Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Vlak do stanice Prosperita
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 10.2.2002 (18:15:50), v časopise 28.2.2002
VLAK DO STANICE PROSPERITA

Jsem málo ctižádostivý, dost možná nechápu, že rychlík, co mě měl odvést do stanice Prosperita už dávno, dávno odjel a další z mého nástupiště hned tak nepojede, pokud ještě vůbec kdy. I ta zhrzená zloba na okolní svět, nedokážící ocenit mou krystalicky čistou prostotu, i ta v tom je, a vem to čert, možná jsem prostě jen nula z Nulákova a dobře mi tak. Co vím jistě je, že když se k vedlejšímu stolu usadí dva bezchybně splečensky ošacení mladíci, k pokochání dokonalí gentlemani, na stole před sebou udělají místečko pro své předrahé mobilní telefony, jistě schopné zobrazit v mžiku kurs akcií na burze na Gama Cassiopea, na klín položí své space-design laptopy, už se mi začíná přitěžovat. Zatímco já se pokaždé placatím za stolem deset minut, než mě kdo zaregistruje, oni jednou krasojuknou na přehezkou servírku a už je u nich. Světácky majetnickou intonací zašveholí ten mladší, s dokonale nagelovanou kšticí, cosi o dvou sklenkách Jack Daniels Blue Label a už se může čile rozproudit zcela zásadní debata, v níž ke každému třetímu slovu marně hledám český ekvivalent ve svém vyzívaném „velíně“, co mi sedí na krku. Fakt je, že s japonskou ekonomikou to jde v posledních měsících kurevsky do kopru, jak tak poslouchám.
Zklamaně obhlídnu dno pátého půlitru a než se mládenci dostanou od statisíců k milionům, stojím už v mrholení před lokálem se zapálenou poslední Startkou. Komu čest, tomu čest, hoši se vypracovali a mě je dopřán pocit bláta na jejich manažerské obuvi.
Co se mé osobní ekonomiky týče, zítra je patnáctého a když nezaplatím domácímu nájem za poslední dva měsíce, můžu se směle poohlédnout po něčem ještě skromnějším, což si dovedu představit už dost těžko. No co, třesky, plesky, jsem jaký jsem, není nad zdravé sebepodceňování, čím méně od sebe budu čekat, tím méně budu zklamán. A do zítřka je daleko. Jen se přecpěte, zadavte se dojmem vlastní dokonalosti, přemoudřelosti a vyjímečnosti. Ať vám zaskočí kaviár v krku! Strčte si šplhání po karierním žebříku někam, hejsci makléřští...
Zdali ještě má otevřeno večerka u nás v ulici? A vida, má! Dej mi, prosím tě, placatku rumu a Startky, Mileno. Díky. Ale jo, jasně že to zaplatím, zrovna teď nemám, ale mám rozjednanej fakt tutovej kšeft, v pondělí to přijdu zaplatit! Dík, dobrou…


Poznámky k tomuto příspěvku
Unge (Občasný) - 10.2.2002 > Jó, počkat pane Kajmane, áť se vám nic nestane ! Takže Nula z Nulákova ? Nullus nullum mortis - nula od nuly pojde. O Nule z Nulákova však nedisktuj s elektrikáři - ti mají na nuláky své Vadasky, fázovky a jiné přístrůjky.

Skutečně není nad zdravé sebepodceňování. Post mortem nulla voluptas ! Po své smrti se už nebudeš muset žádných volů na nic vyptávat.

Ale je to parádní satirka, akorát na nedělní večer a za bodík Number One ! Bez diskuzí, neboť kdo je bez viny, klacek si vždycky najde, o kameni ani nemluvě !
Body: 5
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 10.2.2002 > Tak pocity mám podobný, když zasednu k hostinskému stolu a vedle mne čtyři sekretářky probírající vrtochy svého šéfa, svého úžasného přítele, kterého vidí jednou týdně, protože v pondělí maj aerobic,v úterý angličtinu, ve středu posilovnu, ve čtvrtek "sešn" se svými kamarádkami,
v pátek kosmetiku a v sobotu konečně čas na svého "jednovečeřového a kinového" miláčka.
Jsou strašně úspěšné, dokonale nalíčené, vytříbeného chování a 20 cm nehtů, jsou pořád vytížené.
A já když si tak ležím doma u knížky, říkám si, že mi je blaze.
Jinak bych tento příspěvek si dovolila označit odvážně za fejeton a přešoupla ho tam.
Body: 5
<reagovat 
Martina (Občasný) - 11.2.2002 > Je to hezky napsané :O))))
Body: 5
<reagovat 
Gavrik (Občasný) - 11.2.2002 > Ano! Rád jsem si počet!
Body: 5
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 11.2.2002 >
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 12.2.2002 > Díky Vám! Díky Rezi, už jsem myslel, že jsem sám, kdo nevěřícně vraští čelo nad rychlokvašnou generací úspěšných, mladých a krásných businessmanů, bussineswomanek, modelek a modelů, kteří jsou zatrachtile "in" :o)
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 14.2.2002 > No, mám k trhu a společnosti taky svoje výhrady, ale tohle mi přijde dost klišé. Nechápu co jsi tím chtěl sdělit. Surfovat na vlně odporu k yuppies je dost laciný.

Body: 1
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 27.2.2002 > Ta první věta mi přijde trochu krkolomná. A ačkoli souhlasím víceméně s Bobrem, je to dobře napsaný. Je to tak tak na dvojku, protentokrát to necháme bejt, ale příště ti uberu. Možná :)
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 27.2.2002 > Jak jsem psal Bobrovi, nemyslím, že surfuju na vlně odporu k yuppies, to spíš si možná ,malinko léčím komplex méněcennosti, to by tam možná psycholog vykutal, a ne že né. Ale jinak říct jsem tím nic moc nechtěl, já si jen tak čmarykám, obvykle to nemá nějaký hlubší význam nebo skryté světonázorové poselství. Ahoj.
<reagovat 
Čtenář - 21.3.2002 > No, teda neco tak lacine pitomyho jsem uz dlouho necetl. Ano, Kajman je bohuzel opravdu nula z Nulakova, typickej ceskej zavistivec, kterej dela z nouze ctnost a na oko se distancuje od tech uspesnych a bohatych. Ve skutecnosti mu na nich nejvic vadi, ze si tu whiskey nemuze dat s nima. Jsem taky chudej student humanitniho oboru, asi nebudu nikdy vydelavat vic nez prumernej plat, ale nikdy se nesnizim k necemu podobnymu jako Kajman. Oni mi totiz ze svych dani (pokud zrovna plati) hradi studium! To je taky jeden z duvodu, proc u me budou mit vzdycky daleko vetsi respekt nez nejaka zapskla nula z Nulakova a jeji nenavistny vyplody...
<reagovat 
anonym1 (Občasný) - 22.3.2002 > Já v tom necítím žádnou nenávist, jen výsměch tomu nalakovanému světu makléřu a povzdech nad údělem obyčejného člověka, který žije z průměrného platu naší ekonomicky neprosperující ekonomiky :))). Ale na druhou stranu není šťastnější a svobodnější než ti s tou nalakouvanou patkou? :)).
Body: 5
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 21.3.2002 > No, pěkně děkuju. Zapšklá nula, sršící nenávist... Toho bych se nenedál, musel jsem si napočítat do pěti... Asi nemá cenu, abych poznamenal, že šlo o recesní fejetonek a ne o vyjádření nenávistného světonázoru... Mimochodem, chudý studente, nezdá se to, ale také jsem studoval, také z daní těch i jiných.. Snad to se mnou nebude tak zlé :o) (Tvoje vyjádření je přeplněno "kastováním" a nenávistí značně upřímněji, než mé ironické řádky...)
<reagovat 
 Čtenář - 25.3.2002 > Kajman> No tak mily Kajmane, za prve, kdyby sis dal tu praci a precetl si to poradne, tak o "srsici nenavisti" jsem tam nepsal. A vsadil bych janevimco, ze ironicky to puvodne vubec bejt nemelo, to se tam snazis podstrcit az ted. A pokud to mela bejt ironie od zacatku, pak se jedna o prachbidne literarni dilo(v tom pripade by samozrejme neplatily vsechny ostatni moje namitky). Nejak to nevyslo...To, ze pises, ze jsi studoval take z dani tech jinych, jen podporuje moje argumenty. Kdyby sis to precetl jeste o neco poradneji, tak bys dale mohl videt, ze ja rozhodne "nekastuju" (narozdil od Tebe). Mozna bys mohl uvest jeden konkretni pripad, v cem se toho dopoustim. Ten mi totiz v Tve odpovedi proklate chybel.Zcela otevrene priznavam, ze me nazory Tvyho typu (a neodvolavej se prosim Te zase na ironii, ta slouzi jen k humornejsimu podani neceho-a humor jsem v Tvem diel rovnez jaksi nepostrehl-s cim vlastne souhlasime)hodne stvou, ale nenavist neni to pravy slovo. Proste se mi z toho zveda zaludek, nenvist je vlastnost, kterou trpis Ty vuci tem uspesnejsim. A snazis se to halit do havu ironie a humoru. Jenze prave tak se pozna, ze to myslis vazne. Pokud nekoho skutecne nenavidis, nikdy o nem nemuzes stvorit neco skutecne ironickeho a vtipneho. Chybi Ti nadhled...
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 25.3.2002 > Hele, člověče, já se v tom nechci babrat, vlastně mi je to i dost jedno, máš plné právo, myslet si, cokoliv se ti zamane, jak vidět, cítíš se býti sám nejpovolanějším soudit co a jak je, k čemu byly jaké důvody a příčiny a tak jakékoliv mé další námitky a poznámky jsou zhola zbytečné! Já si zůstanu u prostého faktu, že nejspíše to budu já, kdo nejlépe ví, proč píše a co ho k tomu vede, ač mi jistě namítneš, že to je omyl. Pokud to kdokoliv vnímá jinak, má na to naprosto plné právo, tím bych tuto debatu skončil, bylo by to dál jen mlácení prázdné slámy. Já budu celkem logicky dál trvat na tom, že takový ubožák, za jakého mě máš, nejsem, ty si budeš dál myslet, že ano, a na tom už se asi nic nezmění :o) Nejlepší tedy bude, když se začteš do někoho, jehož texty ti přijdou narozdíl od mých vtipné,ironické a prosty nenávisti, komplexů a neupřímnosti, budiž ti to plně přáno. Našlo se i pár lidiček, kteří nemají dojmy totožné s tvým názorem, ale tak je to správně... Měj se a ač je to marné, rád se znovu ohrazuji proti použití slova nenávist, o té rozhodně nemůže být řeč...
<reagovat 
Čtenář - 26.3.2002 > OK, Kajmane, asi jsi napsal zatim to nejlepsi. Po pravde receno jsem neco podobne rozumneho necekal (ale tohle nebylo mysleno jako urazka...:)) Jenom bych dodal, ze se rozhodne necitim "býti sám nejpovolanějším soudit co a jak je". Chran buh (rikam jako ateista...:))! Ja si moc dobre uvedomuju, jak jsou moje soudy subjektivni, mozna jsem to mel napsat. Ja presne pro ty vlastnosti, ktery mi vycitas, nesnasim kritiky. Rozhodne si moje nazory nedelaji narok na nejake objektivni hodnoceni, vsechno je to podle toho, jak to vidim ciste ja. Kdyby to bylo jinak, tak bych asi nepsal takovej prispevek po tom, co to takova spousta lidi jednoznacne schvalila. A mas pravdu, dosti mlaceni prazdne slamy, nase diskuse se vycerpala...Mej se fajn!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter