Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 25.11.
Kateřina
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Toto není dýmka... z kolekce Když MODeLY zestárnou
Autor: j'en ai marre (Občasný) - smazáno


Zefram (Občasný) - 15.2.2002 > 1) Tezko mohu odsoudit Jasperse, kdyz ho poradne neznam, Patocku jen malo a ani Heideggera skutecne hluboce. (na druhou stranu je velice pravdepodobne, ze nahodny vzorek, ktery je mi znam, poskytuje velice presnou informaci o celku alespon v podlenim pripade) Ja nerikam, ze filozofie existence je o nicem. Na druhou stranu vsak filozofie, ktera se pta a odpovida si, aniz by vubec zkoumala, za jakych okolnosti tak muze cinit a co tak muze ziskat, je jiste chybna, ne vsak nutne bezcenna.

2)Redukcionistickou metodu pouzivaji vsichni, a plkajici diskursy jeste vice nez ty, ktere jsou za to nejvice kritizkovany. Pro omezeny lidsky mozek je redukce jedinym zpusobem, jak zachytit realitu. A tady je prave videt, jak filozofie bez gnozeologie tape a dochazi k neuveritelnym nesmyslum. Redukcionismus proste neni vlastni jen vede a navic neni vubec jiste, ze zkusenost je pluralitni. Oboje je naprosto nepodlozene.

3)Smysl a ucel jako kategorie nepouzivam. Nechci rici, ze je zavrhuji, ale pro nic, co tvrdim, jsem nikdy tato slova nepotreboval.

4)Mytus je primitivni povera. Sireji se o tom velice brzy zminim.

5)Otazkou je, zda se clovek vubec od okolniho sveta nejak odlisuje. Moje odpoved na tuto otazku zni nikoliv. A bez noetiky o tom lze stezi diskutovat.

6)Nebudu s Popperem zavadet svet dve, ani svet tri. Opet to povazuji za gnozeologicky nepodlozene. Poppera uznavam jako filozofa vedy a jednoho z nejlepsich, kdo se zabyvali v minulem stoleti teorii poznani. V tomto bode s nim vsak nesouhlasim. On sam tento svuj nazor podklada jen velice vagne a nepresvedcive. A opet konstatuji, ze bez noetiky se v tomto problemu nelze orientovat.

Na radu tvych namitek jeste urcite odpovim. Nyni jen jedinou poznamku. V "galerii" filozofie je zcela jiste jednim ze zakladnich pozadavku logicka konzistence. Stejne tak se zada, aby predpoklady, retez myslenek a konecne zavery byly predlozeny k finalnimu prezkoumani. Jak ty rikas, zadne tajnosti a nejasnosti. Konstatuji, ze ty sam se temito pravidly ridis. Pak vsak nechapu, jak muzes tvrdit, ze takovato pravidla jsou omezujici a chybna (temer tataz ma vedecky diskurs). Rezes si vetev, na ktere sedis, zpochybnujes vlastni uvahy, ktere te vedou ke zpochybneni.



<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Zefram
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter