Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Odcizení
Autor: miroslawek (Občasný) - publikováno 30.8.2006 (09:24:14)

 

 

znám své rty

slité jak olovo    když taje

a je nám dýchat

ještě nezakrvácené zlomky

          - živičná pachuť -

spéká se

půlnoc a půlsmrt

ze mě žluč

 

že jsem se zapomněl

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
atiz (Občasný) - 30.8.2006 > no jo s cizí ženou v cizím pokoji?
děsivé
Body: 4
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 30.8.2006 > atiz> 

Vůbec ne, takovému čtení jsem se snažil spíš vyhnout než, že bych ho zamýšlel... to však nic nemění na tom, že je z tvého pohledu jistě platné 


<reagovat 
Malke (Občasný) - 30.8.2006 > Tam, co jsme nebyli...
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 30.8.2006 > Malke> ano, tam kde jsem kdysi býval a kam už jsme spolu nemohli... a už ani já sám.
<reagovat 
Barča (Občasný) - 30.8.2006 > No nazdar --- taky začínám mít strach .... Ale na to je jednoduché vysvětlení --- když napíšeme něco smutnějšího, tak se to pochopitelně stane skoro vždy ... Protože život je spíš smutný ...

Ale nebojte se, dá se na to zvyknout ..... ---- .... ---- .... ---- .... ooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Body: 5
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 30.8.2006 > Ze Tvého platné toliko místně a osobně ?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 30.8.2006 > Raimund> nejsem si jist, zda té otázce rozumím
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 30.8.2006 > Raimund> Ostravě a jiným místům a lidem + Tvoje odpověď atizovi :-)
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 30.8.2006 > Raimund> Odpověď atizovi znamenala, že jsem to nemyslel tak specificky, jak on(a) si to čte... ovšem takové čtení je možné, byť trochu prvoplánové... a to mé texty nebývají. Psal jsem to samozřejmě z něčeho aktuálně konkrétního, ale nikomu bych obzor neomezoval... a ani sobě ne. V mém životě byly a možná (nad ne) budou i momenty podobné těm, na jaký narazil atiz, a mnohé další = nevím, co všechno ten text znamená, může nebo někdy bude znamenat. Včítám se do svých textů a promítám se skrze ně stále znovu. Někdy třeba až po letech zjistím, co jsem vlastně napsal - ta moje podvědomá, nevědomá složka (či jak to nazvat) má podivuhodný dar věštby. Někdy se z těchto důvodů i bojím psát.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 30.8.2006 > miroslawek> Jo,chápu.K něčemu podobnému jsem se dostal při snaze napsat čistě abstraktní báseň a později báseň, která není stavěna na asociacích ale vnitřních viděních a představách.Většina těch básní je brána s takovou rezervou a nepochopením, že jsem ten způsob opustil.Ale neboj se a piš, teď jsem začal šoustat anděla a je to fajn ( jen aby to nečetl někdo z mých známých :-)).
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 30.8.2006 > Raimund> Nepochopení se nebojím, já s ním počítám. Bojím se předurčení - že, co si napíšu, to se pak stane. Jo a pozor na oděrky.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 30.8.2006 > miroslawek> Cheche.Ale vážně - co napíšeš, to se stane.Jo to je možný, někomu se potlačované nebo nezaznamenané obavy, kterým nevěnuje v důsledku rozptýlení běžnými starostmi pozornost, mohou provalit místo snů ve psaní.Není to žádný zázrak, spíš člověk vnímá víc signálů, než stačí zpracovat v horním poschodí vědomí a závažné mimoděk odhodí někam dolů a ono to vyleze zadním schodištěm.:-)
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 31.8.2006 > Raimund> taky to neberu jako zázrak, ale jako vnitřní, normálně potlačený smysl
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 31.8.2006 > miroslawek> :-)- přeháněl jsem(trochu).
<reagovat 
rohe (Občasný) - 31.8.2006 > málo prostorná.. svádí mě to pouze k pocitu smutku.. bez ostnů co by čtenáře inspirovaly k interpretačnímu driftu.. neprovokuje.. klidný táhlý akord co neurazí ani nenadchne.
Body: 3
<reagovat 
army of me (Občasný) - 1.9.2006 > zázrak se nekoná
líbí se mi, pocit chytám, ale
zázrak se nekoná

a... nerad tahám básně za slovíčka, ale
název mě opravdu vyděsil (pod tímhle názvem bych čekal spíš pubertální lásku-pásku, no - ekzémek :-))
a pak "ze mě žluč" - působí na mě trochu jako laciný blejskátko - možná se pletu, kdoví



Body: 4
<reagovat 
Claw (Občasný) - 3.9.2006 >
Body: 5
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 9.9.2006 > Pro mě je radost tě číst.
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 1.9.2006 >

Působí na mě smyslověji než většina tvých jiných.

Je pro mě hmatatelnější.

 

Půlení (ústa; půnoc, půlsmrt), dělení (..dechu), tavení.

na druhé straně slévání, spékání...; ještě nezakrvácené zlomky...

 

s tímto plně korespondující autonomní fragmentace;

 

jednotlivá slova ve výceznačných kontextech (to umíš!): taje, živičná, ze-mě žluč, od-cizení, zlomky (úlomky dechu, vět a takové ty zlomky s lomítkem → a znovu: ústa a jejich dělení)..

 

jinak jako vždy - porozumění je závislé na klíči/způsobu četby - s tím, že jako "kód" je zde možno použít poslední verš v jeho jednoznačnosti (jakési podání ruky čtenářovi, vstřícné gesto, které za sebe oceňuji).

 

zajímala by mě tvá autorská recitace tohoto textu (a mnohých jiných).

 

 


Doporučil 
<reagovat 
 blondýna (Občasný) - 19.9.2006 > egil> 

egile, mám jednu otázku zcela mimo mísu:-)

 

 

řekl bys tohle miroslawkovi někde u piva?

 

s tímto plně korespondující autonomní fragmentace, je zde možno použít verš v jeho jednoznačnosti (jakési podání ruky čtenářovi, vstřícné gesto, které za sebe oceňuji).


<reagovat 
 egil (Občasný,Redaktor) - 20.9.2006 > blondýna> 

no jasně; a dodal bych -

 

"míro, signifikantním atributem tvojí poetiky je vycizelovaná metricko-sémantická struktura, která svou fragmentací rozpřádá mnohovýznamové vlášení významů,

 

a teď už konečně nějaký drby; a rychle, ať mám dost času vyklopit ty svoje.."

 


<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 20.9.2006 > blondýna> potvrzuji, že řekl... když už se nám podaří slézt se k nerušenému hovoru v přítmí dostatečně intelektuálního lokálu, ukájíme se navzájem výměnou podobných hlubokosmyslností. Nevidím na tom nic divného nebo nepatřičného, zvlášť když uvážíme, že dialog není žádné střídání řečových aktů podle jednostranně intencionálního objektového významu, nýbrž k sobě protiběžné dění...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 21.9.2006 > blondýna> proto já se musím vždycky opít, když jdu s egilem na pivo, abych nemusela poslouchat podobný kecy ;o)
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 21.9.2006 > zapomenout se někde x zapomenout se a něco provést x zapomenout sám (na) sebe... to se mi líbí
Body: 5
<reagovat 
aaaaaaa (Občasný) - 13.10.2006 > Vzbudila(báseň) ve mne chtíč. Chtěl bych se líbat s olovem až do půlsmrti.
Body: 4
<reagovat 
mperdik (Občasný) - 13.10.2006 > překombinované pčesto neřikající
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 13.10.2006 > mperdik> Když klepneš džbánem o hlavu a uslyšíš dutý zvuk, nemusí to ještě znamenat, že je prázdný džbán (baskické přísloví).
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 23.10.2006 > miroslawek> 


<reagovat 
Cum-ley (Občasný) - 21.11.2006 > Ad báseň: Jsou v tom zajímavý momenty! Ad diskuse: VELMI mě zaujalo, to co píšeš o těch předtuchách - co napíšeš, to se pak stane! Já jsem myslela, že se to děje jenom mně! Zvláštní... Jo a to baskický přísloví je dobrý, snad si to moje hlava děravá zapamatuje, ještě jsem si vzpomněla na jedno maturitní heslo: dutý pařez nepotopíš :-)) 
Body: 5
<reagovat 
ostrich (Občasný) - 16.11.2006 > Každý se zapomenem... Stalo se ti někdy, že objevíš nějaké vlastní velmi staré texty a s údivem zjistíš, kdo jsi v té době byl?

Přísloví :-) jsem se zasmál. Kdes načerpal, v Barcelóně, na balkóně?
Body: 4
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 21.11.2006 > ostrich> na internetu
<reagovat 
damika (Občasný) - 9.3.2007 >
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter