Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Otázka víry
Autor: centaur (Občasný) - publikováno 14.1.2002 (00:18:24), v časopise 15.1.2002
- prispevek smazan autorem (teda jeho obsah, kdyz to je jedina moznost mazani) -


Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 14.1.2002 > Majka-mam malo casu, tak zatim jen k zacatku.Myslim si ,ze verici dokaze se podivat na vec zvnejsku.protoze i on byl treba nevericim.Rozdil je jen v tom,ze on uz zna neco,co jiny ne-Ale myslim si,ze podivat se na veci s nadhledem jde vzdy.
Uvereni neni vzdy jen okamzik-Ano, clovek k vire speje (vetsinou), ale myslim si,ze nekdo muze mit i po uvereni, pochybnosti-nez zazije zivot s Bohem.A pak ma jistotu.Kamaradi mi o tom rikali-nekdo uveril okamzite, u nekoho to byl proces.Ale, myslim si,v kazdem pripade musis mit otevrene srdce pro Boha.
Muze verici mi pochybnosti o vire? :)Pravy verici asi ne, hledajici asi ano.Ale ze skusenosti-verici ma pochybnosti -nebo spise se mu nekdy (ne casto) zda,ze Buh je tak daleko...ale vi,ze je:)(neni to o tom,ze by te Buh nechal na holickach-nakonec treba poznas,ze je dobre,ze jsi se musel rozhodnout sam a bylo to tak dobre)
Pekna uvaha...
<reagovat 
Čtenář - 14.1.2002 >
Body: 5
<reagovat 
humbucker (Občasný) - 14.1.2002 > Mily Centaure,
myslim, ze proto, abys nekoho „privedl na viru“ neni treba mu predat primo „nabozenskou zkusenost“. Domnivam se totiz, ze vira neni jen zalezitost nejakych mystickych prozitku, nybrz ze je to i jakysi celkovy pohled na svet, ze buh = smysl (verici necht laskave prominou), byt uchopeny jinak nez pojmove-filosoficky.
Myslim, ze slova mohou nejak ukazovat skutecnost, odhalit, jak to do sebe zapada, ze na zaklade nejake promluvy muzes nazrit svet jako bozi stvoreni etc.

Jinak je to IMHO pekna uvaha :-)
Body: 5
<reagovat 
Martina (Občasný) - 15.1.2002 > Centaure,
Tvoje úvaha je velmi dobrá - ano, myslím, že je velkou pravdou, že pokud nemáme podobné zkušenosti - pak je těžké porozumět - viz texty romanna - přestože on sám tuto zkušenost mít může, tedy jeho texty mohou být pravdivé, nicméně pro ostatní opravdu asi jen ztěží pochopitelné. Bohužel i v historii se už mnohokrát potvrdilo najde-li se někdo "jiný" když druzí neporozumí, většinou ho spíše "ukopou" - o to více si vážím a líbí se mi závěr tohoto Tveho textu. :)
Body: 5
<reagovat 
centaur (Občasný) - 15.1.2002 > čtenář 2.: kdo uvěřil proti své vůli? Víra je samozřejmě něco víc než filosofie, to ale neznamená, že nemůžeme filosofovat o jejích projevech.
humbucker: ano, víra je také pohledem na svět, ale nezdá se mi možné, aby na absolutno šlo nazírat postupně, už proto že je to absolutní, nerozkouskovatelné. Můžeme být třeba čím dál tím více přesvědčeni, že bůh opravdu je, ale nazřeme to podle mne v jednom okamžiku, aspoň tak si to představuji já, přestože žádnou takovou zkušenost nemám. Představuji si to jako pocity, které někdy mívám při meditaci nebo i jindy, které jsou výjimečné právě svojí absolutností (a transcendencí)
Co mě v této otázce zajímá nejvíc je, jestli člověk, který jednou uvěří a pozná boha, ho může někdy zavrhnout, ale to je úvaha pro věřící... všem děkuji za ohlasy
<reagovat 
Čtenář - 15.1.2002 > nějaká náboženství jsou opravdu jen filosofie.Ale jak vysvětlíš, že někteří jedinci uvěřili,aniž by to přímo chtěli? Je to složité,ale podle mne je víra něco víc než filosofie.:)A co je to vlastně filosofie?...
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 17.1.2002 > čtenář> Na FFUK jsem zaslechl vtip: "Kdosi šel na ÚFAR (ústav filosofie a religionistiky) a ptal se co je filosofie. Ti ho hnali...". Je to jen vtip, takový trochu akademický. Já si jen myslím (a doložil bych to nadměrným užíváním slova "definovat" a "definice"), že nejde vše vymezit. Pokud jde o mne, nemám na tuto otázku odpověď. Možná, kdybych dostal baterii dotazů ANO/NE, tak by se to zpětně vymezilo...Smajlik.
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 17.1.2002 > Dobře napsané - to rád dobře ohodnostím. Jestli jsi viděl některé mé reakce na Romanna, tak víš, že mám podobný názor.
Tvůj text je vydařený, ale dej mi čas si nad ním popřemýšlet. Už teď jsem si "vytáhl" tři body. Jen tak dál!
Body: 5
<reagovat 
Majka (Občasný) - 17.1.2002 > cantaur:Ano, z vericiho se muze stat neverici-Ovsem nevim,zda je to pak neverici nebo "antiverici":). Proste se da "svest" jinymi hodnotami, nez ktere vyzaduje "ziti" s Bohem v pohode.Taci lide jsou pak pry horsi nez kdyby nikdy nebyli verici. Asi proto,ze vedome vzdoruji Bohu.
A jak porad pisete, ze poznat Boha znamena nejak se zdokonalit , poznat....to je podle mne hloupost-neb Boha muze poznat kazdy-nevzdelany, vzdelany, mlady,stary...
Ovsem vychodni filozofie (rikaji nabozenstvi) mluvi o necem jinem...
Verit- to neni jen pocit , to je proste"jistota", kterou nedokazes vysvetlit.A muze to byt dlouhodoby proces nebo mzik.

<reagovat 
čmelák (Občasný) - 17.1.2002 > Je to SKVěLE napsané (tiše ti závidím) a souhlasím. Jen si právě také myslím, že hovořit o Bohu je stejně nesmyslné jako hovořit o věcech, které neexistují (přičemž nemyslím, že Bůh by neexistoval), protože každý věřící ho má jinak. Každého osloví jinak...
<reagovat 
romann (Občasný) - 18.1.2002 > ...už s tím počátkem nesouhlasím. Stále se tu mluví o Bohu a víře jako že jsou oba objektem mysli, ale tak to NENÍ. BŮH JE a myšlení k tomu nemá co vymýšlet. Boha nelze zcela chytit rozumem ani myšlením, ale prožít, viz heslo mystika. Věřící ani nevěřící to neznají, oni Ho mají v bibli, koránu a j jak si kdo Ho vymyslí, či ho rovnou odmítnou, to je nejjednodušší. Podle prvního přikázání je to však zakázáno. Já se snad pustím znovu do přednášení ve Vltavské...
Fakt je, že se z mých textů laikům mnohé nezdá, ale já programátorům také nerozumím ani slovo. Kdybych se do toho pustil, jistě se to časem naučím...
Ale význam to má. Během přednášek jsem moc vhodných lidí nenašel, ti, co se ozvali vhodní nebyli, ale naprostá většina k nám přišla z inetu, kde jsem na mnoha místech, naposled na mystika.mysteria.cz I z totemu prisla jedna divka, v šatně jsem ji v hypnoze poslal za bránu Království nebeského. Pěkně to popsala, ale dát do sem nechce. Oni totiž rovnou píšou ke mě. Založil jsem na hofylandu naše auditko jen pro zvané, tam jsou jen ti, co mystiku dělAJÍ.
<reagovat 
čmelák (Občasný) - 18.1.2002 > Ale vždyť já s tebou Romane naprosto souhlasím. Právě proto. Bůh s tím prostě nemá co dělat. Bůh je pro rácio "out of game" OK.
<reagovat 
centaur (Občasný) - 18.1.2002 > romann: ale já se tu nevyslovoval k Bohu, ale k tomu, jak může, resp. nemůže laik pochopit tvoje texty nebo texty věřícího
<reagovat 
romann (Občasný) - 21.1.2002 > to vím, ale zvídavého by mohly přimět se o to zajímat a někteří to udělali
Nemuzes stručně popsat programovani nekomu, kdo to nezažil
<reagovat 
centaur (Občasný) - 21.1.2002 > Nemůžu s tebou, romanne, úplně souhlasit. Za prvé si stěžuješ, že jsem na začátku mluvil o objektu víry a namítáš, že Bůh prostě je a že s myšlením nemá co dělat. V tomto ti neodporuji, dokonce souhlasím, když říkám, že pro věřícího neexistuje objekt víry, nýbrž subjekt víry. Tedy, v ničem se nelišíme.
Co se týče programování - vysvětlil bych to na základě matematických operacíl, třeba, jedná se prostě o jasné, logicky formulované instrukce pro počítač. Násobení je několikeré (n-té) sčítání stejných čísel), toto už se podobá programování. Podle mne mnohem lépe přiblížím programování někomu, kdo ho neumí než ty channeling někomu, kdo nemá s mystikou žádné zkušenosti.
<reagovat 
romann (Občasný) - 22.1.2002 > já čekám, kdy to ty lidi vnitřně osloví, aniž by vědomě věděli oč jde. Pak je to naučím a oni si už jedou po své koleji channu. Na vysvětlování mám knihu, je ke stažení na mystika.mysteria.cz Proč bych ji psal?
<reagovat 
Matoušek (Občasný) - 24.2.2002 > Tvůj článek se mi líbí, dovolím si jen poukázat na věci, na které mám jiný názor.
2. Může věřící pochybovat o své víře? Jsem přesvědčen, že ano, že je to prospěšné a nutné. Sám to dělám. Jinak to, co mám není "víra", ale "jistota". Nabízela by se další otázka: Kde člověk takovou jistotu vzal? Romannova odpověď by zřejmě byla: ze zkušenosti, z prožítku. Tady bych se ale odvolal na Tvoji definici boha (Boha) - který je vůči člověku transcendentní, což pro mne znamená ve své podstatě nedosažitelný. Romann by řekl, že se přesto s bohem setkal, že ho prožil. Já však si myslím, že ve mně je spousta věcí a stavů, kterým nerozumím, které mě můžou okouzlit. Ale to neznamená, že v tom je Bůh!!! Já netvrdím, že skrze tyto stavy Bůh nepromlouvá, ale běhá mi mráz po zádech, když čtu, že Romann ovládá techniky jak se k Bohu dostat, jak dokázal někoho poslat za bránu Království nebeského. On snad toho boha ovládá!?! (Podle mně jen zručně ovládá vnitřní stavy člověka. Svám způsobem chemické procesy v mozku.) Když si člověk začne myslet, že dostal nevyvratitelný důkaz o Božím bytí a jednání a je schopen je používat, tak trochu se povyšuje na úroveň Nejvyšší, myslí si, že tím důkazem má Boha v hrsti (je to jen pokračování příběhu Adama - člověka - Gn 3). Bůh (když už připustíme, že je) v tomto světě není uvězněn, ale sestupuje do něj. Musí se mnoho ponížit, aby se s člověkem setkal. Tomu se dá věřit, dá se o tom pochybovat.
2. Je víra sdělitelná slovy? Jde o víře někoho přesvědčit? Není to sice diskuse o křesťanství, ale zmíním jak to vidí: To, co se zvěstuje, to jsou jenom slova. Bůh si však z těch slov dělá nástroj pro získávání věřících. Bez jeho zásahu to nejde.
Body: 5
<reagovat 
Zefram (Občasný) - 16.6.2002 > Podle tvych definic pojmu jsem vericim i ja, ktery tedy verim pouze v logiku, mym mystickym zazitkem je dukaz. A presto netvrdim, ze takoveto zazitky nelze popsat slovy, presne naopak.
<reagovat 
romann (Občasný) - 22.11.2002 > Matoušku - 1/když Pavel z Tarsu prožil sedmé nebe a Kristus ho oslovil, bylo mu vše jasné. Stejně tak i mě, prostě božské atributy se nedají přehlédnout.
2/a o tom zprostředkování Boha to myslíš vážně? opravdu jsem to párkrát udělal, ale to přece dělá každý kněz při bohoslužbě, měl bys to tedy dělat i ty:
Udelali jsme spolu regresi/tj. zpověď/ a meditaci v hypnoze:
Kracela jsem z jedne strany duhy na druhou, ale najednou jsem nemohla dal.
Neco me drzelo a ja jsem nechtela postoupit dal. Dole byl cely svet a
ja nad nim. Mavali na me, at jdu, ale ja jsem nemohla. Pak jsem se
snazila prekonat a jit po kruckach dopredu a pak jsem sla po ctyrech
az jsem se dostala na konec. Tam me vzala za ruku a ja jsem se vznesla
a letela nad svetem a pak nahoru do vesmiru a potom jsem spatrila
bozske svetlo a to me prostoupilo skrz bricho a pak celym telem. Po
chvili jsem zacala padat, az jsem byla ve svem nitru. Vecnost -
nebylo nic, co by me tizilo, vse bylo jasne, proste to bylo. Nebyly
tam zadne myslenky o soucasnosti ani minulosti. Rozdil oproti
normalnimu pocitu byl obrovsky klid, zadna snaha. Vse bylo zaroven.
Byla jsem ohromena pritomnosti Boha, ktery ke me posilal sve svetlo.

<reagovat 
čtenář ONN - 14.1.2003 > Proč romann zvěřejňuje své meditace? No jak sám říká, třeba se někomu zalíbí a přijde si k pro radu. No a jak jednou přijde, tak už se romanna nezbaví. Než se s ním setkáte, raději prostudujte situaci kolem channelingu na českém internetu. Hlavně svědectví lidí a jejich zážitků s romannem, či s tím samým člověkem (R.P.) je internet oslova přeplněn. Pak už záleží jen na vás.
<reagovat 
centaur (Občasný) - 14.1.2003 > čtenář má pravdu, také mohu doporučit
<reagovat 
Lanfranc (Občasný) - 13.9.2003 > Nemám už dnes čas, ale stáhnul jsem si příspěvek na hadr. A tam ho vymačkám:) Ale předběžně se mi nepozdává bod 2 v úvodu. Víra je víra, vědění je vědění. Pokud zná tzv. "věřící" boha, těžko v něj může nějak "věřit" v pravém (tj. náboženském) smyslu slova. Nemusím věřit v tuhle židli, že mně udrží, protože zkušenost napovídá, že to zatím vždy dokázala. Vím to. To neznamená 100%, ale s "vysokou pravděpodobností" danou řádem světa, fyzik. zákony apod.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter