Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
S mrtvou Klárou v posteli
Autor: Hrdý (Občasný) - publikováno 5.1.2006 (12:38:36), v časopise 12.1.2006

 

 

 

 „Myslíš, že tě zabíjím?“
„Myslim, žes mě už zabil,“ řekla a hned potom usnula.
Vadilo mi, že tak lehce spí. Možná mi to vadilo víc, než pocit vraha.
Klára mi od začátku našeho vztahu říkala „Miluju tě, miluješ mě taky?“
Říkala mi to často a mně po čase došly všechny vtipy, kterými jsem se bránil. Řekl jsem jí „Ne,“ i když jsem to chtěl tajit. Je dobrý, když vás někdo miluje.
Klára spala vážně tiše. Pozoroval jsem ji a občas se zamyslel, jestli není mrtvá. Šťouchl jsem do ní. Nereagovala. Šťouchl jsem více:
„Nejsem žádná děvka,“ řekla ospale, jakoby ze snu. Přemýšlel jsem, co se jí asi tak zdálo.
Přemýšlel jsem dlouho a přitom hleděl na Klárčino mrtvé tělo.
Jednou se mi zdálo, že souložím s mrtvolou. Byl to divný sen.
Čím déle jsem civěl na studené tělo Kláry, tím větší chuť jsem na ni měl.
Nemilovali jsme se týden, ale až teď mě skutečně vzrušovala.

Tu noc jsem neusnul. Jen jsem sledoval měsíční odraz slunce na jejím těle. S měsícem byla ještě mrtvolnější. Dlouho jsem ji neviděl tak uvolněnou jako dnešní noc. Nehýbala se. A zpod peřiny bylo vidět její obnažené stehno.

Vyšlo slunce. Vzbudila se a koukla na mě. Dělal jsem, že spím. „Měla jsem divný sen. Zdálo se mi, že se milujeme.“
Pořád jsem dělal, že spím, i když mi bylo jasný, že mě prokoukla. Ona vůbec všechno hned poznala. Jen že ji nemiluji, Kláře nějak uniklo.
„Byl to vážně hrozný sen, protože jsme byli oba mrtvý. Přesto jsme se ale milovali. Strašný sen,“ řekla a šla si uvařit kafe.
„Něco takového se může zdát jen tobě,“ a šel jsem si uvařit čaj.

Mezi slazením čaje a mazáním chleba medem jsem si uvědomil, že už spolu nechodíme. Nemáme vztah. Jen jsme ve stejném pokoji. Opravdu byla pro mě mrtvá.
„Měli bychom si některé věci ujasnit, Kláro,“ v životě jsem ji tak odtažitě neoslovil – bylo to odměřené, až mi ten chlad slov projel po zádech.
„Vim, o co ti jde,“ řekla Klára a usmála se na mě. No, usmála. Spíš se ironicky ušklíbla.
„To jsem rád, že v tom máme jasno.“
Klára vstala, svlékla se a natočila boky ke mně. Pořád držela chléb namazaný medem v ruce. Ještě si nekousla.

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
zirael (Občasný) - 5.1.2006 > slušná miniaturka
Body: 5
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 5.1.2006 >

Dobře popsaný ráno ...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 6.1.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
jelen (Občasný) - 8.1.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 11.1.2006 >
Body: 5
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 12.1.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 12.1.2006 > časopis
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 13.1.2006 > Václav Mráz> ...dostanu?
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 12.1.2006 > mimochodem, tos vyřešil moc pěkně, s tou hláškou.)
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 13.1.2006 > Ztratila> ...teď nevím, jakou hlášku máš na mysli...
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 13.1.2006 >

to nechápeš správně, byl to interní redakční humor s václavem:)

časopis nedostaneš, alebrž se do časpisu dostaneš, mezi místní elitu, tak.


<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 13.1.2006 > Ztratila> To je škoda, že nechápu...

Elitu?
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 13.1.2006 > e né - nech to bejt.)
<reagovat 
RENARD (Občasný) - 15.1.2006 > Vtáhlo mě to děje tak, až se mi (Kláře) rozklepala kolena a zabolelo u srdce. Raděj půjdu polomrtvému děděčkovi pro pivo.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
annandale (Občasný) - 14.1.2006 > Me to dilko pripada banalni a ploche a krome pocitu zmaru nedalo mi nic. Mrtvy, nezivouci vztah je casto uzivany vyraz. Takze to "zabijeni" tam a milujici se "mrtvoly" klouzou po pvrchu, a nejak me nedostaly. Takove hrani se slovy. Navic se ptam, jestli ten vztah mohl byt nekdy zivy, kdyz on ji nikdy nemiloval. Za atmosferu erotickeho hnilobneho rozkladu tedy 2.
Body: 2
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 14.1.2006 > annandale> Na to se těžko reaguje. Napsals mi, že ti to nějak přijde... a k tomu se asi moc dodat nedá.
Banalní nebo jednoduché, ploché nebo záměrně povrchní...
, i když jsem nepřímo chtěl přiblížit osobnosti těch dvou nebo spíš "osobnost" toho vztahu - jo to spíš.

"Takze to "zabijeni" tam a milujici se "mrtvoly" klouzou po pvrchu, a nejak me nedostaly." Té větě nerozumím.

"Navic se ptam, jestli ten vztah mohl byt nekdy zivy, kdyz on ji nikdy nemiloval." Proč se na to ptát?

Spíš než o atmosféru se snažím o pocit.
Je to jednoduchá povídka, jo.
<reagovat 
 annandale (Občasný) - 15.1.2006 > Nemocný> Tou vetou jsem myslela to, ze vyjadreni pocitu tech dvou pomoci nekrofilni terminologie se snazi byt efektni, (pro nekoho treba i je) ale zadna dalsi vrstva tam neni. Je to porad o tom samem, receno mnoha vetami: "Zabijis me, uz jsi me zabil, milovali jsme se ale byli jsme mrtvi, Klara byla mrtva..., naz vztah byl mrtvy... atd...

Jinak to samozrejme neni formalne spatna povidka, ale neni to moje sousto. Pocit dekadence si ctenim vyvolavat nemusim. Ja radeji pocity prerodu, objevovani a nadeji - tedy zivota:-)
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 15.1.2006 > annandale> ".... ale zadna dalsi vrstva tam neni." něčeho takového se obávám u každé své povídky. Nijak je nepřechvaluju a stále si myslim, že jsou "tenké"... že je lepší je více propracovat a nabýt tak na věrojatnosti.

"Je to porad o tom samem" Proto je i krátká:-) Ale není o to o zabíjení, ale o pocitu, který jsem měl.

Vkus je vkus, jasně:-)
Díky
<reagovat 
Bell (Občasný) - 20.1.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
IvonaB.I.C. (Občasný) - 24.1.2006 > To je fakt uzasny
Body: 5
<reagovat 
lacca (Občasný) - 25.1.2006 > Mam sice pocit,ze nektera slova jsou volena malinko na efekt, ale presto skladam poklonu za vykresleni situace, stavu a pocitu, ktery klara na konci tak pravdive nedokaze rozpoznat.
Body: 4
<reagovat 
Edvin (Občasný) - 10.2.2006 > Přečetl jsem to dvakrát, zase abych se dopídil pointy. Prostě se mi nechtělo věřit, že když je o Tvou povídku takový zájem, že by to mohla být jen hra se slovy. Sice prozaika nadaného, ale jen hra? Kruci, o co se ve Tvých povídkách vlastně jedná? Píšeš je jen pro své potěšení? Jestli ano, tak je to v pořádku, ale co jsi pak za člověka, když píšeš jen o smrti, zabíjení doslova nebo obrazném, o souloži bez lásky, o zdánlivé nekrofilii, o zvracení, krvi a potu? A nejdeš nikdy hloub, jakoby Tvůj svět byl jen na povrchu, a to povrchu dost ohyzdném. Nechápej to jako kritiku, jen zamyšlení nad tím, jestli autor s Tvými dovednostmi není schopen jít dál. A aniž by musel používat tak uměle silné obrazy? Nehodnotím, necítím se povolán.
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 10.2.2006 > Edvin> :-) Dobře se zamýšlíš.

Pokud tam není pointa, není tam ani hloubka? Ptám se asi hloupě, řekl bych, že tím myslíš něco jiného, ale zeptat se musím.

Píšu po citu. Většinou nejsem s povídkou spokojený a tak stále čekám např. na určitou náladu.
Hodně jsem přemýšlel, jakým stylem budu psat, jakou konstrukci zvolím.
Tahle cesta mi přijde originální.
Většina prózy mi totiž přijde manipulující se čtenářem (nepřímo je veden k urč. závěrům). Snažím se, aby se čtenář v povídce pohyboval sám. Překládám obrazy, příběh, pocity, myšlenky.
<reagovat 
Draco (Občasný) - 19.2.2006 > Hmmm.....zvláštní
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 30.3.2006 >
Body: 5
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 5.4.2006 > A právě to se mi na tvých dílech líbí. Další intenzivní dílko.
Body: 5
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 6.4.2006 > WhiteShadow> 

intenzivní jako že tam nejsou zbytečná slova?

 

a díky:)


<reagovat 
kalais (Občasný) - 5.5.2006 > ty si dost dobrý


Doporučil 
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 5.5.2006 > kalais> to dělá to oblečení a účes
<reagovat 
wandalka (Občasný) - 16.4.2008 > smazaný konec...smazaný máslem a medem
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter