Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Koloběh peněz
Autor: Tina (Občasný) - publikováno 27.10.2001 (10:47:27), v časopise 6.11.2001
Koloběh peněz
Všechno začalo tím, když jsem si vybrala z bankomatu na rohu ulice tisíckorun a pospíchala na sraz se svou kamarádkou, který jsem měla v nedaleké kavárně.
Kavárna ležela kousek od budovy nádraží. Musela jsem projít kolem restaurace Mc Donald, kde vždy na lavičkách posedávají mladiství v otrhaných kožených bundách, natupírovanými vlasy a lahvemi piva před sebou. Jeden z nich, muž s dlouhými vousy a poďobanou tváří, mi zastoupil cestu a vychraptělým hlasem mě požádal o drobné. Po chvilce přemlouvání jsem vytáhla peněženku a vysypala mu do dlaně drobné. Nestihla jsem si všimnout kolik mi jich zbývá a pospíchala jsem na schůzku. K mé smůle mě po několika minutách chůze přepadla nutná potřeba, každému velmi dobře známá. Rychle jsem tedy zamířila do stanice metra, kde za okénkem seděla starší paní s tváři jako shnilé jablko. Pozdravila jsem ji a na talířek jsem vysypala drobné.
,,Chybí vám 40 haléřů “, řekla stařena s hlavou obvázanou šátkem a nadřazeně si mě změřila.
,,Aha“ Otevřela jsem znovu peněženku, ale k mé smůle mi nezbývaly už žádné drobné:,,Víte, mám už jenom větší obnos a dost pospíchám… “obrátila jsem se na ni, když jsem zjistila, že moje peněženka kromě tisíckoruny zeje prázdnotou.
,,To mě nezajímá, musíte si rozměnit,“ odpověděla stařena. Podle jejího výrazu bylo znát, že nemá cenu ji dál přemlouvat. Zoufale jsem se rozhlédla, kde bych si mohla rozměnit. Pár metrů od místa, kde jsem se nacházela, stála trafika. Zamířila jsem k ní a zastavila se u okénka. Na skle byla připevněna cedule Peníze nerozměňujeme. Na čele mi vyvstal pot. Prodavačka u stánku s textilem, který stál opodál, mi dávala svým výrazem jasně najevo, že na rozměnění nemá ani korunu. Rozhlédla jsem se kolem. Hala byla prázdná.
Když už jsem si myslela, že jsem v koncích, zahlédla jsem ve škvíře mezi dlaždicemi kovový plíšek. Sklonila jsem se k zemi a štěstí mi přálo, byly to dvě koruny. Zvedla jsem je a pospíchala k okénku. Stařena si ode mě vzala peníze a já jsem v duchu děkovala tomu, kdo je ztratil.
,,Nevrátila jste mi přesně, “ obrátila jsem se na toaletářku, když jsem zjistila že mi v hrsti plné drobných chybí koruna.
„O ničem nevím, “ odpověděla stařena a otočila se ke mně zády tak, že nebylo možné s ní dále mluvit.
Když jsem vyšla ven, uzřela jsem u okénka trafiky mladíka, kterému jsem před pár minut dala všechny své drobné, kupovat si krabičkou cigaret Marlboro. Chtěla jsem ho dohonit, ale ujel mi před očima metrem.
V kavárně nad šálkem kávy, který za mě platila kamarádka jsem zkonstatovala, že hlavní je, že nám ten koloběh peněz tak dobře funguje. A netrápí nás inflace.


Poznámky k tomuto příspěvku
Dementhor (Občasný) - 27.10.2001 > No vidíš že to jde :-) Ještě se trochu uvolni (fakt při rozhovoru s hajzlbábou používáš slova jako "obnos"? I jestli jo, tak napsaný to nepůsobí moc věrohodně).
Body: 5
<reagovat 
Martina (Občasný) - 27.10.2001 > Takový opravdový příběh a navíc slušně napsanej...
Bezva. :)
Body: 5
<reagovat 
3022 (Občasný) - 28.10.2001 > Inu budu hodnotit obsah a popravdě řečeno ,nečekávám ,že tě to dojme. Tvůj článeček totiž hodnotím jako obyčejné fňukání ve stylu "podívejte co se mi stalo ,jací jsou na mě lidé zlý". Flákač kterej žebrá od lidí peníze a pak s za ně kupuje cigarety ,nebo nevychovaná a arogantní hajzbába člověku na náladě nepřidá ,ale zmamená to snad ,že máme na svět myslet jako na místo plné lumpů a pitomců?

Je potřeba říci ,že to byla hlavně TVOJE chyba ,že jsi nějakému flákači dala drobné ,které si později dost naléhavě potřebovala. Koneckonců byla to i TOVJE chyba ,že jsi určitou potřebu nevykonala včas dokud to ještě nebylo tak naléhavé. Kdybys to udělala ,nebyla bys později odkázána na nevychovanou ,nepříjemnou a arogantní hajzlbábu ,mohla jí říct co si o ní myslíš a jít jinam.

To co říkám není to příjemné ,že ne? Ovšenm pravda nemusí být vždy příjemná. Ano ,na světě je spousta ignorantů a arogantních blbců. Ovšem co s tím? Tvůj článek to neřeší. Tvůj článek nenabízí alternativu. Jen si tu fňukáš - "podívejte se jak jsou na mě zlý...".

Vždyť je to tak jednoduché. Chceš fňukat nad tím jak je svět škaredý? Nebo se raději naučíš vyhledávat jeho radostnější chvilky ,vyhýbat se škaredým lidem ,podporovat dobro a minimálně nepodporovat zlo?
<reagovat 
Čtenář - 28.10.2001 > myslím, že podat to trochu jinými slovy v jiném stylu :o), mohla to být docela zábavná historka, takhle to je nic o ničem
mimochodem - a co třeba si takhle na ten záchod dojít do toho macdonalda? - zadarmo


<reagovat 
Spok.Yeah (Občasný) - 26.3.2007 > tohle není fejeton. nevím proč to dáváš tedy do této kategorie. Tvá historka je nudná a o ničem. souhlasím s 3022
Body: 2
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter