Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ráno s klaunem
Autor: Gabra (Občasný) - publikováno 14.2.2006 (14:13:21)

     Nádražní hodiny ukazovaly půl šesté. Rozcuchaná hlava čouhající z hnědého omšelého svetru k nim co chvíli vzhlédla. Málo, ještě je málo. A zase se ponořila zpátky. Dívka {hádali byste jí asi patnáct} si tiskla kolena pod bradu. Ticho prázdné haly a monotónní klapot hodin ji uklimbaly ke krátkému nepohodlnému spánku. Dřevěná lavice tlačila a hlava se klátila na stranu.

Když znovu otevřela oči, s radostí zaznamenala, že už není taková tma. Podívala se na hodiny. Dnes vyšlo slunce v pět hodin padesát minut. Rozespale se protáhla. Začali přicházet lidé a v  několika minutách čekárnu zaplnili. Místo vedle rozcuchané dívky však, k její libosti, zůstávalo prázdné. Ovšem jen do okamžiku, kdy vešel mladý muž ve starším, ale dobře padnoucím obleku s kyticí. Doprovázen jejími nevraživými pohledy místo obsadil. Otráveně zvrátila hlavu. Muž

s kyticí seděl vzpřímeně a nevěnoval ji pozornost. To dívku patrne dopálilo, neboť se zničehonic ozvala.

"To jsou ty kytky co tak smrdí?"

Překvapeně se otočil. "Prosím?"

"Ptám se, jestli to jsou ty kytky co tak strašně smrdí." Ukázala na kytici, kterou -poněkud křečovitě- svíral v ruce.

Pokrčil rameny. "Kopretiny."

"No jo," vzdychla, "to budou ony." A směšně se ovála jakýmsi letáčkem.

Muž k nim trochu uražene, trochu zvědavě přičichl.

"Řekl bych, že ty smrdíš daleko hůř." Řekl tiše.

Koutky jí bezděky vystřelily do úsměvu. Začala kolem sebe čmuchat jako štěně.

"No jo," smála se, "těžká noc. Ale kdybys mi teď nabídl cigaretu, tak se pobleju."

"Nekouřím."

"To je dobře."

 Muž pokrčil rameny  a zahleděl se do kopretin.

"Ty jsi nějaký ženich nebo co?" Zeptala se po chvíli ticha.

"Proč ženich?"

"Vypadáš jako ženich. Ženich co nemá auto a tak se vypravil na svatbu autobusem. Žádný svatební průvod, žádné troubící auta se stužkama, nic. A nemáš ani nevěstu..." Oznámila mu šetrně. "No jo, začíná mi to docházet. Už je mi jasné, proč sis přisedl. Ale to je na mě trochu moc hrr. Co bych řekla doma?"

Pobaveně se zasmál. "Je mi líto, čtrnáctiletá vyžlata mě neberou."

Rudovlasá žena na nejbližší lavičce se nepříjemně uchichtla. "To jí patří, špíně." A věnovala mladíkovi {řekněme, že mu mohla být matkou} mrknutí, které vábilo: Přidej se k nám...mravokárcům...

Dívka se po ní zlostně ohlédla a směrem ke svému sousedovi dotčeně pravila:

"Dávno mi bylo sedmnáct."

"Nepodržela bys mi na moment ty smradlavé kytky?" Řekl smířlivým tónem. Přikývla. Vstal, narovnal si oblek a zamířil k automatu. Žena se zvedla také, odfrkla a vyšla z vestibulu, aby si zapálila cigaretu. Dívka ji sledovala přes sklo a potlačovala nutkání vypláznout na ni jazyk.

Muž se vracel se dvěma pohárky.

"Co je to?"

"Kafe, vypadáš přešle." Odpustila si dokonce odfrknout: "Kafe nepiju" a poděkovala.

"Nesnaším tu ženskou." Škubla hlavou směrem k východu. "Vsadím se, že budu mít to štěstí a pojede se mnou v autobuse. Zmalovaná kráva."

"Koukám, že tobě se to líčení taky moc nepovedlo." zadíval se do jejích rozmazaných očí.

"To byla tužka" řekla a snažila se ji setřít rukou, "včera." Jen zdůraznila tmavé kruhy pod očima.

"A vůbec vypadáš hrozně," pokračoval muž, "třeba ten svetr, vešla by ses do něj šestkrát."

"Ten vůbec není můj. Ani nevím, jak jsem k němu přišla. Prostě se najednou proberu a mám ho na sobě." Bezradně rozhodila rukama. "Ale v noci byla taková kosa... No jo, jsem malá špinka."

"Vypadáš jako nějaký smutný klaun."

Pokrčila rameny. "Klauni vypadají vždycky smutně. Já jsem snad ještě neviděla klauna, který by vypadal normálně."

Napila se kávy, trochu si spálila jazyk, zanadávala a řekla. "Víš co si udělám na snídani?"

Zavrtěl hlavou.

"Vajíčka. Já si pořád dělám jenom vajíčka."

"Hm." Podívala se na něj a zjistila, že to v něm nic nevyvolalo.

"Ale to není zdravé jíst tolik vajíček." Řekla tedy sama větu, která měla- podle jejího očekávání- zaznít od něj.

Mezitím se vrátila dáma z cigárka.  Vyslala ke dvojici krátký přísný pohled a posadila se na druhý konec místnosti.

Dopili kávu. Ručička hodin se přiblížila k půl sedmé.

"Už mi to pojede." Řekl skoro omluvně a vstal. Vstala s ním.

"Víš, ty tvoje kytky vlastně zas tak moc nesmrdí. A jsou moc hezké."

Trochu se ušklíbl.

"Vážně."

Tvářila se vážně, což ho pobavilo. Vytáhl ze svazku jednu kopretinu a zastrčil ji ji za ucho.

"Tak nazdar klaune. Třeba se tu zas někdy potkáme." Chystal se k odchodu.

"Počkej ještě..." zarazila ho. "Nemám se jak dostat domů. Nedal bys mi dvacku?"

 

Když vystoupila z autobusu, slunce už hřálo a svetr byl k ničemu. Zahodila ho do nejbližší popelnice.

Otevřít jí přišla máma. Měla na sobě noční košili a vypadala tak čistě. Ostatní ještě spali.

"Bavila ses?"

"Hm..." A rychle do koupelny.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Bílý Tesák (Občasný) - 20.2.2006 > zabila to nepřítomnost háčku a čárek, ale jinak velice zdařilé, nezbývá než doporučit
Body: 5
<reagovat 
přáčh (Občasný) - 20.2.2006 > íáíííháááááá
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 21.2.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 21.2.2006 > (jen občas to trochu tahá za vlásky -
<reagovat 
Bell (Občasný) - 21.2.2006 > Líbí - moc
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
annandale (Občasný) - 22.2.2006 > Forma je docela dobra, ale obsah ... nenadchnul ani neprekvapil. Popis pridrzle divky v telecim veku a mimodek sehravajici ulohu klauna ...ale nic vic.
Body: 3
<reagovat 
Alisha Šlesinger (Občasný) - 28.2.2006 >  čest Gábí, dobře se to čte akorát jsem čekala, že si aspon vymění čísla, no tak nic no :))
Doporučil 
<reagovat 
čtenář behounek - 28.2.2006 > joooo dobrý to je....je pravda ,že kopretiny zrovna moc nevoní,ale jsou krásné.stejne jako ta holka moc nevoní,ale je to jen za účelem zachování kréda,ale vlastně nakonec stejne zjihla .krédo je na nic
<reagovat 
Asan (Občasný) - 28.2.2006 > cus gabo! vis kdo jsem? tak ja ti to za predpokladu, ze mi nekdy zas napises povim:) no jasan, Ales od Aly:) povidka je dobra a vyvolala ve me nostalgii- vraceni se z nocnich tahu, ponocovani na nadrazich a v neposledni rade somr o cigo:)
Body: 5
<reagovat 
Gabra (Občasný) - 21.2.2006 > Dekuji. Jeste k tem hackum a carkam- jsem momentalne v UK a nemam k nim pristup, neni to ignorace.
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 21.2.2006 > Gabra> tak to ale nepiš o těch čárkách úvodníku, protože pak na to nikdo neklikne. Jinak velice, velice moc dobré.Hodně se těším na další
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 3.3.2006 > Gabra> on není problém naisnstalovat si českou klávesnici - rozhodně je to menší problém, než číst něco bez háčků a čárek, takže já tuto povídku, i přestože je slušně hodnocená, holt vynechám
<reagovat 
 Gabra (Občasný) - 3.3.2006 > Václav Mráz> Co uz...
<reagovat 
čtenář tetuška M. - 3.3.2006 > Gabčus perfektní,moc se nám to líbilo.Zase něco napiš.
<reagovat 
čtenář M.S. - 5.3.2006 > Bylo to docela super ty naše umělkyně.Marcel z malého města.
<reagovat 
Ciri (Občasný) - 8.3.2006 > slušné
Body: 5
<reagovat 
Petr Štech (Občasný) - 15.5.2006 > na mě moc dlouhý, ale přesto dávám za pět... :o)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter