|
|
|
Roman Dragoun - Stín mý krve Autor: zzzapik (Občasný) - publikováno 11.11.2001 (01:50:56), v časopise 14.11.2001
|
| |
Jeho hudební začátky spadají do počátků osmdesátých let. Ovlivněn hudbou tehdejších art-rockových legend začínal v sedmnácti letech po zábávách v okolí Brna. Tehdy založil skupinu Regenerace, později začal hrát s dnes již legendárním Progres 2. S kytaristou Milošem Morávkem dal dohromady Futurum a natočili skvělé alba Ostrov Země a Jedinečná šance. Objevil se také po boku Báry Basikové a Michala Pavlíčka ve Stromboli.
V roce 1995 natočil tohle svoje první sólové album. První co především zaujme při poslechu této desky jsou skvělé texty, které pro Romana složil jeho otec, akademický malíř František Roman Dragoun a Milan Princ. Některé si také napsal sám. Slova dokonale vyzdvihují procítěnost písní, z kterých je především cítít inspirace z počátků jeho tvorby s Futurum a Progres 2. Deska je laděna ve směru pohodové poslechové hudby, plné příjemných tonů syntezatorů a klavíru z ruk Romana a především jeho zpěvu, doplněné kytarou Michala Pavlíčka, zpěvem Zuzany Michnové a někde i saxofonem, který příjemné melodie hezky dobarvuje. Na desce se střídají rychlé i pomalejší písně. Vrcholem považuji skladbu " Kronikář ", v které se střídají příjemné klavírové pasáže s rychlejší až monumentální kytarou. Byl k ní také natočen videoklip. Procítěný duet s Zuzanou Michnovou je skladbou " Ostnatej Drát " V závěru desky, který se mi zdá velmi povedený, najdete dvě pomalejší skladby, chvilkama i zvláštní " Ptáci vesmíru " a " Možná se někam vrátím ".
Pro ty jimž něco říká Futurum, Progres či Stromboli nutnost. Pro ostatní aspoň doporučení si poslechnout tuhle skvělou věc. |
|
|