|
|
|
Oplatky Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 30.8.2001 (10:03:53), v časopise 3.9.2001
|
| |
OPLATKY
Při přestupu z busu do busu, kráčíc po obvodě velké prosecké křižovatky, zahlédl jsem billboard a na něm nápis "bez oplatků", což mne zaujalo, dumajíc, kdy naposledy jsem slovo "oplatek" viděl na billboardu, natož pak reklamu na cosi „bez oplatků“. Když mi ale zmizel z cesty sloup semaforu, zakrývající malou část nápisu, vyklubalo se z "oplatků" - "poplatků" a nějaká nevábná reklama na bůh ví jaké služby jisté banky... Podstatně méně romantičtější věc, než chroupání oplatků, to je jisté. Kde se bere jazyková spojitost mezi "oplatkem" a "poplatkem"... Když mi banka odpustí poplatek, je to pro mě v jistém smyslu chutný oplatek... Hmmm... A srdcovky, co jsem kolem nich nemálo týdnů chodil, obsypaný veliký strom na cestě do práce, jehož majitelé, mě ku zlosti, nechávají veškerou úrodu rok co rok opadat, jsou pryč a rozložitý strom vypadá jako smutná socha bez rukou, jen zbytky pošlapaných, vyschle zcvrklých pecek se povalují po chodníku. Zase jsem ani letos nenašel odvahu požádat majitele o možnost natrhat si koš, s čímž by nejspíše bez skurpulí souhlasil. A že to jsou setsakramentsky nejchutnější srdcovky, co jsem za poslední roky chutnal, podařilo se mi dříve pro pár, na přečnívajících větvích, povytáhnout, když zrovna bdělý, starý vlčák podřimoval v zadní zahrady... Když totiž vyletí zpoza rohu a vyblafne na vás, je to šok, div vás to neposadí za rozjeduvšího se tlukotu srdce na zadní část těla! Uff.
|
|
|