Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 20.6.
Květa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
30.9.2004 z kolekce Vyhráváte soutěž o nejdrsnějšího operátora
Autor: Kelly (Občasný) - publikováno 6.2.2006 (14:24:20), v časopise 12.2.2006
další ve sbírce>

Nesnáším cizí rozhovory, řekl

sluchátky zacpal uši

a mně vzal         dech

oběsil na tramvajové smyčce

když ruka po žebrech

šplhala směr Břevnov

vozem s hlavou 22

 

Ta tramvaj         možná

ještě bloudí mezi vozovnami

a při rozjezdu zpívá

čistou kvintu

- to je o tón výš než HOŘÍ

- o stupeň víc na požár

 

Víš proč se říká Přilehni ke mně?

 

Někdo nás jak polena

po dvou přikládá

do jednoho krbu



Poznámky k tomuto příspěvku
 Kelly (Občasný) - 8.2.2006 > pjer> ale některý uměj i zpívat! a některý i hrát, hihi
<reagovat 
 pjer (Občasný) - 8.2.2006 > Kelly> 

já poslouchám plastiky, ti jsou na tom podobně


<reagovat 
 Leatherface (Občasný) - 9.2.2006 > Kelly> i ba
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.2.2006 > Leatherface> ;o)=
<reagovat 
 Leatherface (Občasný) - 13.2.2006 > Kelly> ňuf
<reagovat 
Adina (Stálý) - 26.2.2006 >

Tak na Plzeňský teda dělaj tramvaje zásadně huu šššššššš skřííííííííp, ale nemám hudební sluch a taky tramvají za střízliva nejezdím, tak neuvim, ale jinak vám hudebně vzdělaným do toho kecat nemíním:o)


Doporučil 
<reagovat 
NON01 (Občasný) - 27.2.2006 > ..a jinak je to moc prima věc, paráda - hlubina, jinej taj a pod.
<reagovat 
NON01 (Občasný) - 24.2.2006 > hlava 22, Břevnov - Hrádek, šeskta, yeah !!!
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 27.2.2006 > NON01> aaa, lokální patrioti z 1906 se sbíhají ;o)
<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 23.2.2006 > Nápaditý styl.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 23.2.2006 > Nemocný> no nevím, má-li vůbec nějaký :o)
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 24.2.2006 > Kelly> Pak záleží, jak chápeš "styl".
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 27.2.2006 > Nemocný> v tom případě jich tahle věc mixuje víc najednou :o)
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 27.2.2006 > Kelly> Ú.

Snad jen ten konec působí stylově jinak.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 27.2.2006 > Nemocný> a ještě úplnej začátek :o)
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 27.2.2006 > Kelly> Tak ji rozcupujeme, co říkáš? :-)

Uděláme obrovsky vážnou kritiku.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 27.2.2006 > Nemocný> to by se ti chtělo? :o)
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 27.2.2006 > Kelly> Co bych pro tebe neudělal. :-)

Až se vrátím z angličtiny a vzpomenu si na tebe, tak ti třeba i něco napíšu. :-)
Zatím.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 27.2.2006 > Nemocný> nadšení na mé straně :o)
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 27.2.2006 > Kelly> Až teď jsem si přečetl, že tahle báseň je začátkem kolekce, tak jsem trochu zmaten. Ale to nevadí.

Kazí mi to sluchátka v uších. Nebyla to naslouchátka?:-)

A pak najednou polena. Kde se ta vzala...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 27.2.2006 > Nemocný> byl to walkman a v něm nejspíš nějakej metloš a od tohoto konkrétního detailu se báseň odpichuje ve chvíli, kdy si lyrický (nebo epický?) hrdina nasazuje v plné tramvaji sluchátka na uši a usazuje dívku na klín ;o)

polena? v krbu? asi kvůli tomu požáru, co pak vzplanul, chň...
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 27.2.2006 > Kelly> Aha, dívku si posadil na klín. O té se nezmiňuješ, takže to působí, že se cosi děje JEN mezi váma dvěma. Mám pocit, žes to špatně vyjádřila, ale třeba si neumím tak všímat.

Já ten konec chápu, ale z tramvaje rovnou ke krbu...?
Přece jen bych se držel jednoho prostředí.

Jinak vidím komára a ostatní asi velblouda.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 27.2.2006 > Nemocný> ale dyk ten klín JE mezi náma dvěma ;o) jakože na něm žádná další holka neusedla
v tramvaji zahořelo, asociace přeskočila zkratkou,,,
jsme se přeci už shodli, že ten konec je "někde jinde"
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 27.2.2006 > Kelly> Nevím, jestli shodli, ale jinde je.

"a usazuje dívku na klín" z básně chápu, že vzal tebe.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 27.2.2006 > Nemocný>
N: Snad jen ten konec působí stylově jinak
K: a ještě úplnej začátek :o)

takže shodli
a ano, vzal mě - lyrického hrdinu ;o)
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 27.2.2006 > Kelly> Nevím, jestli shodli, ale jinde je.

:-)
<reagovat 
Kašpar Rustanik (Občasný) - 17.3.2006 > Dobrá kočičko
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 29.3.2006 >
Body: 4
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 31.3.2006 > Zaujalo mě to..
Body: 4
<reagovat 
Urea (Občasný) - 5.4.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Urea (Občasný) - 5.4.2006 > :)Jako poleno se občas cítím:) Někdy popraskaná a toužící po jiskře - někdy stejně prohnilá:)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 5.4.2006 > Urea> hezky řečeno :o)
<reagovat 
rohoz (Občasný) - 5.4.2006 > Pohled konzervativce. Tak nejprve jsem si řekl, že zkritizuji tu hlavu 22, jako že efektní vtípek, pak jsem vzpomínal, o čem ten film byl a pak jsem to přijal, jako celou báseň. Píšeš, jako by jsi se ostražitě bála větší citovosti ve výrazu, v obsahu je jasná, napadlo mne to u poslední sloky, která je velmi krásná nápadem i nabízející se víceznačností, ale ta polena, ta mi tam snad jako jediné slovo v textu vadí, tam se mi ten odstup zdá tvrdší, než by měl. Jinak se mi líbí klidná dynamika básně, takový ten zdánlivý odstup od obsahu, aby ve zvolené formě mohl samostatně dýchat.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 7.4.2006 > rohoz> :o) poleno musí být tvrdý, aby porádně hořelo!
Jinak díky za postřehy, s tou citovostí máš asi pravdu, bojím se sentimentu - ten si můžu dovolit tak akorát v písňovým textu ;o)
<reagovat 
aaaaaaa (Občasný) - 26.4.2006 > Někdo nás jak polena
po dvou přikládá
do jednoho krbu

..toto mě zaujalo...

Body: 3
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 2.5.2006 > Já se tu nepodepsal, je to možný?
Za tu čistou kvintu, která mi připomíná devítku a Žižkov (o stupeň víc na požár!). A samozřejmě konec.
Doporučil 
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 2.5.2006 > ..aha, podepsal.:)
<reagovat 
Regio (Občasný) - 3.10.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Cum-ley (Občasný) - 26.10.2006 > Mě ta hlava 22 taky bouchla do hlavy, ale beru to jako vtípek na okraj, takže celkovej dojem mi to nezkazilo, má to takovej akční náboj
Body: 5
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 13.11.2006 > velmi ex post
Doporučil 
<reagovat 
holger (Občasný) - 13.11.2006 >

Snad jen ten konec působí

takovej metallovej akord

možná ještě topol

po dvou

na jeden hrb

přikládá

popraskanou

plachou něhu

 

Podle mého je bezva, ani Praha tady nepřekáží, a ještě něco mi došlo, ale o tom možná jindy. ÷))

 


Doporučil 
<reagovat 
 holger (Občasný) - 14.11.2006 > holger> Milá zvědavá kočičko. )) Od Snad ...až ...něhu jsem jen "vyloupil komentáře", akorát krb je změněný na hrb. A co že mi došlo? Ještě nepovím, protože Tě nemám dostatečně načtenou. Kdo je zvědavý, tomu brzy vypadají zoubky, chloupky, atd.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 14.11.2006 > holger> to s tím hrbem napsal Topol? neznám, ale je to docela p.del ;o)
metallovej akkord to přesně je, jax to poznal? a co ti došlo?? já jsem hrozně zvědavááááá ;o))
<reagovat 
 holger (Občasný) - 14.11.2006 > Kelly> Omlouvám se, zprávu pro Tebe jsem já nešika poslal sobě sám. ÷))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 14.11.2006 > holger> :o))) tak já zkusím ještě vydržet, abych neměla olysalý hrb!
<reagovat 
Anorexie (Občasný) - 5.12.2006 > Helé a leze se tu redachtorům do prdelé? Jestli můžu taky pár švestiček, tak tohle se mi móóc líbí!
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 6.12.2006 > Anorexie> tak něco napiš a uvidíme, jestli ti švestičky oplatíme :o)
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 3 4 5 6
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter