Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí KOMUNISMUS A PROMÉTHEUS, PROMÉTHEUS A KOMUNISMUS z kolekce Valachia
Autor: Kremel Kryštof (Občasný) - publikováno 17.10.2001 (13:06:45), v časopise 1.11.2001
další>

Jiří Kolář by grafik a básník, Kolář byl komunista, Kolář byl paradoxně první, kdo se ozval proti emigraci Ivana Blatného, Kolář byl jeden z prvních, jenž se postavili proti vlastním guruům. Mohl opustit hranice tohoto státu, ale byl by „zblatněn“, mohl se postavit proti vlastnímu svědomí a bylo by mu na chvíli odpuštěno, mohl opustit hranice tohoto světa a byl by „zbieblen“. Dříve než k svému „zblatnění“ přistoupil, zosobnil se s Prométheem a nechal si rvát játra od svých dřívějších soudržných soudruhů, kteří naplno využili svých kanibalských sklonů a klovali a klovali...
Kolář se mohl se svou pravdou uchýlit k Františku Halasovi, ale ten opouští hranice tohoto světa už v roce 1949. Snad naštěstí pro něj. Na místo nejvyššího cenzora kultivovanosti a kulturnosti Čechů je dosazen akademik Zdeněk Nejedlý, který užíval báchorky Aloise Jiráska jako ruky, kterou mlátil a dobíjel oponenty komunismu.
Rozdíl mezi Kolářem a Prométheem byl v tom, že Prométheus to měl na věky. Kolářovi se ale daří odpoutat od skály a konečně zjišťuje, že šedesát Ivánkem vykouřených papirosek je lepší, než demagogům v Praze leštit kliky.... a v Paříži se konečně svobodně nadechl.
Kdo za tento stav nese ale největší zodpovědnost?…

A jména některých obětí:
Jan Zahradníček
Anastáz Opasek
Zdeněk Rotrekl
Václav Renč
Ivan Diviš
Ivan Blatný
Konstantin Biebl
Karel Kryl
Zdeněk Kalista
Jiří Kolář...!


















Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 16.11.2001 > Toš, néže bych nejak uměl čmárat nebo tak neco, ale už sem čtnul aj lepší poéziju, teda jako nic proti, jo? Jako myslím teda že by aj bylo dobré, nekeré pasáže aj ujdé, to jo, ale ináč není v tem ten švuňk. To takové Sajfrt v padesátéch...
<reagovat 
vod (Občasný) - 26.11.2003 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 (6) 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 26 27 28 29 30
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter