Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 7.6.
Iveta
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Svetonazory
Autor: Zefram (Občasný) - publikováno 15.2.2002 (17:20:36)


Zefram (Občasný) - 10.6.2003 > To je, myslim, ponekud omezenejsi pohled na slovo svetonazor, nez jak jsem jej uzil ja, ale to je konecne jedno. Preci se se mnou nebudete hadat, jestli svetonazor znamena presne to ci ono, ztrata casu.

Veda odpovedi dava dokonce i na otazky, o kterych mluvite. Predem se totiz pta, zda lze ziskat odpovedi. Zaporny vysledek je vsim, co k tomu rika. Smysl vseho a duvod existence, to jsou typicka temata tohoto druhu, temata, ktera porad nekdo ozivuje. Co treba krestana presvedecuje, ze smysl je takovy ci onaky? To nejsou slova, symboly, vubec ne. On EMOCIONALNE protezuje jeden vyklad pred druhym, protoze jeho rodice, anebo kdokoliv jiny, do nej tyhle emoce implantoval a on podle nich ted jedna. Verokuka krestanstvi je halda slov, nic vic. Veda take produkuje slova, v tomhle smyslu o nic mene uspokojujici. Navic maji radu vyhod, protoze obsahuji spousty navodu a formuli, ktere dobre vystihuji chovani sveta. Pro krestana vsak nejsou vysvetlenim, protoze emocionalne k nim nijak netihne. Pokud vsak prijmete za emocionalne uspokojujici dosahnout maximalne verneho obrazu reality, pak je mate radeji svetonazor vedy. Jsou proto ekvivalentni? Ne, protoze krestan si ani nikdy nepolozil otazku, jak lze o realite kolem ziskat nejaka data a nikdy si ani nepolozil otazku, zda jeho otazky maji sve odpovedi. Svetonazor vedy je ten, ktery si tyhle otazky polozil jako prvni a zaridil se podle odpovedi. A odpoved na smysl zivota je takova, ze zadny neni, anebo jen ten, ktery mu dame sami.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Zefram
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter