Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 13.11.
Tibor
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Tři příběhy
Autor: Bílý Tesák (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
Emmet_RAY (Stálý) - 9.8.2006 > tohle jsem si odložil, až budu mít čas, a pak už nenašel, protože jsem měl za to, že to napsal Dondedog

tož nic, zase odložím, a snad si pozítří už budu pamatovat ;-)
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 9.8.2006 > Docela by mě zajímalo, kdd a kolik ti za to zaplatil - prozradíš?:)
<reagovat 
celej on (Občasný) - 17.7.2006 > Vody si moc nezčeřil...

Mno já nevím dneska bych chtěl asi od paralelních příběhů trošku víc, třeba nějakou propletenost, jednotný motiv nebo aspoň něco... takhle to je jako být v hospě a poslocuhat, jak několik lidí vypráví každý to svoje...

Hele já jsem si označil pár věci co mi padly do oka, aby ti nebylo líto, že zatím nikdo jiný ti sem nic nenapsal:
-"pozorovat protější dům, už je strašně dlouho, kdy promluvila s někým jiným " příjde mi to divně napsané, hlavně ta část strašně dlouho... (chybí tam "TO" nebo bych to napsal jinak)

-"Víte, ale já na ty zámky moc nejsem...." píšou se jen 3 tečky... (ale nevím jestli ti to má vůbec cenu psát)

- "Život jí, Marii, hodil, jako všem, pod nohy nejeden klacek" strašný snad co slovo to čárka... zkus si to přečíst nahlas...

- "Nikdo jí neřekl jinak než paní učitelka Neumannová" strašně stereotypní... to jsem slyšel tolikrát a četl taky...

- "komouši blbí, dělala to ,co jí na očích viděl" Tak to je dívné, neupsal ses a nemělo to být dělal?

-"za běhu do auta volal 112" Honza volal hasiče, kde máš hlasít nějaké hromadné neštěstí a tak? Místo záchranky?

-"Žena, která přežila nejdramatičtější okamžiky 20.století" Děsný patos...

-"Nic konkrétního, jenom:
„Ježíši Kriste, ať se mu nic nestane, prosím, prosím,Ježíši Kriste.“" To mi příjde dost konkrétní...

A jako perlička na konec: Chybí ti tečka v úplně poslední větě, úplně na konci - což podle mě podtrhává celou tvojí grafickou stránku...
Zase tam je plno špatných mezer u čárek, nebo naopak ti mezery chybí... a dějově mě to teda taky nenadchlo...

<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 18.7.2006 > DondedoG> to je fakt tak špatný? ne, už nikdy nebudu psát pro peníze, slibuju.....
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 18.7.2006 > Dog.White> Hele, jestli si našel někoho kdo ti za tohle platí, tak bud vysmátej...
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 18.7.2006 > DondedoG> no jo, ale propůjčovat šitům svý jméno....to rovnou můžu začít psát porno povídky a posílaYt je do pornočasopisů.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Stálý) - 9.8.2006 > Dog.White> to bych chtěl dělat já - nemáš nějaký kontakt?
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 19.7.2006 > Dog.White> Tomu mám rozumět jako že někdo píše shity a se pod to podepisuješ?

Jinak každý se nějak živí... a když se chceš živit psaním, tak si musíš využít co jde. Ale můžeš si samozřejmě zachovat úroveň. (Tím ale neříkám, že tohle je nějak děsná povídka, to ne).
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 9.8.2006 > Václav Mráz> 

viděl jsem to na nějakým serveru zaměřeným na pornopovídky, a honorář vcelku ušel.Ale už si nevzpomenu na link.Normálně zadej do vyhledávače "pornopovídky" a hledej


<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 9.8.2006 > Václav Mráz> a taky na freefoto.cz se publikujou pornopovídky, tak kdybys s nima navázal kontakt, tak by z nicch určitě taky něc okáplo
<reagovat 
 Emmet_RAY (Stálý) - 9.8.2006 > Dog.White> to jsem zkoušel už dřív, jediný server, který vyplácel honoráře už toto nečiní, co se týče freefota, tak ta jejich povídková sekce je spíš takovým pohrobkem, pokud vím, tak se vůbec neaktualizuje a pochybuji, že by vůbec za povídky platili

jinak já si zatím buduji solidní jméno na webech, které za to nic neplatí, pak časem hodlám solovit nějaké "normální" takto zaměřené papírové nakladatelství - tedy aspoň jsem to měl v plánu, teď už se mi rýsují i různé jiné pracovní aktivity, takže na tohle se možná nakonec vykašlu, uvidíme
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 9.8.2006 > Václav Mráz> každopádně ti v pornoprůmyslu přeju hodně úspěchů :-)) třeba jednou natočíš i film......
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 9.8.2006 > Jinak KLADNĚ lze hodnotit snahu zpracovat tohle téma (pro mě prostě starý ženy, jejich vnitřní svět, silný téma) a o složitě koncipovaný příběh - tenhle záměr se ti ale moc nevyvedl. Pravda je, že ty příběhy motáš dohromady, valíš je všechny tři, prostřídáváš, ale jaksi bez důvodu, bez efektu, odnikud nikam... To už jsme v ZÁPORNU: Kromě interpunkce i stylistika (hned v první větě by bylo vhodnější podruhé nahradit slovo ulice příslušným zájmenem), mnohdy neodpovídá slovní zásoba (např. slovo paráda by starší dáma nejspíš použila pouze pro nějakej módní výstřelek!), někdy i logický (telefonuje-li rozčilená matka synovi, že otec měl záchvat, bude o něm mluvit spíš jako o tátovi, než o Lojzovi...), celkově mám ale pořád pocit, jako bys ty příběhy popisoval, nevyprávěl - ačkoli mírná zlepšení už tu jsou:) Nehodnotím, bylo by to asi přesně mezi 2 a 3.
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 9.8.2006 > ztratila> 

no...takhle.

Posílám povídky do různejch soutěží, už jich bylo spousty, vždycky jsem psal podle svýho stylu, jak se to mě líbilo a se železnou pravidelností jsem se umisťoval na třetím místě. První a druhé vždycky obsadil patetický blábol.

Tak jsem si řekl - zkus taky napsat patetický blábol - první cena - patnáct klacků - za tu zkoušku stojí.

Tak zde to jest. Jsem moc zvědav, co na to porota.

 

 


<reagovat 
 Emmet_RAY (Stálý) - 9.8.2006 > Dog.White> hm, oni nemají v pravidlech, že soutěžit se může jen s dosud nikde nepublikovaným textem?
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 9.8.2006 > Václav Mráz> no maj....maj tam napsaný že před přihlášením to nesmí být nikde publikované a já to sem publikoval až po přihlášení.
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 10.8.2006 >

Aha, takže ty to zatím ještě nemáš vyzkoušený, střílíš od boku?:) - To by mě výsledek zajímal taky. Jinak se k tomu těžko vyjadřovat, známe jen tvůj názor, ne ty inkriminovaný "patetický bláboly":)


<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 10.8.2006 > ztratila> no jo.....uvidíme - 6. září. Když nic nedostanu ,aspoň se projedu do Prahy.
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 10.8.2006 > a co je to za soutěž? Zkoušels třeba Povídku Literárních novin?
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 11.8.2006 > Pejsku, pejsku, našla jsem tu soutěž, kterou chceš vyhrát. A přišlo mi, že to musíš chtít hodně vyhrát, protože jsi k úkolu přistoupil doslova polopaticky:)
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 11.8.2006 > ztratila> 

víc co to je, být všude, ale absolutně všude, třetí? 

A propo, vojín Kefalín, co si představujete pod slovem polopatický?????? (já si nepředstavuju nic, jsem blbej, prosím o vysvětlivku)

Povídku u literárních novin jsem nezkoušel, protože si připadnu na to moc mladej a navíc mám jen hrubou představu, co to jsou literární noviny.


<reagovat 
ztratila (Občasný) - 11.8.2006 > Ten, co se snaží, ale z větve sletí...:) Těžko říct, nejsem soutěživá, pokud se do toho pustím, bejvám si jistá úspěchem.
Polopatický: Tématem soutěže je "staří lidé jsou různí" tak tys vza několik babiček a popsal jejich osudy, ačkoli je to otázka, všecky tři jsou chudinky, skončí blbě, není znát ani, že by se situací nějak různě vypořádávaly.
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 11.8.2006 > ztratila> 

no, je pravda, že v poslední době dávám přednosti kvantitě před kvalitou...čím víc soutěží obešlu, tím víckrát nemusím do školy, protože musím  na vyhlášení a tím víc dostanu školních  pochval, které mají tu schopnost vyvážit důtky.

Původně jsem na to téma vůbec nechtěl psát, protože mě nebavilo ,ale řekl jsem si, že ty tisícovky jsou sumička kulatá, tak jsem něco slátal.No.


<reagovat 
ztratila (Občasný) - 11.8.2006 > Myslíš, že se tenhle přístup na kvalitě psaní negativně nedrazí?:)
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 11.8.2006 > ztratila> co já vím...každopádně ti, co jim píšu ve škole slohy si nestěžujou
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 11.8.2006 > A nemyslíš si, že je rozdíl mezi uměleckým textem s určitými požadavky a výtahem/životopisem/popisem/vyprávěním o prázdninách u babičky/líčením?
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 11.8.2006 > ztratila> 

jo, myslím že jo, za "umění" jsem vydělal podstatně míň peněz

 

Ale teďka vážně, když je soutěž s tématem, které mě zaujme, nebo volná soutěž, tak tomu dávám všechno a snažím se o nějaký umění; v ostatních případech něco slátám.

 

(každopádně budu muset s tím psaním slohů tento školní rok značně omezit, češtinářky začínají něco tušit)

 

 

 

 


<reagovat 
ztratila (Občasný) - 11.8.2006 > Predovšetkým využíváš blbosti druhých, páč za ně matturitní písemku napsat nestihneš:) - Jinak těžko říct, já si myslím, že je to na textu, je-li odfláknutej, poznat. A z toho pak jdou ta třetí místa možná:( - jen názor bez znalosti kontextu.)
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 11.8.2006 > ztratila> 

no využívám,  já ty slohy píšu zadarmo, ceník(100 Kč když mám 2 týdny času,200 kč týden času, 250 Kč den času, 300 Kč za přestávku před odevzdáním, jednomu týpkovi jsem napařil i pětistovku, abych ho odbyl, ale k mýmu překvapení to zaplatil) dávám jenom nepříjeným týpkům, co za mnou přijdou se slovy "pyčo, potřebuju něco napsat" a těm, co mě využili bez jakékoli zpětné odezvy....kolikrát se mi nechce, když ale ty holky tak pěkně prosí

 

já si osobně myslím, že hlavní příčinou mých třetích míst je špatná gramatika a interpunkce , protože ať  se třeba podělám, tak ty hrubky a překlepy nevychytám. 

 


<reagovat 
ztratila (Občasný) - 11.8.2006 > Většinou to ale funguje tak, že u výbornýho textu odpustíš všecko, intepunkci i pravopis... I když ani jedno z toho nezatracuju:)
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 11.8.2006 > ztratila> 

přev červnu jsem byl v Liberci a tam mi přímo řekli, že dílo bylo rozhodně první, nemůžou to však dovolit kvůli hrubkám a překlepům...že měli stanovenou kvótu hrubek, prostě, že za nějakej počet chyb se povídka ze soutěže vyřazuje - limit jsem překročil desetkrát, přesto mi udělili třetí (ach bože) místo.

 

takže máš asi pravdul, skoro


<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 11.8.2006 > ztratila> 

přev červnu jsem byl v Liberci a tam mi přímo řekli, že dílo bylo rozhodně první, nemůžou to však dovolit kvůli hrubkám a překlepům...že měli stanovenou kvótu hrubek, prostě, že za nějakej počet chyb se povídka ze soutěže vyřazuje - limit jsem překročil desetkrát, přesto mi udělili třetí (ach bože) místo.

 

takže máš asi pravdul, skoro


<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 11.8.2006 > ztratila> 

přev červnu jsem byl v Liberci a tam mi přímo řekli, že dílo bylo rozhodně první, nemůžou to však dovolit kvůli hrubkám a překlepům...že měli stanovenou kvótu hrubek, prostě, že za nějakej počet chyb se povídka ze soutěže vyřazuje - limit jsem překročil desetkrát, přesto mi udělili třetí (ach bože) místo.

 

takže máš asi pravdul, skoro


<reagovat 
ztratila (Občasný) - 11.8.2006 > Tak holt to v těch soutěžích funguje jinak, než v literárním provozu. Vem si třeba Ivana Landsmanna....
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 11.8.2006 > ztratila> 

funguje to úplně jinak.Na soutěžích se podporuje takový ten střední proud, žádné zajímavé experimenty, provokace, ne, ne,ne...jenom na soutěží Pod jedním sluncem po patronací Větrných mlýnů to bylo jiný, jenže tam byly lidé, kteří literatuře opravdu ruzuměli.


<reagovat 
ztratila (Občasný) - 11.8.2006 > :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter