Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 14.11.
Sáva
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Zbraně a násilí zabíjejí americké studenty. z kolekce Přemítání za nočního klidu
Autor: 3022 (Občasný) - smazáno
další>


 3022 (Občasný) - 27.2.2002 > Bobr> S tou parafrazí nevím, docela by to pasovalo na Hitlera, srovnám-li si to s jeho Mein Kampfem, ale Marxe bych si pod tím docela uměl taky představit. Dám se podat.

Jinak s tebou souhlasím s tím, že zbraň dají každému. Otázkou ovšem je: proč by neměly? Ne tak vážně: myslím, že každému zodpovědnému člověku, který prokázal že umí zbraň patřičně ovládat (že omylem kohosi nepostřelí, jako bezpočet našich policistů) by zbraň měli "dát". Jde o to vyloučit ty zjevně psychicky narušené, nezodpovědné a antisociální jedince a u toho zbytku se postarat, aby byly patřičně proškoleni jak s tím zacházet.

O odborné připravenosti lidí, kteří mají zbrojní průkaz se nebudu příliš šířit - je mizerná. Jen slepej a tupej netrefí terč 0.5x0,5m na 10m. Příprava o odborné požadavky by se mohly rozhodně zpřísnit, proti tomu ani v nejmenším nejsem. Když se zeptáš lidí, kteří ke zbraní mají skutečně vztah, kteří je nemají jen zamknuté v šuplíku, nebo je jen nonšalantně nenosí za pasem, zjistíš, že proti takovémuto zpřísnění veskrze nic nemají a naopak by je uvítaly. Na druhou stranu, člověk by zase neměl být mistr světa aby mohl "dostat" zbraň. Řidičák taky dostaneš když umíš jezdit, závody v krosu k tomu vyhrávat nemusíš.

S psychikou žadatele o zbrojní průkaz je to problém. Fakt je, že rafinovanýho cvoka od trochu svérázného, ale jina rozumného člověka tak snadno nerozeznáš. Jednoduchý a rychlý psychologický testy jsou tu k ničemu. Vím to, sám jsem viděl testy který se dělaly na vojně aby se prokázala duševní způsobilost k řízení těžkého nákladního automobylu. Vážně nechápu co poznáš z dokreslování stromečků, barvení omalovánek a podobných pitomostí. Když na to nasadíš psychologa, máš zase docela solidní šanci, že uvidí magory všude a pokud nemá rád zbraně, jistě každého alespoň trochu nenormálního "zkompromituje". Znám kupříkladu člověka kterej sbírá zbraně - má doma samopaly, kulomety, pušky... zkrátka takovou malou zbrojnici. Je normální? Ne, docela určitě je to magor, to ti teda povím. Ale magor jen do zbraní, jinak je to velmi příjemnej a inteligentní pán.

Nevím, ale pokud chceš argumentovat tím, že zbraň dají všem, podívej se nejprve mezi policisty - o jejich odzbrojení nikdo neuvažuje. Mají psychotesty a jsou určitě líp prověřováni, než by u běžných žadatelů o zbroní průkaz bylo možné. A přesto: o kolik jsou na tom líp? Kdepak, jsou na tom HŮŘ. Podívej se prosím do statistik o páchání trestných činů policisty, neoprávněném použití zbraně, nehodách. Policisté jsou na tom ze všech legálně ozbrojených osob zdaleka nejhůř. A to nejen u nás. A ono jestli zbraň řadoví policisté skutečně potřebují je taky otázka. Např. podle oficiálních zdrojů je v USA 20% zabitých policistů zavražděno svou vlastní zbraní (kterou si nechají vzít podezdřelým) a dalších 40% ze všech zabitých připadá na "přátelskou palbou" - "něšťastné náhody" jejich kolegů během zásahů (tzn. celých 60% policistů je zabito policejními zbraněmi, není to zajímavé?). Chceš tedy policii odzbrojit? Na policisty také připadá ze všech skupin obyvatelstva procentuálně největší počet trestných činů. Zavřeš je teda? Ne. Heleď, já nekritizuju policajty, je mezi nima určitě víc slušnejch lidí, než těch neslušnejch (aspoň v to teda setsakramensky doufám), ale pohybujou se prostě v prostředí který je rizikový, ve kterým je šance na nějakej ten přečin, porušení zákona, nebo tak, větší. A tomu odpovídá i danej stav. Podstatný pro náše téma je to, že psychotesty ani policejní výcvik a výběr nedokáží dané "problémové jedince" eliminovat. Logicky to tedy líp nedokáže ani jakejkoliv výběr mezi žadateli o zbrojní průkaz. Kvůly tomu by se ovšem legálně držené zbraně neměly zakázat. Nakonec to nejvíc postihne právě ty slušné lidi, ti lumpové si tu zbraň stejně opatří, věř mi, není to zas tak těžký jak by se mohlo zdát.

S těmi nelegálními zbraněmi je to vlastně legrace. Nikdo je nevidí, nikoho nepálí. Ale že jich je na území ČR (a v Německu a v Rakousku a v ...) daleko víc, než těch legálně držených běžnými občany, to nám nikdo ve zprávách neřekne. Inu, jakpak by před námi policie a stát vypadal? Ale když se páni poslanci chtějí většině lidí zalíbit, hnedka se táhne proti legálně drženým zbraním - fuj! jsou to přecí nástroje zla, jsou stvořené k zabíjení. Zakážeme je a zničíme zlo. Jak krásné. A jaká velkolepá hovadina.

Heleď, bez urážky, ty "HLOUPY, NAIVNI PACIFISTO", až si takhle jednoho dne půjdu v Č.Budějovicích a uvidím jak kohosi bije banda opilých a zmagořených skinů (nebo cikánů, ukrajinců, vietnamců, mongolců, švédů a japonců, je mi to vcelku fuk), řeknu mu cosi o nastavení druhé tváře. Jistě to ocení.

Nebo by bylo lepší zavolat policii (a doufat, že to přežije než se dostaví)? Nebo bych snad měl vytáhnout svou odpornou, škaredou, slizkou a nechutnu ČZ 75 a rozmluvit jim to olovem? Nevím, můj naivní příteli (popř. nepříteli), ale já osobně bych byl radši kdyby kolem mne chodily lidé kteří by v případě potřeby dokázali zvolit tu poslední možnost... byť není příjemná.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli 3022
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
2 4 5 12 13
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter