|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
Pan Petr Janeček z Národního muzea, autor knihy Černá sanitka a jiné děsivé příběhy/Současné pověsti a fámy v České republice/, kterou timto doporucuju- http://zora.bloguje.cz/456730-doporucuju-cerna-sanitka.php , prosí všechny, kdo se setkali s nějakou novodobou pověstí či fámou, ať mu napíšou kde a kdy ji slyšeli nebo četli, případně čeho se týkala. Moderní mýty a pověsti jsou historky, které jsou podávány jako pravdivé příběhy známého známých nebo někoho z příbuzenstva, kamarádova kamaráda – prostě nikdy se nestaly přímo vám – třeba varování před nakaženými injekčními stříkačkami na sedadle v kině, příběh o černé sanitce, jejíž posádka krade malé děti, záhadných vraždách na VŠ kolejích, o vrahovi-škrtiči u supermarketů, příběh o mizející stopařce, žiletkách na tobogánu, kočičím drápku v jídle z čínského bufetu apod. Myslím, že tyto a podobné story občas slyšel nebo četl každý. /Nejasnosti a další dotazy jistě Petr Janeček rád vysvětlí/. Výzva se týká i milovníků a autorů knih: pokud znáte knihu, která s motivy pověstí a fám pracuje nebo na ně nějak navazuje, bude vděčen za upozornění, pokud jste sami tyto motivy někde, byť nevědomky, použili, bude rád, když mu dotyčný text pošlete. Adresa:PhDr. Petr Janeček, centrum pro prezentaci kulturního dědictví, Národní muzeum, Václavské náměstí 68, 110 00 Praha 1, případně mail petr_janecek@nm.cz. Za všechny ohlasy předem děkuje.
|
|
|