Letiště Praha, s. p. a Goethe-Institut Prag Vás srdečně zvou
na tiskovou konferenci k pražskému pohádkovému maratónu:
Pohádky před odletem
Pohádky před odletem
Sprookjes voor vertrek
Märchen kurz vor Abflug
Síscéalta roimh éirí de thalamh
Tündérmesék felszállás elõtt
Contes au décollage
Eventyr før afgang
Tarinoita lentoa odotellessa
V létě 2006 budou mít cestující ze sedmi evropských letišť příležitost potěšit se pohádkami z celé Evropy. Umělci z jednotlivých zemí budou vyprávět pohádky v osmi různých jazycích - v češtině, dánštině, finštině, francouzštině, galštině, holandštině, maďarštině a němčině. Pohádky jsou unikátním příkladem klasického evropského dědictví. Ačkoliv jsou jazyky rozdílné, vzorce vyprávění a postavy jsou stejné pro všechny.
Spolu, ale zároveň každý ve své mateřštině, budou vyprávět:
Michal Nesvadba (CZ), Heli Aaltonen (FIN), Nathalie Bondoux (F), Niall de Búrca (IRE), András Faragó (H), Mariane Josefsen (DK), Mia Verbeelen (NL/B) a Suse Weiße (D).
Datum: 17. července 2006
Čas konání tiskové konference: 9.30-10.30 hod.
Místo konání tiskové konference: Konferenční místnost, spojovací objekt mezi Terminálem Sever 1 a Sever 2 (Letiště Praha, K letišti 6/1019, Praha 6)
„Pohádky před odletem“ organizuje společnost CICEB – Společenství evropských národních kulturních institucí se sídlem v Belgii.
Program:
I. Ukázka:
Osm vypravěčů z osmi evropských zemí Vás přivítá v češtině, dánštině, finštině, francouzštině, galštině, holandštině, maďarštině a němčině na vícejazyčném vyprávění.
II. Letiště Praha
III. Goethe-Institut Prag
Barbara Bresslau (Pověřenkyně pro spolupráci ve vzdělávání)
IV. Otázky & odpovědi
Přítomní vypravěči:
Heli Aaltonen, Finsko
Nathalie Bondoux, Francie
Niall de Búrca, Irsko
András Faragó, Maďarsko
Mariane Josefsen, Dánsko
Michal Nesvadba, Česká republika
Mia Verbeelen, Belgie
a Suse Weiße, Německo
Těšíme se na Vás a prosíme o potvrzení Vaší účasti u Pavlíny Hájkové na na e-mailové adrese: Pavlina.Hajkova@prg.aero nebo na tel. čísle: 220 115 033.
S případnými otázkami kontaktujte, prosím, Barbaru Bresslau na e-mailové adrese: bresslau@prag.goethe.org nebo na tel. čísle: 221 962 263.
Tisková konference bude probíhat v češtině.
|