Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 14.11.
Sáva
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Ďábelští ovčáci požírají naše děti z kolekce Přemítání za nočního klidu
Autor: 3022 (Občasný) - smazáno
další>


 3022 (Občasný) - 19.3.2002 > Okino> Tvá odpověď je z větší části demagogie. Snažíš se podpořit svý (podle mě) nesprávný závěry primitivními a obecnými prohlášeními.

Každej rozumnej člověk přeci ví, že je lepší prevence, neboli česky, že je problémům lepší předcházet, než řešit důsledky a pak trestat viníky. Ovšem to co bys ty považuješ za rozumnou prevenci já považuji za trest. V tom se lišíme. Ty vidíš pokousané lidi v TV Nova, já vidím svého mazlíčka se kterým denně běhám, nepřipoutávám ho, nedávám mu košík a který nikomu nic neudělá. A takovejch psů máme na vesnici s 1000 obyvatel 50.

Říct, že "každý zbytečně zabitý je moc" je taky moc pěkné a těžko se proti tomu dá něco namítnout, ovšem souvislosti v jakých to používáš jsou naprosto nechutné. Kdybych se řídil tvýmy závěry, pak by "každý zabitý a zraněný byl moc", takže zakážeme vše, při čem nám může nějaké to zranění, nebo smrt hrozit. Je to přeci rozumná a přijatelná prevence, spousta věcí které nikoho neohrožují nám tu přeci zbyde, no ne?

Pak taky tvrdíš že "zvýšení odpovědnosti za prohřešení jako prevence nefunguje". Óóó... takže podle tebe je represe neúčinná a všechny tresty ve vězinicích slouží v podstatě jen tomu oddělit zločince na pár let od společnosti, že? Kdepak, pokud to je jak říkáš, celý naše soudnictví by stálo za velkou bačkoru. Prevence je důležitá, ale její součástí je i vědomí, že pokud něco opravdu špatného provedu, budu potrestán. Tohle ovšem funguje jen tehdy, pokud jsem si trestem docela jist, pokud vím co je špatné a pokud mám přijatelnou alternativu jak se tomu vyhnout. Nebo-li jinak: když se zvýší trest za krádež, počet krádeží tím neklesne, neboť zloděj ví, že ho naše policie stejně nechytí, nebo že si na živobití jinak nevydělá a zemře hlady.

Docela by mě zajímalo, kde bereš těch svý "několik desítek tisíc pokousaných ... za posledních pět let". Ovšem pokud snad vycházíš z nějaké statistiky, doporučoval bych ti řádně prozkoumat zdroje. Vsadím se, že tam určitě budou zahrnuti i služební psy PČR a AČR, a jistě i pokousaní chovatelé (mě můj chlupáč jako štěně dvakrát kousnul u veterináře, mám ho kvůly tomu utratit?). Jinak si totiž ty čísla nedokážu vysvětlit. I kdyby ovšem byla takto "šokující" upozornil bych tě na to, že ročně u nás umírá asi tisícovka lidí při dopravních nehodách. To tě ovšem nedojme, protože auto máš doma, kdežto psa ne. To je asi ten důvod, proč bys o zpřísnění dopravních předpisů neuvažoval, ale šel byl spíš cestou zvyšování trestů a pokut. Jestli si myslíš, že nějakých, řekněme 5 "smrtelných pokousání" v pěti letech (tzn. 1 ročně) je moc , pak ti asi nedochází, že jen v praze je 200 000 psů. Myslím, že když tvá absoutní čísla porovnáš s počtem vražd v 200-tisícové lidské populaci, budeš mít výsledek zhruba srovnatelný - dáš tedy lidem vodítka a košíky? Asi ne, co? A přitom jsou mnohem nebezpečnější.

Pokud se ti jedná o "povinnost označit psa čipem pro umožnění identifikace" tomu se snad nikdo nebrání, ikdyž pochybuju, že by ti to v tomhle nějak pomohlo.

Pokud se jedná o "vodítko a košík na veřejných prostranstvích s větším shromážděním lidí (košík se netýká štěňat a psům, u nichž není nasazení košíku možné)", bylo by dobré specifikovat co to "větší shromáždění lidí" je - tři lidi na jedné ulici? Ovšem taky si myslím, že to daný problém ani v nejmenším neřeší, přotože většina těch případů se stává tehdy, není-li v okolí moc lidí (viz. ten poslední). Takže vpodstatě zas jen šikanuješ pejskaře.

Osobně bych byl proto, aby se prostě označila některá VÝJMEČNÁ místa, jako například dětská hřiště, kde by pes musel bejt na vodítku (a s košíkem jestli o to stojíte, ale stejně je to k ničemu).

Na druhou stranu, co pejskové dostávej za to, že za ně jejich páníčci platí příspěvky? Velký kulový. Chce se po nás plati, ale pak se na nás nadává, že psy serou po ulicích a pobíhají v parku (nebo v lepším případě ani jedno, ani druhý, prostě jsou jen psy a to stačí).
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli 3022
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
2 4 5 12 13
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter