občasný) - 26.10.2005 > drfaust> no, to pacient muze ale na druhou stranu poskytovat takovou tu berlicku ve stylu, já jsem nemocnej, jsem pacient, já za to vlastně nemůžu, to ta nemoc...klient mi v tomhle případě přijde, podle mě, víc kladoucí důraz na to, že ta zodpovědnost je na daném člověku, že on si vybírá...
<reagovat 
Eleana (Občasný) - 26.10.2005 > myslím si, že je zaužívané pojmenovat osobu léčenou v nemocnici jako pacient a u psychoterapeuta jako klient.takže máme všichni pravdu.
<reagovat 
Claw (Občasný) - 26.10.2005 > Jsem závislá na kofeinu - bez legrace.
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 26.10.2005 > na to se naštěstí neumírá, ale život to komplikuje, to jo.
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 26.10.2005 > drfaust> to mi povídej ještě dlouho.
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 26.10.2005 >

hajko: tak v tom bych tvrdě nesouhlasil, neposkytnou trpícímu útěchu a podporu, je snad to nejhnusnější co může lékař či terapeut udělat. Co nám je platný moralizovat nad závislím na heroinu, že si za to může sám (že se přece intoxikuje dobrovolně), když je klidně možné, že s příští dávkou příjde o život? Navíc ani to, že se intoxikuje dobrovolně, není úplně pravda. Celé je to výsledek komplexního působení okolností, historie atd.

 

Nezapomeň, že u nás, pokud vím, neléčíme nikoho, kdo o to nestojí! Vždy a všude (pokud není nařízeno soudem) je léčba dobrovolná - od chřipky, přes rakovinu až po závislost. Čili, když se někdo léčí dobrovolně, tak se vyléčit chce; je šumák, že na začátku možná stojí nějaká jeho osobní blbost. A ta vůbec nemusí být znát. Závislost (resp. její vznik) je obvykle plíživě přicházející.

 

Mně se naopak víc líbí slovo pacient, protože závislost je nemoc! nemoc, které už se nikdy v životě - jsi-li skutečně závislá - nezbavíš. Vždy tu bude s tebou. A ke skutečně úspěšné léčbě nelze dojít bez (sebe)pochopení, že jsem nemocný a musím se léčit (pokud se léčit chci a nechci chcípnout s příští řezanou dávkou).


<reagovat 
 hajka (Občasný) - 26.10.2005 > drfaust> Brzdi, fauste, nemluvila jsem o neposkytnuti podpory a utechy...a nemoralizuju, tim, ze je to na kazdem, ze kazdy si vybira, jsem myslela rozhodnuti, jestli se za nemoc schovam nebo s ni bude bojovat...nezpochybnuji, ze se jedna o nemoc, to ani omylem, neco o tom vim....spis bych ocenila tu podporu, ve smyslu, ze je ji vice treba...

asi jsem to pojala prilis podle me, slovo pacient vnimam, a uprimne receno nejsem sama, to same rika plno nasich vybornych psyhoterapeutu napr. pokracovatel a zak MUDr.Skaly, prof.Ruzicka, jako trosku degradujici, trochu nesvepravne, pasivnejsi, velice casto je tak k pacientum pristupovano, jako k nesvepravnym jedincum. Ve vztahu k prave teto konkretni nemoci jakou zavislost je mi proste klient prijde takove dustojnejsi, optimisictejsi, prave ze posilujici, davajici nadeji na lepsi zitrek, kdyz nekoho nazvu klientem, jako bych ho zvala ke spolupraci, jako sobe rovneho, silneho a k uspesnemu zvladnuti zavislosti schopneho jedince, kteremu se nemusi informace skryvat, jako cloveka, ktery ma pravo se rozhodnout, co chce dal a psychoterapeut mu bude pruvodcem a oporou...

jak říkám, je to asi o osobním vnímání obsahu slova, nechtela jsem to nijak zlehcovat

a ta osobni blbost, kdyz to vezmu do dusledku, stoji casto i za tou rakovinou, nebo urazem...
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 26.10.2005 >

neberu ti tvůj pocit, že slovo pacient je degradující, zbavující odpovědnosti

 

to si klidně mysli

 

nezapomeň ovšem při tom na to, že jak pacienti, tak klienti se léčí dobrovolně! (i ti pacienti a v Bohnicích, U Apolináře, na Ževlivu...) jim říkají pacienti. Léčí se dobrovolně, tudíž s vírou v lepší a je to projev jejich aktivity k tomu, aby jim bylo líp. Navíc si myslím, že aby celý ten proces byl úspěšný, je na začátku nutné si přiznat, že to sám nezvládám a potřebuji pomoci, kdyby nepotřebovali, tak tam přeci nejsou. Obávám se, že nesvéprávnost a podobně mohou akcentovat ve slově pacient jen ti, kteří se toho procesu, ať už na straně lékařů a terapeutů či pacientů, nemusí účastnit. Při skutečné léčbě k nim jako k nesvéprávným nikdo nepřistupuje. Lékaři dobře vědí, že kdyby to dělali, tak těžko někomu pomohou.

 

Ale je to jen slovíčkaření.

 

Slovo klient mi vadí především proto, že jeho úzus nedosahuje právě té hrozivosti/nebezpečí a tragičnosti stavu nemoci. Řeknu ti: ty jsi klient psychiatrické léčebny a zní to jako: jó to je v pohodě, dyk se nic neděje. Ale ono se děje, děje se sakra hodně. Podle mne vede ke zlehčování situace, která pak může vyustit v to, že léčba bude neúspěšná. To mi na slově klient vadí. Navíc mi klient zavání těmi tržními/ekonimckými vzbami (vztahy). Firmy mají klienty. Lékaři a terapeuté pacienty. Dokonce si myslím, že to klient v sobě, skrze ten ekonomický nádech nese právě zbavení se zodpovědnosti za svou léčbu. Já sem klient lékaře, on to za mě vyřeší. My jsme klienti cestovky, ona nás tam zaveze. Rozumíš mi jak to vidím?

 

V zásadě je to ovšem jen slovíčkaření. Kéž je trpícím pomoženo tak, jak je jim zapotřebí, nezávisle na tom, jak jim kdo říká.  


<reagovat 
hajka (Občasný) - 26.10.2005 > mame ten vyznam zkratka prehozenej..:)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter