Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 25.11.
Kateřina
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Melon
Autor: mystik (Občasný) - publikováno 29.3.2006 (17:40:31)

Skupina Melon vydala singl „Serious Japan“ již v roce 1985 a větší rozruch ve světě natropila s anglicky nazpívaným LP „Deep Cut“

v roce 1987.  Melon tvořili tři šikovní japonští muzikanti se zpěvačkou Čika Sato. Kudo Masayuki – KUDO ovládal scratchující umění

s gramofony, Toshio Nakanishi – Toshi rapoval a nazpíval vokály, Gota Yashiki je doprovázel na hudební nástroje.

 

Kudo a Tosh později společně vynalézali vícemístný hiphopový zvuk a moderní elektronický groove (downtempo) ve skupinách

Major Force, Major Force Productions, Major Force West, Major Force West E.M.S. Orchestra, Major Force West Productions,

společně produkovali alba a DJ mixy britských odborníků DJ kultury The Psychonauts a také stojí za úspěchem skupin

Sexy T.K.O. a Love T.K.O.

 

Gota je známý vytříbenou hrou na nástroje, zahrál si v mnoha nezapomenutelných hitech, proto si dovolím podrobnější popis

jeho činností. Japonský machr na silné melodie se narodil v Kjóto, kde ho otec učil hrát na tradiční japonské bubny.

V roce 1982 se přestěhoval do Tokya, připojil se jako vokalista a bubeník ke skupině Rude Flower (ze které později vznikla

všude vychvalovaná skupina Mute Beat, hodně ovlivněná zvukem reggae). Gota podpořil svými dovednostmi skupinu Melon

na turné po západní Evropě a v Británii a později si ho přizvali k natáčení alba „Deep Cut“ v Londýně, které vyšlo na značce Epic.

Nechyběl ani při natáčení projektu Major Force v Japonsku (kompilaci časem vydal nezávislý label Mo'Wax).

 

Po návratu do Velké Británie Gota spolupracoval na hitovkách Soul II Soul a Bomb The Bass a hrál s nimi na živých vystoupeních.

Soul II Soul se prosadili v letech 1989 a 1990 se dvěma alby: „Club Classics“ a „Vol.2 – 1990 (A New Decade)“, Gota hrál na všechny

nástroje v hitu Sinead O´Connor „Nothing Compares 2 U“ (Sinead vyprodukovala tuto nádhernou baladu s producentem Soul II Soul

Nelleem Hooperem). Bomb The Bass rozvířili revoluci v taneční hudbě, když čeřili zatuchlé vody komerčního popu 80. let svým

skvělým albem „Into The Dragon“ (1988) a „Unknown Territory“ (1991). Procítěné melodie, výbušnost, podmanivá razance písní

spojovaly snahy Tima Simenona (Bomb The Bass) a Goty. Společně remixovali taneční hit Seala „Crazy“ (Krazy 12" remix)

a také hostovali v několika písních na albu Booth & The Bad Angel (1995) – úctyhodné desce zpěváka kapely James Tima Bootha

a Angelo Badalamenti, skladatele filmové hudby městečka Twin Peaks, a producenta Briana Eno. Dodnes patří poslech smyslné kytarové hudby na Booth & The Bad Angel k velikým okamžikům, stejně tak Gota a Tim Simenon pozvedli hudbu irského romantika

Gavina Fridaye (viz nakopnuté album „Shag Tobacco“ s hity „Angel“ a „You, Me And World War III“ z roku 1995). Mezitím Gota spolupracoval s Björk, Oletou Adams, Depeche Mode, Swing Out Sisters, Neneh Cherry, dokonce se připojil k veteránům Simply Red

a pod názvem Gota & The Heart Of Gold vydal vlastní album „Something To Talk About“ (1993), za které si vysloužil několik ocenění.

Dále vydal pod přezdívkou Gota & The Low Dog album „Live Wired Electro“ (1995) a současně hrál s francouzskou skupinou Stone Age.

     

V Americe vydal další alba, „It's So Different Here“ (1997) – ve skutečnosti album zremixovaných písní ze „Something To Talk About“,

„Let's Get Started“ (1999), „Day & Night“ (2001), napsal rovněž filmovou hudbu ke snímku „Mod Squad“ a k japonsko-americkému

kreslenému filmu „Alexandria“. Gota vydává další alba jak sólově, tak se skupinou B.E.D.

 

Košilaté texty se skotačivou hudbou na albu „Deep Cut“ skupiny Melon vás mohou zavést k hlubším zážitkům.

Japonci se vyjadřují technickými výrazy v muzice, je to něco jiného, než poslouchat snahu našich hiphoperů.

 

 

QUIET VILLAGE (Klidná vesnice)

 

Vstupuji teď do klidné vesnice ha-ha

tento beat dobře vyzní, jo odvaž se

jím k snídani kangols, sejmi mě teď

žiji v buši

odpočívám, funky fresh, pohodička

 

Poslouchej skrečující umění K – U – D – O

 

Jmenuji se Čika Sato, jsem z Japonska

všimni si, jo, beat z džungle tak povedený

moje opičko, pojď

dám ti svůj meloun

přesně takový, jo

tutti frutti boom boom

přesný zásah, nepolevuj

přesný zásah, nepolevuj

tutti frutti boom boom

nepolevuj

všimni si, jo

yeah yeah yeah jo!

rozjeď to

klidná vesnice teď vypadá takto

 

Darebný kytaristo, hej nastup

udělej to funky, udělej to punkově

takové hezké takové funky

oh f-f-fuj

jeď

vstupuji do klidné vesnice

jako je tato, ano, jako je tato

hraju naplno, tančím na to

 

 

UPTOWN DOWNTOWN (Na předměstí i v centru)

 

Na předměstí i v centru osamělost v davu lidí

všude tolik zábran a laciného sentimentu

co máš za problém, proč se cítíš špatně?

potřebuješ jen trochu lásky v tomto městě blade runnerů

na předměstí i v centru, mám pocit jako bych teď byl v Šindžuku (část Tokya)

moje moje moje malakeš lásko, ty žiješ ve vlastním světě

technika potřebuje psychologii

veškeré kouzlo v tom je stejné

správně nebo špatně nestačí

fujijama – lava – mama

 

Na předměstí i v centru lidé hledají radost

oh, co je dnes za den, pobíhám tu tak rychle

jaký mám problém, proč se cítím tak smutný?

asi jen potřebuji tvé sladké pohlazení v tomto městě novoromantiků

na předměstí i v centru, cítím se teď jako v Soho

neony v dešti svítí jasně a noc voní

děvčata s technománií se ptají

vykladačky karet od IBM (International Business Machine)

boj mezi zlem a dobrem

 

Na předměstí i v centru, voodoo živých drátů

do souboje s vypatlanými rappery

ach, ach, ach, ach jaký máš problém?

proč se cítíš tak šíleně?

potřebuješ jen najít svoji pozici, místo ve městě blade runnerů

na předměstí i v centru, cítím se jako v New Yorku

odposlouchávej mě později, manipulátore

vlož svoji disketu, jo

teď se riskantně rozbíháš

abys prolomil LEDY

co zasáhneš, bude tvé

ha ha ha ha

 

Blade Runner je film science fiction, který natočil v roce 1982 režisér Ridley Scott, a který zobrazuje výskyt neobvyklého orgánu na určitém místě v Los Angeles v říjnu 2019.

 

Scénář autorů Hamptona Fanchera a Davida Peoplese volně zpracovává myšlenky románu „Sní androidi o elektrické ovci?“, který napsal Philip K. Dick. Ve filmu si zahráli Harrison Ford, Rutger Hauer, Sean Young, Edward James Olmos, M Emmet Walsh, Daryl Hannah, William Sanderson, Brion James, Joe Turkel a Joanna Cassidy; výprava: Syd Mead, hudbu složil řecký hudebník Vangelis.

 

Film popisuje budoucnost, ve které jsou používány geneticky vyráběné bytosti zvané duplikáty na nebezpečnou a ponižující práci na koloniích Země „mimo tento svět“. Zkonstruovali je v Tyrell Corporation, aby byli „více lidskými bytostmi než člověk“, generace svazku-6 se zdá být fyzicky totožná s lidmi – ačkoliv mají mimořádnou sílu a hbitost – zatímco jim chybějí srovnatelné citové reakce a empatie. Duplikáty se staly ilegálními na Zemi po krvavé vzpouře. Speciální policejní jednotky – blade runners – pátrají a „odhánějí“ uprchlé duplikáty ze Země. S obzvláště brutální a mazanou skupinou duplikátů na svobodě v Los Angeles je zdráhavý Deckard povolán z polovičního důchodu do služby pro určité „kouzlo starého blade runnera“.

 

Blade runner zpočátku dostával od filmových kritiků protikladné recenze, ti kteří byli zklamaní a rozpačití napsali, že neměl základ očekávaný u akčního filmu, jiní ocenili jeho spletitost námětu. Film se neúspěšně promítal v kinech Severní Ameriky, zatímco na jiných kontinentech dosáhl úspěchu. I přes slabou počáteční návštěvnost si ho oblíbili fanoušci i akademická obec a rychle dosáhl statutu kultovní klasiky. Velikou oblibu si získal ve video půjčovnách, z části zásluhou schopnosti filmu vhodného k častému sledování, a proto byl vybrán mezi prvními tituly, které byly vydány na DVD. Blade runner byl široce uznávaný jako moderní klasika pro své hluboké speciální efekty a stal se předzvěstí důležitých témat a věcí 21. století. Byl pochválen jako jeden z nejvíce ovlivňujících filmů všech dob pro svoje podrobné a originální uspořádání, prostředí, podávané jako postmoderní vizuální měřítko s jeho realistickým popisem zchátralé budoucnosti. Blade runner přivedl autora Philipa K. Dicka do povědomí Hollywoodu a od té doby se natáčí mnoho filmů podle jeho literatury.

 

 

HARDCORE HAWAIIAN (Tvrdý havajský styl)

 

Raz, dva, tři, čtyři, hardcore beat

jsem divoký Max na surfu

zvládnu tyto hudební vlny

velká kráska se po mně začíná ohlížet

protože já jsem člověk, který roztančí tvé tělo

poslouchej můj hardcore havajský styl

je to hudební sprcha s jednoduchou silou

Východ se setkává se Západem na tomto ostrůvku

ale hudbu tady nikdy nemáš šanci zařadit

 

Hardcore havajský styl, dávej pozor

hardcore havajský styl, rozjeď to

hardcore havajský styl

 

Sleduj sleduj kámo nepromokavý walkman

slunce a písek tě rozpálí

co je špatné na dovolené na slunci

já jí můžu mít, udělat si, tančit s ní

nešikové žárlí, protože já si to mohu dovolit

vibrace pokračuje do džungle, do lesa

poslouchej můj havajský styl

je to hudební sprcha s jednoduchou silou

hardcore havajský styl

a-a-a-a-aloha!

 

Líbil se ti můj hardcore havajský styl?

tak tvrdý a hladký jako surfařské prkno

odvaž se s funky havajským stylem

tak bezva a pohodářským, nikdy tě neomrzí

oslov všechny holky na pláži

opálený odstín kůže a vůně sexu je cítit ostře

poslouchej můj hardcore havajský styl

jmenuji se Tosh a roztočím tě

 

 

TIME ENOUGH FOR LOVE (Mít dost času na lásku)

 

Vidím spousty modelek a popových hvězd

přicházejí a odcházejí, přicházejí a odcházejí

kolují o nich drby každý den, ale koho to zajímá

lidi jsou teď dost ve spěchu

žijí pro dnešní den

nemáme moc času na to, abychom se důkladně poznali

to je dost špatné

 

Mít dost času na lásku

miláčku, nemusíš pospíchat

když máš dost času na lásku

víš?

 

Co ti náhle přišlo na rozum?

řekni mi lásko

žiješ každý den v mnoho etnickém městě

jak se tam cítíš?

lidé přicházejí a odcházejí a někdy zůstanou

ve tvém životě, v mém životě

tak jen zapomeň na svůj denní kolotoč

všechno, co musíš udělat, je vyskočit z něj, hopla

 

Mít dost času na lásku

miláčku, nemusíš pospíchat

když máš dost času na lásku

víš?

 

Mít dost času na lásku

miláčku, nemusíš pospíchat

když máš dost času na lásku

víš?

 

Řekla, nenos mi do domu žádnou ošklivou věc

nesnáším to, nesnáším to

podívej se, lásko, ona bude šílet

lidi se honí za vyděláváním peněz

ale ne za láskou

tak se vrátíme k celosvětovému zvyku

můžeš do toho kopnout

 

 

FARAWAY (Daleko)

 

Teď jsi daleko, daleko

ale pořád se cítím tak blízko tebe

a teď mi dochází

jak moc mi chybíš

ty jsi ta, ty jsi ta

kterou hledám

nevím, co budu dělat

myslím, že z toho zešílím

 

Teď jsi daleko, daleko

měl bych dnes v noci odletět

jen proto, abych tě viděl

opustím světla města daleko za sebou

já jsem nešika v lásce, no jasně

ještě jednou, ještě jednou

chci být s tebou

nádherná holko, nádherná holko

svět vypadá tak prázdný bez tebe

teď jsi daleko, daleko…

 

My dva nemáme šanci, my dva nemáme šanci

usmála ses a řekla jsi… „šanci máme“

procházeli jsme deštěm

ztrácíme naše tělesné teplo v chladném počasí

ne pro tentokrát, ne pro tentokrát

protože nežijeme v minulosti

jak můžeme zklamat, jak můžeme zklamat

když máme všechno za sebou

 

Někdy tě miluji až moc silně

vím to, ale nemohu tě přestat milovat…

 

Daleko, daleko, moje láska k tobě je pořád silná

vidím tě, slyším tě, dokonce i tvůj úsměv

potřebuji tě zase tak hrozně moc

měl bych odletět dnes v noci

opustím světla města daleko za sebou

 

 

PLEASURE BEFORE YOUR BREAKFAST (Potěšení před tvou snídaní)

 

V rytmu diska tancuj, tancuj

na nebi se zakázaným tabu

jsou tři ráno, jsou čtyři ráno

bude to tu vypadat jako v masně

vzhůru na nohou zase podívej, podívej

holka se stejně starými mini šortkami už deset let

je pět ráno, je šest ráno

jdi domů a udělej si potěšení před snídaní

 

My se řítíme na parket právě teď a zrovna teď

zpět do Paradise nebo Garage

jsou čtyři ráno, je pět ráno

není tu nic vidět kromě tebe

když končí tato píseň

dej mi pusu, dej mi pusu

půjdu domů s tebou

v šest ráno, v sedm ráno

udělej si potěšení před snídaní, a proč ne

 

 

FUNKASIA (Funk z Asie)

 

Funkasia, země tanců

Funkasia, zapomenutá místa

Funkasia, země tanců

Funkasia, zapomenutá místa

musíš mě tam vzít

 

Všechny minomety mají t.v. oči

jsou to monitory, systémy uzavřeného obvodu

co uděláš, drahá, když nejsi seřízena ve správném časovém pásmu

tančící ostrov se dívá na juchající tanečnice

malý chlapec svírá meč na své hrudi

co uděláš, drahá, když tvému počítači schází data?

 

Funkasia, země tanců

Funkasia, zapomenutá místa

Funkasia, země tanců

Funkasia, zapomenutá místa

musíš mě tam vzít

 

Moře je smaragd, je teplé a nahé

počasí pěkně pálí, je horko

co uděláš, miláčku, jistě máš kocovinu z lásky

v dopravní špičce, navečer

tropický liják smyje list

co uděláš, miláčku, když jsi na druhém konci světa

 

Funkasia, země tanců

Funkasia, zapomenutá místa

Funkasia, země tanců

Funkasia, zapomenutá místa

musíš mě tam vzít

 

Zpívající bambusy, ulice hudby

pikantní jídla tě pěkně osvěží

co uděláš, miláčku, když tvůj jazyk vypadá tak nepotřebný

zaveď pořádek do celého postupu

přestaň přemýšlet, zůstaň o hladu

co uděláš, miláčku, když se cítíš tak sama?

 

Funkasia, země tanců

Funkasia, zapomenutá místa

Funkasia, země tanců

Funkasia, zapomenutá místa

musíš mě tam vzít

 

 

GATE OF JAPONESIA (Brána do Japonska)

 

Vše, co vidím, je džungle neónů

viděl jsem tyto tajné, schovávali se ve tmě

jeden z nich mě udeřil zengunem

lezou mi oči z důlků

on počítal moje peníze a život! Ne!

co je to za obchody, šílená zoufalost

 

Brána do Japonska je teď pevně zavřená

ale někdy se někomu povede ji překonat

 

Víš, další noc jsem šel do centra, do klubu zvaného Gado Gados

parket je plný gangsterů

holky tančí s beatboxem, víš co

matrix a síť tak vysoko nad tebou

a chrómy dohořívají

byl to druh extáze

yeah yeah yeah

 

Odkud jsi ty?

vidíš mě tu?

všechno mám pod kontrolou

všechno je v pohodě

relaxuj

mluvím ze srdce

zavři své oči

miluji tě



Poznámky k tomuto příspěvku
ztratila (Občasný) - 5.4.2006 > tyvogo, že si tě ještě nikdo nevšiml?
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter