Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 13.11.
Tibor
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Obraz tmy
Autor: Poseidon (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
Gavrik (Občasný) - 5.3.2002 > Velká slova. Trapné.
<reagovat 
Poseidon (Občasný) - 7.3.2002 > Milý Gavriku. Původně jsem se vůbec nechtěl zabývat vysvětlením a možná i omluvou mé básně, ale jsem opět v jistém zvláštním rozpoložení, podporujícím mé tvůrčí usílí takže: Trapné možná, také nejsem naplno spokojen s formou jakou jsem tuto báseň napsal, ale jsem plně spokojen s jejím obsahem. Vím, udělal jsem jednu velikou chybu, ukryl jsem do ní své pocity, což je v pořádku, jenže já je ukryl možná až moc hluboko. Proto Ti to připadá jako velká slova. Dovol mi, abych ti báseň vysvětlil po verších: Vidím ráj plný nenávisti, vidím zlobu v očích právě narozeného dítěte - představuje období, ve kterém jsem velmi přemýšlel o smyslu života, o existenci jako takové a o životě jako takovém vůbec, děti ač stále prezentovány veřejsnosti jako čisté a nezkažené formy existence si v dnešní době nezadají s nejhoršími grázly...Chci zemřít a chci být tím, kdo setne mi hlavu - mé myšlenky a úvahy vyústily až k myšlenkám na sebevraždu(ne že bych se chtěl zabít, ale přišlo mi na mysl, že v tomto zkaženém světě není proč žít). Verš je jen jakousi formou vyspělejší metafory...Přesto vše chci žít a jen strach ze tmy mi nedovolí zapálit svíci - první část je snad jasná, dospěl sem k názoru, že tento svět i přes svá špatenství je stejně úžasný a nádherný. Druhou část můžeš opět chápat jako metaforu, zapálení svíce se dá vysvětlit buď jako akt sebevraždy a strach ze tmy jako obava ze smrti. Druhé vysvětlení je krapet složitější a má symbolizovat boj člověka s vlastní vůlí popříbadě souboj vůle s vírou. To je pravděpodobně vše, co napíši pro své vysvětlení před tvými silnými slovy. Třeba po dalším přečtení změníš na báseň názor. Děkuji Poseidon.
<reagovat 
Gavrik (Občasný) - 8.3.2002 > Ale já tvůj rozbor básně chápu - je důkladný. Ale poezie přece není o jinotajích, které umí rozluštit jen autor. Poezie není o luštění! Je o prostoru, který nabízíš ke sdílení druhým. V tvých slovech jsem našel jen protor pro tebe, proto jsem ho nazval trapným.
O tvé ušlechtilosti nepochybuju.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter