Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Co? Kdy? Kde?
 > Co? Kdy? Kde?
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
SOUČASNÁ FILMOVÁ TVORBA
Autor: Richard (Občasný) - publikováno 23.10.2001 (00:22:24), v časopise 23.10.2001


MAĎARSKÉ KULTURNÍ STŘEDISKO V PRAZE
POLSKÝ INSTITUT V PRAZE
SLOVENSKÝ INSTITUT V PRAZE
ASOCIACE ČESKÝCH FILMOVÝCH KLUBŮ
FILMOVÝ KLUB PRAHA - ČVUT

Vás srdečně zvou
ve dnech 1.- 4. listopadu 2001
na přehlídku

SOUČASNÁ FILMOVÁ TVORBA
STŘEDNÍ EVROPA

 v prostorách Maďarského kulturního střediska 

Simultánní tlumočení do češtiny
Akreditace na místě

 Účastnický poplatek na celou akci 200,- Kč,
na jednotlivé dny 70,- Kč

 

Uvidíte výběr nových maďarských, polských, českých a slovenských filmů za účasti některých jejich tvůrců. Hosty letošní přehlídky budou Ibolya Fekete a Eduardo Rózsa Flores (Maďarsko), Jarosław Marszewski (Polsko), Bohdan Sláma, Miroslav Janek a Aurel Klimt (Česká republika), Boris Hochel, Peter Kerekes a Jaro Vojtek (Slovenská republika)

 

Maďarské kulturní středisko, Rytířská 25-27, Praha 1 

Za laskavého přispění Ministerstva kultury ČR


Program

 

čtvrtek 1. listopadu

15:00 Kluci nepláčou (P) 92´

17:00 Ošemetný věci (M) 100´

19:00 Hana a její bratři (S) 90´

21:00 Most Marie Valerie (S) 28´

           Tenkrát na východě (S) 40´

22:30 Anarchisté (M) 80´


pátek 2.listopadu

 9:30 Show pro nevidomé (M) 118´

11:45 I© Budapest (M) 85´13:30 Weiser (P) 94´

15:15 Pásmo filmů Aurela Klimta (Č) 66´

16:30 Nachové plachty (Č) 80´

18:30 Zítra bude nebe (P) 77´

20:30 Daleko od okna (P) 104´

22:30 Franta a sladký život (M) 90´


sobota 3.listopadu

 9:30 Torza (M) 98´

11:30 Ahoj, Terezko (P) 86´

13:15 Pasport (M) 72´

15:00 Divoké včely (Č) 92´

17:00 Chico (M) 110´

20:15 Napůl vážně (P) 85´

22:00 Vadí nevadí (S) 110´


neděle 4.listopadu

  9:30 Inferno (P) 59´

           Bellissima (P) 69´

           Afta (M) 22´

12:30 Podivuhodný mandarin (M) 33´

           Moskevské náměstí (M) 90´

15:00 Poslední večeře u arabského šedáka (M) 90´


 

AFTA (Afta), 2000 (M) 22min.

Režie: Kornél Mundruczó

Hrají: Tamás Polgár

Jako bychom byli v malém městě. Jeden den místního teenagera. Šíleně horký den. Tady je všechno jen jednou. Jediná parta. Jediná hra. Jediné náměstí. Jediná žena. Jak se zde může hrdinův život během jediného dne od základu změnit?

 

AHOJ, TEREZKO (Cześć Tereska), 2000 (P) 86min.

Režie: Robert Gliński

Hrají: Alexandra Gietner, Karolina Sobczak, Zbigniew Zamachowski

Terezka žije se svými rodiči a mladší sestrou na panelákovém sídlišti. Rodina ničím nevybočuje z průměru. Otec je příležitostný alkoholik, matka viditelně upřednostňuje její mladší sestru. Terezka sní o tom, že z tohoto prostředí odejde a stane se návrhářkou. Seznámí se se zkušenou Renatou, která zcela ovlivní její život – vyzkouší cigarety, alkohol, poprvé krade v obchodě a získává první nepříliš příjemné sexuální zkušenosti.

Film získal na MFF v Karlových Varech cenu FIPRESCI, cenu diváků a zvláštní cenu poroty, na festivalu polských filmů v Gdyni získal hlavní cenu “Zlatí lvi”.

 

ANARCHISTÉ (Anarchisták), 2000 (M) 80min.

Režie: Tamás Tóth

Hrají: Hédy Temessy, Dr. Szabolcs Thuróczy, Éva Csatári, István Gyurica

Groteskní filmové drama o nevšedním seznámení a lásce dvou osamělých rebelů.

Gavrilo žije zdánlivě obyčejný život roznašeče pizzy, doma však čte knihy o historii a sní o opravdovém velkém revolučním činu. Majka je introvertní zahradnice, která žije ve skleníku, z něhož pokud možno nevychází. Stanou se z nich spiklenci, připravující potrestání zlodějského gangu.

 

BELLISSIMA (Bellissima), 2001 (P) 69min.

režie: Artur Urbański

Hrají: Ewa Kasprzyk, M. Góralczyk, P. Wilczak

Matka patnáctileté Maryši chce ze své dcery udělat za každou cenu hvězdu – top modelku. Je to jediný cíl jejího života. Kariéra dcery má být kompenzací nenaplněných snů matky. Za skvěle zahranou roli matky dostala Ewa Kasprzyk cenu na letošním MFF v Gdyni.

 

CHICO (Chico), 2001 (M) 110min.

Režie: Ibolya Fekete

Hrají: Eduardo Rózsa Flores, Gyula Bodrogi, Sergio Hernandez, Richie Varga

Chico je dobrodružný film. Dalo by se říct ideologický dobrodružný film, ale se skutečnými dobrodružstvími – cestováním, revolucemi a válkami, napříč zeměmi a kontinenty. Dokumentaristickým způsobem zaznamenává osudy mladého muže, který se narodil v Latinské Americe jako napůl Maďar, napůl katolík a napůl žid a byl odmalička vychováván jako přesvědčený komunista. V dětství byl nucen provandrovat půl světa, aby z blízkosti Che Guevary a Salvadora Allendeho dorazil do “reálného socialismu” - do Maďarska. Jako zpravodaj španělského listu z různých zemí komentuje rozpad komunistického bloku, až ho události dovedou do Chorvatska, kde se stává – spolu s dalšími cizinci – přímým účastníkem bojů.

Film oceněný cenou za režii a cenou ekumenické poroty na MFF v Karlových Varech.

 

DALEKO OD OKNA (Daleko od okna), 2000 (P) 104min.

Režie: Jan Jakub Kolski

Hrají: B. Opania, D Landowska, D. Ostałowska

V malém městečku ukrývají dva mladí manželé mladou Židovku Reginu. Ta se dostane do jiného stavu, otcem je pán domu Jan. Janova žena předstírá těhotenství. Dítě se v tajnosti narodí a má dvě matky.

 

DIVOKÉ VČELY (ČR), 2001 92min.

Režie: Bohdan Sláma

Hrají: Taťána Vilhelmová, Zdeněk Raušer, Pavel Liška, Jaroslav Dušek, Marek Daniel, Vanda Hybnerová

Barevná, širokoúhlá, hořkosladká komedie vypráví příběh o citové izolaci mladých lidí, žijících v uzavřeném světě zapadlé vesnice kdesi na severu Moravy. Předivo vztahů, skrytých lásek a averzí odkrývá obraz, jehož smysl si samy postavy doposud nepřipouštěly.

 

FRANTA A SLADKÝ ŽIVOT (Feri és az édes élet), 2000 (M) 90min.

Režie: György Czabán

Hrají: Frigyes Hollósi, Erzsébet Dózsa, Eszter Csákányi, Endre B. Bojtár, Béla Ficere

Franta a Joli spolu pomalu stárnou ve stereotypu všedního života. Po zavření šroubárny, kde pracoval 26 let, dostává Franta novou příležitost v novém zaměstnání a navíc se nešťastně zamiluje, zatímco jeho žena se rozhodne dát na stará kolena do parády. Jejich syn před léty emigroval do Kanady a otec, který se nečekaně finančně zmůže, se rozhodne za ním vydat. Na staré adrese ho nenajde, ale postupně poznává, že “sladký život” v Kanadě má k jeho vizi daleko.

 

HANA A JEJÍ BRATŘI (Hana a jej bratia), 2001 (SR) 77min

Režie: Vladimír Adásek

Hrají: Martin Keder, Marta Žuchová, Lucia Hurajová, Patrícia Jariabková, Rudo Kratochvíl, Vladimír Adásek

Úsměvný, poetický příběh z městského prostředí, vyprávějící o “vězení na svobodě”. Odehrává se ve dvou rovinách - v kabaretu a v rodině hlavního hrdiny Martina. Všechny postavy a postavičky z kabaretu i Martinovy svérázné rodiny však jako kdyby žily v úplně jiném světě. Každá z postav tohoto příběhu má své problémy a každá si je po svém také řeší. Martin pak ve spleti těchto složitých vztahů hledá někoho, s kým by si alespoň trochu rozuměl.

Film v české premiéře uvádí AČFK.

 

I ♥ BUDAPEST, 2000 (M) 85min.

Režie: Ágnes Incze

Hrají: Gabriella Hámori, Martina Kovács, Sándor Csányi, Tamás Lengyel

Hrdiny filmu jsou čtyři mladí lidé. Monika, dívka z venkova, se velkoměstě rychle zorientovala, našla si ty “správné” přátele a vede zdánlivě atraktivní život. Jejímu lákání neodolá kamarádka z dětství, která se k ní nastěhuje, nemá však její “talent” a tak je v pozici věčného outsidera.

 

INFERNO (Inferno), 2001 59min.

Režie: Maciej Pieprzyca

Hrají: M. Kwiatkowska, B. Kursaj, K. Bujakiewicz

Tři gymnastky tvoří i přes rozdílnost povah dobrou partu. Jejich velké a ctižádostivé plány však ztroskotají během jedné školní zábavy – maturitního plesu.

 

KLUCI NEPLÁČOU (Chłopaki nie płaczą), 2000 (P) 92min.

Režie: Olaf Lubaszenko

Hrají: M. Stuhr, C. Pazura, W. Klata

Komedie o peripetiích mladých mužů, kteří se rozhodnou využít služeb žen v nočním klubu bez potřebných financí. Když se pokoušejí svůj dluh uhradit, zapletou se do gangsterské transakce.

 

MOSKEVSKÉ NÁMĚSTÍ (Moszkva tér), 2000 (M) 88min.

Režie: Ferenc Török

Hrají: Gábor Karalyos, Erzsi Pápai, Vilmos Csatlós, András Réthegyi, Imre Csulya, Eszter Balla

Svěží režijní debut “o radostech a strastech” dospívání budapešťské mládeže. Děj začíná 27. dubna 1989, takže hrdinové ještě vesele užívají života v reálném socialismu “liberálnějšího typu”. Ale při přípravě maturitních zkoušek už jsou z dějepisu stahovány otázky, týkající se období po roce 1945.

 

MOST MARIE VALERIE ( Most Márie Valérie), 2001 (SR) 28min.

Scénář a režie: Peter Kerekes

Osudy obyvatel jihoslovenského městečka Štúrova vnímané na pozadí společenských konfliktů 20. století.

 

NACHOVÉ PLACHTY (ČR), 2001 80min.

Režie: Miroslav Janek

Účinkují: Divadlo bratří Formanů a Cabaret Théatre Dromesko

Celovečerní dokumentární film na motivy literárních textů – zejména novely Nachové plachty Alexandra Grina a představení Divadla bratří Formanů. Vznikal od podzimu 1999 do jara roku 2001. Ve Štěchovicích, kde se železná vana přeměňovala v loď Tajemství, při plavbě na Vltavě a Labi, při zkouškách představení bratří Formanů…

 

NAPŮL VÁŽNĚ (Pół serio), 2000 (P) 85min.

Režie: Tadeusz Konecki

Hrají: E. Olszówka, R. Królikowski, M. Seweryn

Mladí lidé, toužící natočit svůj filmový debut, naváží kontakt s producentem Janem. Pokoušejí se vytvořit scénář, který by uspokojil jeho neustále se měnící očekávání.

 

OŠEMETNÝ VĚCI (Macerás ügyek), 2000 (M) 100 min.

Režie: Szabolcs Hajdu

Hrají: Domokos Szabó, László Latona, Illés Nyitrai, József Vásáry, Miklós Jancsó

Příběh je jednoduchý, zajímavější jsou jeho aktéři. Žena, zmítaná láskou. Kluk, který je do ní zamilovaný natolik, že je kvůli ní ochoten změnit i svoji osobnost. Kluk má dobrého přítele, který se musí rozhodnout, jestli je homosexuál nebo má jen svého kamaráda příliš rád. Než se objevila dívka, bylo mezi nimi pevné přátelství, teď se však vše komplikuje.

 

PASPORT (Passzport, tévéfilm), 2000 (M) 72min.

Režie: Péter Gothár

Hrají: Enikő Börcsök, Gergely Kocsis, Mari Nagy

Na venkovském hospodářství ve východním Maďarsku žije ochmelka Józsi se svou staropanenskou sestrou, která mu prostřednictvím dopisů obstará manželku z Ukrajiny. Jelizavěta pracuje v berehovské cihlárně plné neprovdaných děvčat a na ženicha se těší. Zprvu se zdá, že ji nová rodina přijala s láskou, ale idyla se brzo promění v těžkou dřinu, výstupy věčně opilého manžela a sekýrování švagrové, která by si ráda přisvojila jejich jediné dítě. A tak se Jelizavěta s Aněčkou vydají na útěk domů, na Ukrajinu. Jenže holčička nemá pas a groteska pokračuje…

 

PÁSMO KRÁTKÝCH FILMŮ AURELA KLIMTA (ČR) 66 min.

V premiéře uvádíme 25-ti minutový film Fimfárum – veselý rokokový příběh o nevěře a třech pokusech zbavit se nepohodlného manžela, podle titulní pohádky stejnojmenné knížky Jana Wericha.

Pásmo uvede autor a režisér Aurel Klimt a bude doplněno o jeho další krátké filmy: Pád, O kouzelném zvonu, Eastern – Krvavý Hugo, Maškin zabil Koškina.

 

PODIVUHODNÝ MANDARIN (A csodálatos mandarin), 2000 (M) 35 min.

Režie: Márta Mészáros

Hrají: Yvette Bozsik, Zhang Yu Jung, Jan Nowicky, László Gálffy

Originálně zfilmovaný balet Bély Bartóka, kde vše původně “apačské” je převedeno do moderní gangstersko-mafiánské atributiky.

 

POSLEDNÍ VEČEŘE U ARABSKÉHO ŠEDÁKA

 

(Utolsó vacsora az arabs szürkénél), 2000 (M) 90min.

Režie: Miklós Jancsó

Hrají: Zoltán Mucsi, Pál Scherrer, Emese Vasváry, Enikő Börcsök, Kornél Mundruczó

Život je krátký, hudební a zábavný. Je plný zázraků. Kdo chce, může vstát z mrtvých. Kapa a Pepe jsou nesmrtelní. A dostanou se všude, kam si zamanou. Tentokrát z Budapešti až k Niagaře. Třetí část velmi volné trilogie nestárnoucího mistra.

 

SHOW PRO NEVIDOMÉ (Vakvagányok), 2000 (M) 118min.

Režie: Péter Tímár

Hrají: Judit Matatek, Jenő Csisár, Attila Magyar, Yvette Bozsik

Neúspěšný rocker a profesionální baletka mají nacvičit muzikál s mládeží z ústavu pro nevidomé. Hudebník sice jako režisér utrpí fiasko, zato se do něj zamilují všechna děvčata ze “souboru”. Tanečnice Imola, která má sama v ústavu malého syna, cítí zpočátku vůči slepým averzi a ani osud vlastního dítěte nedokáže přijmout. Postupně překonává svůj odpor a výsledkem společné práce je pozoruhodné představení nevidomých herců. Film je určen také nevidomým divákům, kterým příběh pomáhá sledovat speciální komentář.

 

TENKRÁT NA VÝCHODĚ (Vtedy na východe), 2001 (SR) 40 min.

Scénář a režie: Jaro Vojtek

Portréty obyvatel spišské vesničky Litmanová konfrontovaných s fenoménem náboženského zázraku.

 

TORZA (Torzók), 2000 (M) 98min.

Režie: Árpád Sopsits

Hrají: Tamás Mészáros, Szabolcs Csizmadia, Attila Zsilák, Pál Mácsai, László Gálffy

Režisérova vzpomínka na hrůzné zážitky z dětství, kdy byl koncem padesátých let umístěn do ústavu pro sirotky, odložené děti i děti zatčených odpůrců režimu, je silnou studií děsivých poměrů doby.

 

VADÍ NEVADÍ, 2001 (SR) 110min

Režie: Eva Borušovičová

Hrají: Drahomír Frank, Lucia Obenauová, Anna Šišková, Milan Mikulčík, Alexander Bárta, Csongor Kassai

Děj druhého slovenského filmu natočeného v roce 2001 se odehrává v průběhu jediného víkendu v Bratislavě a jejím okolí. Před mikrofonem alternativní rozhlasové stanice sedí spíkr Galager, který předpovídá náročnou noc a ještě horší víkend. . . Brzy se ukáže, nakolik měl pravdu. Na scéně se objevují další a další postavy, jejichž osudy se pozoruhodně protínají, situace se komplikuje. Při tom všem není jednoduché přežít do pondělka, protože jak řekne jeden z hrdinů: “Na Slovensku je to jako v Itálii, ale ještě o něco horší, protože je nás málo a všichni se známe”.

 

WEISER (Weiser), 2000 (P) 94min.

Režie: Wojciech Marczewski

Hrají: M. Konrat, K. Janda, Z. Zamachowski

Předlohou pro film byl román P. Huelle Weiser Davidek. Hrdina filmu Pavel se vrací po letech do města svého dětství. Zdánlivě zapomenutá minulost se k němu vrací s velkou silou. Zvláště léto roku 1967, kdy se spolu se skupinou svých dvanáctiletých přátel seznámil s velice zajímavým, ale záhadným chlapcem Davidem Weiserem.

 

ZÍTRA BUDE NEBE (Jutro będzie niebo), 2001 (P) 77min.

Režie: Jarosław Marszewski

Hrají: Krzysztof Pieczynski, Ola Hamkalo

Komorní thriller je metafyzickým filmem o cestě, na které nikdo nezahyne. Vlastně skoro nikdo… Je to příběh, v němž je čtyřicetiletý chlapec sveden desetiletou ženou. On je malý pašerák, ona opuštěná, samotná běženka. Spojí je náhodné, nechtěné drama. Jejich jednodenní cesta se tak stane scénou, na níž se odehrává ošidná hra mezi dospělostí a nevinností, beznadějí a touhou žít, a jedinými obětmi se stanou city hrdinů.

Film oceněný cenou “Zlatí lvi” za hlavní mužskou roli na festivalu v Gdyni.

·

 


Poznámky k tomuto příspěvku
SShane (Občasný) - 1.11.2001 > Diky za prehled, nektere filmy jsem mel uz moznost videt na LFS a ty dalsi uvidim ted:-)
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter