Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Meditace či relaxace?
Autor: romann (Občasný) - publikováno 24.9.2001 (14:51:41), v časopise 3.10.2001
O meditaci se traduje mnoho nepřesných mýtů jež vyvrátí jen praxe a logická úvaha:
- Prý dodává energii. Je to však náročná práce a ta stojí hodně sil.
- Je v ní klid, prázdno. Prožívá se však tvořivé božské vědomí. Stvoření je dynamickou myšlenkou Boha. Meditace tedy nemůže být výhradně statická.
Takové jsou spíše relaxace
- Prý vyžaduje ticho myšlenek
Toto velmi rozšířené tvrzení kritizoval Krišnamurti. Podle něj je to tvůrčí proces, jemuž je jakákoliv metoda či rigidní snaha na překážku. I vůle utišit myšlenky je blokující. Výsledkem je tupé až mrtvé prázdno.
Vždyť avataři jako Budha a Ramana Mahariši hovořili a přitom byli ve stálé meditaci. Myšlení přece není nic negativního, je to projev určité části individuality. Meditace je vlastně druh autohypnózy, extáze rozšířeného vědomí. Je v něm více částí individuality, jakási přednáška či terapie spodku.
Podstatné pro meditaci je pouze pravá vůle spodku a ochota Vršku, nic jiného. Směrování na Boha má být zcela jasné, podpořené dobrou hudbou. Spodek se však často skrytě brání, protože božské je zcela Jiné, Dokonalé, a jemu nadřazené. Blokuje se Mu a tak vzniká ego s jeho problémy.
Meditaci je možno zahájit myšlenkovou modlitbou nebo lépe rozhovorem s božským. I během ní je možno myslet, zejména v určitých druzích meditace. Musí však přijmout podřízené postavení vyplývající z pravidla hierarchie a nevytlačovat božské z vědomí. Meditace není jeho. Vnímá božské myšlení jež je v proudu archetypů v pocitech či vizích, dává i myšlenky spodku, nebo mu odpovídá na dotazy.
Dalším rozšířeným mýtem je představa o ukončení individuality. Ta však není egem, je to Dílo Boha, kombinace kořenových archetypů. Kristus i Budha stále měli a mají svoji individualitu.


Poznámky k tomuto příspěvku
Martin (Stálý,Redaktor) - 2.10.2001 > Zajímavý pohled Romane. Během času se však na meditaci vlivem okolí začínám dívat trochu jinak...nemám moc rád, pokud se někdo chlubí tím, že medituje, to je podle mne jen znakem jeho vnitřní nevyrovnanosti a nevyváženosti, proč bych někomu měl stále sdělovat, že jsem klidný a moudrý...? Není to dlouho, co jsem v televizi viděl rozhovor s jednou ženou, která díky těmto filosofiím neustále tvrdila, že je klidná a vyrovnaná...a defacto jsem se nic více od ní nedozvěděl, jen že medituje. Podle mne jde o normální sebesoustředění, zamyšlení se nad sebou, nad světem...tím dojde k jiné formě cítění věcí a života kolem, jistě, nicméně toto by mělo být přirozené přeci pro každého, občas se zastavit a nadechnout se...
<reagovat 
romann (Občasný) - 4.10.2001 > HOCHU HOCHU.... kam tě vede lidská zaslepenost... meditace je něco zcela jiného, tedy ta mystická, v sobotu mám 40cátou... je to lekce od Boha
<reagovat 
kuato (Občasný) - 19.11.2001 > kam až vedou schody do nebe?
která meditace je poslední?

hochu, hochu, kam tě vede božská zaslepenost.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter