Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Čas!!! z kolekce moje každodení úvahy.
Autor: Isa666 (Občasný) - publikováno 14.2.2006 (15:26:42)

   Jak to má člověk vědět? Kde je začátek a kde konec? Co je vlastně čas? Kdo ví co to je?

Čas!

   Čas je pojem kde si lidé myslí, že má jen jeden běh. Ale čas je určitě něco víc! Určitě je větší než moře, oceány, cokoliv. Čas je podle mě proud, který jde všemi směry. Lidé si vymyslely minulost, přítomnost, budoucnost. Ale co, slovo či radši pojem, čas vlastně znamená. Jo! Někdo by mi právě řekl to co se mu do hlavy vsugerovává už odmalička, ale,co když to takhle není. Co když jde čas jinak. Jak my můžeme vědět kde končí minulost začíná přítomnost a kde budoucnost? Co když je minulost právě teď, když si vy čtete tyto řádky, či když já je teprve píšu. Nebo je čas třeba budoucnost. Někdo by mi řekl tohle je právě přítomnost. Protože píšu, či čtu, teď. Ale co když ne! Co když je tahle chvíle vážně minulost a já se teprve do budoucnosti či přítomnosti propracuju. Poslední dobou mám stále pocity deja ví. Stále si myslím, že se ty moje dny opakují, přitom vím, že je každý den jiný. Tak jak mi můžete vysvětlit co je čas?



Poznámky k tomuto příspěvku
Lenki (Občasný) - 14.2.2006 >

Ach jo, Iso... Ty čárky... Tak aspoň před "kde" je udělej;) Zase takový kostrbatý - už první věta je taková...

Myslím, že nad tímhle už každý přemýšlel asi hodněkrát... Teda aspoň já jo...

 


<reagovat 
 Isa666 (Občasný) - 14.2.2006 > Lenki> Dobře opravím, nějak s mi ty čárky nejdou do hlavy, zkusím to. Díky...Já vím, ale nějak jsem to chtěla sem napsat...
<reagovat 
ostrich (Občasný) - 14.2.2006 > Čas je děj. Lidi se ho bojí jako se báli kdysi medvěda. Tak si s ním hrajou. Přejmenovávaj mazlivě. Dávaj si medvídka do postele. Otáčej si s časem jako čamrdou.
To, co jsi, je tvoje minulost. To je opravdový čas - všechno, co je TEĎ, je výsledkem nespočetně dějů, z nichž dohlédneme jen velmi matně k nějakému více či méně bájnému začátku dějů - a o ostatním nemůžeme nic říci, protože jsouce sami dějem, neumíme si ne-děj (nikoli negaci, ale něco jiného než děj) představit. Jestli těm dějům říkáme náhoda nebo zákon, bůh nebo osud, je nakonec jedno, realitu tím nepředěláme ani o fous, jen si tak vytečkováváme sami sebe. Každý to vlastně ví.
Jako každý ví, že pravé jméno medvěda je - smrt.

<reagovat 
 Isa666 (Občasný) - 15.2.2006 > ostrich> Děkuji...
<reagovat 
the_dark_side_of_me (Občasný) - 15.2.2006 > ech...čas se v našem vesmíru vydal špatným směrem a jenom kvůli tomu nedává vůbec žádný smysl...
thanx to RD
jinak nic moc, chyby a tak všeljak.
Body: 3
<reagovat 
 Isa666 (Občasný) - 15.2.2006 > the_dark_side_of_me> Děkuji...Chyby jsou můj kapečku větší problém, snažím se je napravit, jenže nějak se mi nedaří...
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 14.2.2006 > Čas neexistuje. Je to pouze iluze. Tam na věčnosti se děje vše zároveň, neexistuje před a po jako zde v říši času. :-)
O tomto tématu lze napsat mnoho a pokaždé jinak.

Jako Sibyla Ti čas vysvětlit mohu i deja vi. Čas není a proto můžeš vidět věci příští a to co se stane. Dívej se do svého srdce a odpovědi najdeš. Také zažívám deja ví a vidím věci co se teprve stanou, ale stát se nemusí. Nic není předem dané, vše se může změnit během pouhého okamžiku.
Ale je fajn, že o tom přemýšlíš, to je začátek... Jo jinak mně to přijde napsané dobře. :-)
<reagovat 
 Isa666 (Občasný) - 14.2.2006 > sibyla> Děkuji...Já si právě myslím, že on je někde napsaný osud všech. Teda přibližně. Ale stačí udělat něco jinak a hnes se všechno změní, že čas  není určený, že to bude prostě tak a tak a hotovo. Že si to lidé jenom takhle dali, aby se z toho nezcvokatili. Ale kdo ví jak to všecno je doopravdy...
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 15.2.2006 > Isa666> Čas si můžeš představit taky jako přímku. Když je na přímce bod, tak v souvislosti s tím bodem je minulost, přítomnost a budoucnost. Jesliže se ovšem na přímku díváš z výšky, vidíš body spojené a vidíš vše současně, takže pro Tebe pak čas není. Takto se to dá taky popsat. :-)
Nic určeného není a přeci je. Určité věci jsou dané a už se staly, ale znovu se stát nemusí.
:-))) A to je právě ta hra. :-)
<reagovat 
 Isa666 (Občasný) - 15.2.2006 > sibyla> A nebo se také stát mohou:o) Jak si sama řekla, věci nejsou dané:o) Ale také se klidně mohou odehrát znova, v jiném provedení, s jinými lidmi, věcmi, ale se stejnou podstatou:o) 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 16.2.2006 > Isa666> Přesně tak. :-)
<reagovat 
k3s (Občasný) - 3.3.2006 > ty mi číťaš myšlienky !!!! nad týmto som tiež uvažoval a skoro do každého slova presne to vystihuje moju teóriu o čase - hlavne to, že človek si nieje vedomý prítomnosti, nevie, čo je vlastne prítomnosť, nepozná hranicu kde sa končí a začína...
<reagovat 
 Isa666 (Občasný) - 7.3.2006 > kesiak> Přesně...Moc děkuji
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter