Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Sběr z popela jsem pila včerejší
Autor: zirael (Občasný) - publikováno 10.8.2006 (12:32:46)

                                                                                              pro M.

 

 

Sběr z popela jsem pila včerejší:

V usínání, ale sen to nebyl,

že jsi umřel, lásko, náhlou smrtí

                krev žádná, pouhé odvanutí        popela

                pozdní sběr.

 

Samotka kývá         Rys stínu v okně:

Probuzení, ale sen jak by byl,

tak rozum věří, že tvé nadýchnutí

                popře si.    A trvá žal.    Ten popel smetu v místě,

                kde jsi spal.

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
tichotam (Občasný) - 10.8.2006 > Druhá sloka trochu zajíkavá... ale i tak je cítit... skoro jako ta první.
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 10.8.2006 >

Takové truchlivé, ale vroucné (dívčím způsobem) - což tu moc není (aby to nějak vypadalo.


Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 10.8.2006 > dík

4-5
Body: 4
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 10.8.2006 >

Doba se změnila. Otázka už nestojí: Odkud přichází Mráz? ale Odkud to na Mráze příchází?§


<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 10.8.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 10.8.2006 >

 

Ach jo.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 10.8.2006 > já jen vím,že se mi líbí konec
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 10.8.2006 > když já se obávám přímočaře velkých slov, ale na druhou stranu zní ta báseň až klasicky krásně
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
Lhostej (Stálý) - 10.8.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 10.8.2006 > líbí
<reagovat 
vikinga (Občasný) - 10.8.2006 >
Body: 5
<reagovat 
skold (Občasný) - 10.8.2006 > 3-4
Body: 4
<reagovat 
dadik (Občasný) - 10.8.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ariel (Občasný) - 10.8.2006 > Vnímám pocit, hloubku myšlenku nikoli.
Body: 5
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 10.8.2006 >
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
Barča (Občasný) - 10.8.2006 > Pocit a zoufalá atmosféra jsou tady vlastně silnější, než jakákoli hloubka myšlenky ...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 10.8.2006 > bychom si vyzobli jen dva tři verše z té první sloky a stačilo by...ale fajn, když koukneme co tu je tak jako jinak...


Body: 4
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 10.8.2006 >  
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
afro (Občasný) - 10.8.2006 > Je to o tolik lepší, o kolik je těžší téma...
<reagovat 
tykve (Občasný) - 10.8.2006 >
Body: 4
<reagovat 
holger (Občasný) - 11.8.2006 > Můj obdiv, takhle provařený námět a tohle z něj udělat, čepici dolů, uctivá poklona.
<reagovat 
noa (Občasný) - 11.8.2006 > plná překvapivě křehce krásných momentů
Doporučil 
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 11.8.2006 >
Body: 5
<reagovat 
back (Občasný) - 12.8.2006 > Je dobrá. V té záplavě zdechlin z poslední doby dokonce vynikající...
Body: 5
<reagovat 
poetor (Občasný) - 12.8.2006 > .._:-)*
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
*Popelka* (Občasný) - 12.8.2006 > Popel byl pro mne vždy symbolem pomíjivosti i lítosti... hezky zpracované


Body: 5
<reagovat 
Claw (Občasný) - 13.8.2006 >
Body: 5
<reagovat 
zkrveživ (Občasný) - 14.8.2006 > tak 3-4...
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 14.8.2006 > pjekný to máš..
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 14.8.2006 >
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
veršoun (Občasný) - 14.8.2006 > inverze mi nepřijde funkční a přitom poutá většinu pozornosti, ale
Body: 5
<reagovat 
Vihar (Občasný) - 14.8.2006 > Víš holka, pověsit prádlo, uvařit parádní nedělní oběd když přijdou rodiče na návštěvu, vysát koberce a při vynesení koše přinést zpoza sídliště kytici lučního kvítí, vyřádit se s dětma nad školními úkoly a v noci dlouze a vášnivě projet skrz holku tak, že se jí budou nožky třepat jakoby právě porodila, zvládne s přehledem mnohem víc kluků kolem tebe, než jen a pouze tajemný M.

Mnohdy mívají citově založení lidé sklony plést lásku s pouhou závislostí. Tento fakt je třeba mít na paměti. Netřeba se popelit žalem. Ale možná je všecko ouplně jinak, co já vím, je mi do toho ostatně houbelec, dyk je to jen hen ňáká ta poezie..

<reagovat 
anae (Občasný) - 14.8.2006 >

člověk si může takovýmto snem ověřit sílu svých citů .. pěkný záznam


Body: 5
<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 15.8.2006 >
Body: 5
<reagovat 
kalais (Občasný) - 16.8.2006 >
Body: 4
<reagovat 
kalais (Občasný) - 16.8.2006 > je hezká... to jo, některé momenty až příliš krásné...ale nějak se do toho textu nemůžu dostat...
možná to václav nade mnou řekl dost trefně... tak bych ho jen neuměle parafrázovala
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 15.8.2006 > možná, že se mýlím, a ti, kteří hodnotí tuto báseň víc víc vidí...ale já ji neshledávám výrazně zajímavou. Krom toho ten hlavní motiv "sběr z popela" mi přijde jako dost nejasné spojení, spíš na efekt než aby to dávalo nějaký smysl (připodobnění, metafora, paralela). Jediný, co mi to evokuje, je víno. Je tam dost "popela", "snů" a ta pasáž s "popře si" mi připadá neobratná, i když asi vím, co je míněno. Celkově ta báseň na mě působí "staromódně", kultivovaně ale nepromyšleně. Můj dojem. 3-4 Také souhlasím s rybama.
Body: 3
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 16.8.2006 > Opíječ tchýní> Ta báseň je podle mne promyšlená dost, nejde o to, že v tom někdo vidí víc, spíš, zda se na to přilepí, nebo ne. Je to taková řekněme porozchodovka a vyjadřuje se přesně pomocí těch symbolů, které v básni o zániku lásky (respektive milostného vztahu) bývají nejčastější - tudíž pomocí různých klišé a typizovaných spojení. Zajímavé ovšem je (a to je podle mne dáno tou promyšleností), že díky vhodnému zápisu a kombinaci těchto prvků nedochází k rozplizlé kýčovitosti, ale báseň má jakousi zvláštní, zaprášenou důstojnost - něco jako hřbitov.

Rozsudek: "Obžalovaný A.J.Rimmer se neprovinil ničím jiným než tím, že je A.J.Rimmerem. To je jediný jeho zločin, a zároveň i jeho trest.
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 17.8.2006 > Václav Mráz> Možná ano, ale přesto: některé pasáže se mi líbí, ale sběr popela (pozdní) považuju spíš za obrat efektní než promyšlený a navíc se mi nelíbí. Celek rozhodně není žádný obtěžující propadák, ale mě prostě nezachvátil. Chtěl jsem dát čtyřku, ale dal sem trojku (jako že dobrá). Kdyaž to tak cejtíš, není co řešit, ne? Jinak, by the way, jestli "v tom někdo vidí víc" nebo se "na to přilepí" nebo "ho to osloví" je umě asi jako "pivečko", "pivson" až "jedno". :) P.S. "sběr z popela" mi navíc evokuje protézy, kostičky a plomby, které se v krematoriu nerozemlely na prášek :) A přirovnávat ztracenou láskou k plombě nebo můstku mi příde trochu divný...ale nakonec :)
<reagovat 
ulicnice (Občasný) - 17.8.2006 > Hrozně moc pěkný, zvláště první verš. Potom nechápu, jak si napsala: tvé nadýchnutí, popře si. Jaký smysl to dává?, nadýchnutí popře si!?

<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 17.8.2006 > Z mého pohledu hodně dobře poskládané.
Body: 5
<reagovat 
Regio (Občasný) - 4.9.2006 >
Body: 5
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 19.9.2006 > Hmmm, tohle vůbec není špatný.... jen se bojím, jestli to tak nehodnotím proto, že se to formálně přibližuje mému pojetí...
<reagovat 
hajka (Občasný) - 1.10.2006 >
Body: 5
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 1.11.2006 > Je v ní hluboký zážitek a člověk ho vidí při třetím čtení víc než při prvním. Nejsem si ale úplně jistý, jestli ta složitost není už na druhé straně hranice. Stejně tak balancuje na hraně "běžné a neběžné" motivika. Na opíječově poznámce něco trochu je a v hodnocení téhle básně není úplně mimo. Ale když ji čtu na počtvrté, líbí se mi víc než na potřetí.
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
Skafloc (Občasný) - 2.11.2006 >

Taky myslím že je za tím víc než se jeví

 

Mimochodem, Vlaštovko, napiš zase nějakou povídku, trochu se mi po nich stýská


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 zirael (Občasný) - 2.11.2006 > Skafloc> 

ráda bych, na jedný povídce se pracuje, ale jde to pomalu, práce je moc (i když vcelku radostné). pokud to půjde dobře, měla by se tu objevit do dvou týdnů.


<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 6.11.2006 > Na tak profláklé téma takhle dobrou báseň - to chce odvahu a sebevědomí. A to je dobré.
Body: 5
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 3.11.2006 >
Body: 3
<reagovat 
 zirael (Občasný) - 5.11.2006 > ttomass> povíš proč...?
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter