Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí akce Huso! z kolekce Ožehavá témata
Autor: Markéta (Občasný) - publikováno 7.9.2001 (22:08:10), v časopise 12.9.2001
další akce>
…hanlivá nadávka, za kterou by vám kdejaká feministka vyprášila kožich. „Malej mozeček, pěknej blbeček“, špitnul kdosi.
Tak to vezmeme od začátku… Když nic nehrozí, jsou v houfu a jen tak se drbou. Pokud hrozí, „tichou“ poštou si zprávu pošlou a povšechně zdrhají.
Husa, Anser – rod velkých ptáků z řádu vrubozobých; obývají celý svět. Vytvářejí trvalé manželské páry, hnízdí zpravidla na zemi v blízkosti vod, živí se nadzemními částmi rostlin. V ČR hnízdí husa velká (Anser anser), početně protahuje a zimuje např. husa polní (Anser fabalis). – Husa domácí (Anser anser f. domestica) domestikovaná forma husy velké; centrum domestikace pravděpodobně jihovýchodní Evropa. V ČR se nejčastěji chovají plemena: husa česká bílá, husa italská (románská), husa rýnská.
Ale u babičky jsem rýnskou nesledovala. Tam to byla …Husa domácí! Byla vyšlechtěna z husy velké v několika domestikačních centrech. Plemena hus se dělí podle velikosti (hmotnosti) na lehká až střední a těžká. V ČR se chová zejm. husa česká bílá, otužilá a nenáročná, s kvalitním peřím.
A proč nerozšířit…drůbež vodní, souhrnné označení pro kachny a husy. Kachna domácí) byla vyšlechtěna z kachny divoké březňačky, která dosud žije divoce téměř v celé Evropě. Plemena kachen se dělí na masná, nosná a s kombinovanou užitkovostí; nejrozšířenější je kachna pekingská bílá, kampbelská, aylesburská, rouenská, orpingtonská.
Když jsem byla menší, zdrhala jsem. Kolikrát jsem byla moc pomalá… a bolelo to!…čínská husa, plemeno husy, které bylo uměle vypěstované zdomácněním divoké husy labutí.
Máme i toho husu!…Husa Karel, * 7. 8. 1921, americký skladatel českého původu; 1946 – 54 žil v Paříži, od roku 1954 v USA (od 1954 profesor na Cornell University v Ithace). A ještě Husa Václav, * 25. 6. 1906, † 6. 2. 1965, český historik, profesor UK a člen Akademie věd. Mezi jeho hlavní díla patří Epochy českých zemí a Dějiny Československa.
…kulturní pokus o ochočení Husy na provázku, divadla v Brně založeného v roce 1967 jako sdružení posluchačů a pedagogů Janáčkovy akademie múzických umění
…a 2.pád „koho, čeho“…Kozí Hrádek, zřícenina gotického hradu v jižních Čechách u Tábora. Založen v polovině 14. stol., zničen za vojenské výpravy Albrechta II. proti Táboru 1438. V letech 1413 – 14 útočiště J. Husa, který zde mimo jiné dokončil svou Postilu.
…dítko houser - Ravel Maurice, * 7. 3. 1875, † 28. 12. 1937, francouzský skladatel; představitel impresionismu, mistr instrumentace. Z díla: balety - Má matka husa, orchestrální díla - Bolero, Španělská rapsódie atd.
… Jsou všude! Štípou, klobou a koušou! I v Husinci! Husinec, obec v jižních Čechách v okrese Prachatice, 5 km severně od Prachatic v Šumavském podhůří, na řece Blanice;
Sledovala jsem je dlouho, ty "oranžové" nic netušící klapozuby, které se hurónsky rozsyčely při sebemenším pohybu. A to bílé, čisté zvíře, měkké jako padlý sníh, to kosmické těleso, ta bílá hmota odrážející světelné záření v oblasti vlnové délky příslušející bílé barvě a ostatní záření pohlcující a přeměňující v jiný druh energie – v teplo, ten polštář, maso, to sádlo, ta husa česká bílá, otužilá a nenáročná, s kvalitním peřím…


Poznámky k tomuto příspěvku
KSTK (Občasný) - 9.9.2001 > Opravdu jsi to probrala důkladně.
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 12.9.2001 > Tak to je fakt důkladné:))) Na chalupě, ještě když žila babička, jsme měli také husy. Někdy jsem si říkal, zda v nich nejsou zakletí lidé, dodneška je pokládám za snad nejchytřejší ptáky, co znám..:)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 (2) 4 4 5 6 7 8
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter