6 KROSEN
(téměř dle skutečné události)
Jednoho dne z rána, když na balkoně kouřil, u popelnic krákala ta stará vrána napadla ho myšlenka. Jak vydělat pár miliónů, do smrti být bohatý, nevšimnul si ale chudák, že kouří a je nahatý. Myšlenka zasedla mu rozum,jako žába studnu, oj jak v Rusku krutá zima na balkoně v dubnu.
Koupil lístek do Německa,prý práci si tam najde, před odjezdem s kamarády na kus řeči a vodku zajde. "Kamarádi moji drazí, na západ já jedu už mám dost té ruské zimy, sněhu, bídy, ledu." Vzal si pět litrů vodky do vlaku teplé hnědé spodky.
Tři dny a noci jel tu zpropadenou myšlenku v své mysli měl. Až ráno v dubnu osmého, Berlín nástupiště číslo pět, otevřel se Ivanovi, vysněný - západní svět.
Vízum on měl na půl roku, prodloužení snad povolej, ešus s borščem z jeho boku spadl na zem pod kolej. Neměl boršče, neměl vodky. Ve vlaku mu ukradli i po tátovi hnědé spodky.
Neznal návyky ni řeč,když tu v cestě za bohatstvím přepadla ho v žaludku ostrá, krutá křeč. Ublinkl si Ivan eintopf snědeného ve vlaku alespoň se mu ulevilo zbavil se v křoví přetlaku.
Na co čekat,jdu už na to,bohatý chci také být, Mercedesy,drahé domy,jako paša žít. Do banky vtrhl, dvakrát střelil vzal do šesti krosen marky v běhu stihl zápalit si české tvrdé spartky.
S šesti vaky k lesu běžel, pět zakopal pak v přepychu půl roku ležel. Koupil dům, auto, loď investoval do burzy ve volném čase navštěvoval jazykové kurzy.
Vyprázdněná první krosna,ach jak život krásný byl hodný anděl vstoupil do sna - ještě pět jich a dost sil.
Když tu náhle velká rána,ozvala se z dola domu, rukavice -černé kukly,obušky a pistole otevřeli dveře - jukli- koltenm do rusáka ťukli "Tak pojď s námi Ivane!"
Odsoudili, uvěznili, mu dali soudci deset let, chtěli najít milióny-těch krosen-miliónů pět. Ivan mlčel jako ryba,prý odsedí si to rád, sen s milióny z lesa té budoucnosti se musel smát.
Zrovna loni, to je smůla marky v eura přešly V platnost jenom eura.... marky v platnost sešly.
Ivanovi přeskočila mysl, blouzní bezdůvodně on se bojí dokonce tam u lesa teď nový Kaufland stojí....
|