Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 22.11.
Cecílie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Toto není dýmka... z kolekce Když MODeLY zestárnou
Autor: j'en ai marre (Občasný) - smazáno


Zefram (Občasný) - 19.2.2002 > Ja jsem metodologicky monista, redukcionista a materialista. Nevim, jaky je svet, co obsahuje a co naopak neobsahuje. Z toho duvodu jej zkoumam, respektive to nedelam ja ale veda, hledam cestu v onom labyrintu, hledam vysvetleni. Tento svetonazor ma sve opodstatneni jen v tom, ze vsechny ostatni jej nemaji. Ve svem textu, ktery prinejmensim Bobr zna, jsem to myslim zrejme ukazal. Veda ma sve naroky jen proto, ze ona a jedine ona je konzistentni s predpokladem logiky, ktery je natolik samozrejmy, ze se mi nikdo z nas nemuze vyhnout. Je-li tomu tak, kde bere K.R.Popper a ty, Bobre, stejne jako mnoho jinych podklad pro svuj nazor, ze by vubec melo existovat vice svetu? Samozrejme si to muzete myslet, nicmene to nemuzete vedet. Veda to take nevi, predpoklada vsak jeden a zkouma, k jakym vysledkum na sve ceste dospela. Kdokoliv jiz predem vi, ze jsou tri svety, kdokoliv to postuluje bez pochybnosti, nejen nemuze svuj nazor podlozit, on jej nemuze ani korigovat, zkoumat jej nebo kritizovat. Proto Poperovy tri svety neuznavam, protoze tato predstava je dogmaticka a imunni vuci moznosti kritiky (coz je presne to, ceho si Popper sam nejvice vazi). Pokud neco skutecne donucuje a umcuje, pak jsou to prave takoveto predem dane pravdy.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Zefram
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter