Ga.2.19 Já jsem přece skrze Zákon zemřel Zákonu, abych mohl být živý Bohu! 20 Jsem ukřižován s Kristem; žiji tedy již ne já, ale žije ve mně Kristus. A život, který nyní žiji v těle, žiji ve víře v Božího Syna, který si mě zamiloval a vydal sám sebe za mne.
R.6.4 Jsme s ním tedy skrze křest pohřbeni do smrti, abychom tak jako byl Kristus vzkříšen z mrtvých Otcovou slávou, i my mohli začít chodit v novotě života.
5 Jsme-li s ním tedy ztotožněni podobou ve smrti, jistě budeme ztotožněni i podobou vzkříšení.
6 Víme přece, že náš starý člověk byl ukřižován s ním, aby bylo umlčeno hříšné tělo, abychom již dále nesloužili hříchu.
7 Neboť kdo zemřel, je ospravedlněn od hříchu.
8 Jestliže jsme tedy s Kristem zemřeli, věříme, že s ním také budeme žít.
9 Víme přece, že Kristus, když byl vzkříšen z mrtvých, už neumírá, smrt nad ním už nepanuje.
10 Neboť že zemřel, zemřel hříchu jednou provždy, ale že žije, žije Bohu.
J.3.13 "Nikdo nevystoupil do nebe, jen ten, kdo sestoupil z nebe, Syn člověka, který je v nebi.
14 A jako Mojžíš vyzdvihl hada na poušti, tak musí být vyzdvižen Syn člověka,
15 aby žádný, kdo věří v něho, nezahynul, ale měl věčný život.
16 Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jednorozeného Syna, aby žádný, kdo věří v něho, nezahynul, ale měl věčný život.
17 Bůh totiž neposlal svého Syna na svět, aby svět odsoudil, ale aby svět byl skrze něho spasen.
Ježíš byl přijat Bohem, tj.vzkříšen až tři dny po smrti. Je to tedy aplikace Principu podobnosti - léčení podobného podobným. Vidím-li ukřižovaného, vidím svůj hřích, který mě od Boha odděluje. Použita konkordance z http://www.fit.vutbr.cz/~michal/kr/kkwww/