| Šílená svině (Občasný) - 10.9.2007 > g morr> Já, géčko, myslím,že těch problémů bude asi u tebe více - je to trochu nefér, to takhle bouchnout, ale opravdu si to myslím. Nechce se mi teď nějak rozebírat citizenovo, egilovo, faustovo a jonášovo básnění, ale při lehce bystejším pohledu zjistíž,že mají daleko více společnějšího (ve stylu)než například s raimundem. Já si dokonce dovoluji tvrdit, že mají k sobě poeticky velmi blízko, až natolik, že tvoří na totemu básnickou skupinu a to jak stylem poezie, tak jinými faktory. Ale především stylem psaní básní. Pokud semnou nesouhlasíš, dobře, můžeme o tom diskutovat, ale nejdříve, prosím tě, si ujasni, co tvrdím já a zda s tím náhodou nesouhlasíš. Tím není řečeno, že se citizen vyklubal z z egilova stehna a doteď žil v jeho kapse a papal, co mu egil předžvýknul. Možná, že je citizen ovlivněn evropskými básníky narozenými po roce 1891, zvláště těmi vlámskými, ale mně to nevadí. A přeji mu to. Ale tady na totemu jeho tvorba má hodně podobného s tvorbou někoho jiného a já předpokládám (ač se mohu mýlit), že citizenova tvorba byla tak ovlivněna a pokud ne, nevadí mi to, ale má společné znaky. Říkám si, proč hledat další jabko za horama, když sem pod jabloňí, ale život je pestrý a někdy nevypočitatelný. Může být. Ale"géčko, začínáš mi jít na nervy, promiň.
| |