Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 10.6.
Gita
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Závislost
Autor: drfaust (Občasný) - smazáno


drfaust (Občasný) - 26.10.2005 >

neberu ti tvůj pocit, že slovo pacient je degradující, zbavující odpovědnosti

 

to si klidně mysli

 

nezapomeň ovšem při tom na to, že jak pacienti, tak klienti se léčí dobrovolně! (i ti pacienti a v Bohnicích, U Apolináře, na Ževlivu...) jim říkají pacienti. Léčí se dobrovolně, tudíž s vírou v lepší a je to projev jejich aktivity k tomu, aby jim bylo líp. Navíc si myslím, že aby celý ten proces byl úspěšný, je na začátku nutné si přiznat, že to sám nezvládám a potřebuji pomoci, kdyby nepotřebovali, tak tam přeci nejsou. Obávám se, že nesvéprávnost a podobně mohou akcentovat ve slově pacient jen ti, kteří se toho procesu, ať už na straně lékařů a terapeutů či pacientů, nemusí účastnit. Při skutečné léčbě k nim jako k nesvéprávným nikdo nepřistupuje. Lékaři dobře vědí, že kdyby to dělali, tak těžko někomu pomohou.

 

Ale je to jen slovíčkaření.

 

Slovo klient mi vadí především proto, že jeho úzus nedosahuje právě té hrozivosti/nebezpečí a tragičnosti stavu nemoci. Řeknu ti: ty jsi klient psychiatrické léčebny a zní to jako: jó to je v pohodě, dyk se nic neděje. Ale ono se děje, děje se sakra hodně. Podle mne vede ke zlehčování situace, která pak může vyustit v to, že léčba bude neúspěšná. To mi na slově klient vadí. Navíc mi klient zavání těmi tržními/ekonimckými vzbami (vztahy). Firmy mají klienty. Lékaři a terapeuté pacienty. Dokonce si myslím, že to klient v sobě, skrze ten ekonomický nádech nese právě zbavení se zodpovědnosti za svou léčbu. Já sem klient lékaře, on to za mě vyřeší. My jsme klienti cestovky, ona nás tam zaveze. Rozumíš mi jak to vidím?

 

V zásadě je to ovšem jen slovíčkaření. Kéž je trpícím pomoženo tak, jak je jim zapotřebí, nezávisle na tom, jak jim kdo říká.  


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli drfaust
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter