Lin Sien Ti (Občasný) - 23.3.2006 > Barča> Hodnoty jsou podle mne relativní ve většině případů a to tím, jaké jejich vyznavač "aplikuje" prostředky, kterými chce hodnoty které vyznává podpořit.
Někdy je např. hodnota "zdraví a dlouhého života", ale když se podíváš JAK toho onen člověk dosáhl, že třeba kvůli tomu SVÉMU cíli (v tomto případě hodnotě "zdraví") škodil výrazně druhým a zneužíval je, tak tato jinak cenná hodnota se stává z jiného hlediska "jeho aplikací" pochybnou. Hodnoty se také dost často spojují a mezi sebou kříží.
To o čem píšeš jako o populistickém buddhismu jsou podle mého pohledu vnější kulisy, které odpovídají době ve které žijeme, řekněmě době "amerických životních trendů". Ať už jde o tzv.buddhismus (což je mimochodem divné západní názvosloví - Buddha Šakjamuni neříkal, myslím, nic o tom, že patří k nějakému buddhismu, a samo sebou po nikom nežádal, aby se k nějakému "buddhismu" hlásil) nebo o jakoukoli náboženskou nauku či víru.
Podle mne záleží vždy na přístupu a na tom, co žije člověk tzv.uvnitř a jak to vyjadřuje. Jestli se někdo ověsí růženci či málami, vezme na sebe tričko s křížem nebo s Dalajlámou, stále je to velmi vnější potřeba se nějak ukazovat a prezentovat. Typicky rozdílný postoj měli v minulosti (pokud vím) poustevníci, opravdoví mystikové, jogíni někde v ústraní - minimální vnějškovost a sebeprezentace navenek. (Tedy většinou).
Spousta uvažujících lidí chápe, že společenská "exibice" čehokoliv není ani výraz křesťanství, ani buddhismu, či jakékoliv "víry, nauky či životní cesty", ale populististickou tendencí doby a davovosti ve které větší část světa žije.
Nemyslím, že je na tom něco šířitelného, jsme už zaplaveni tolika nesmysly, že nějaký populistický reklamní hit nebo nesmysl je (bohužel) na každém kroku.
Ovšem někdy, v některých ojedinělích případech může i zakoupení reklamního předmětu někomu pomoci. Je ale třeba vědět na co komu přispívám.