Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 14.11.
Sáva
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Ďábelští ovčáci požírají naše děti z kolekce Přemítání za nočního klidu
Autor: 3022 (Občasný) - smazáno
další>


 3022 (Občasný) - 20.3.2002 > Okino> Takže popořadě, jo?

Demagogie je (alespoň podle mě) prezentování obecných a pravdivých informací tak, a v takovém kontextu, aby vedly k nesprávným závěrům. Což ty podle mě děláš, kdežto já ne. To může být otázka názoru, ale mám dojem, že jediné co tu já tvrdím jsou vlastně dvě věci, které nemůžeš dost dobře popřít:

a) děláme se tu velbloud z komára - psy pro občana ČR představují daleko menší ohrožení než lidé, automobylová doprava a miliony dalších věcí. Jde o problém několika nezodpovědných jedinců (chovatelů).

b) za neschopnost a nezodpovědnost několika málo jedinců chceš trestat (ovšem ty to mu říkáš prevence) slušné lidi a jejich psy.

Co se táče tvých otázek:

Ad. 1. Nic takového jsi neříkal, ale způsob jakým argumentuješ se svou "prevencí" ve tomu vzdálený jen maličko...

Ad. 2. Myslím si, že většina zlodějů krade proto, že ví, že je nikdo nechytí. Myslím si že nejlěpší prevence proti něčemu je dát vhodnější alternativu - kdyby zloděj věděl že si může peníze vydělat snadněji někde jinde, a bez rizika, udělá to, to nemůžež popřít (snad jen nějakým kleptomanem). čily zvyš riziko že zloděje chytí a usnadni lidem slušný výdělek.

Ad. 3. Myslím si, že ti vůbec nedochází co jsou kynologové zač. Většinou jde o chovatele a cvičitele služebních psů a ti ve skutečnosti nemají nějaký velký osobní zájem na tom, aby si psy mohly pobíhat volně - což nikomu moc nedochází. O pravdivosti té statistiky bych pochyboval - je tam řečeno co do ni bylo zahrnuto a z jakých zdrojů to čerpá?

Ad. 4. Ne, co to má společného s naším problémem?

Ad. 5. Jo. K čemu ti to je? Co tím chceš prosímtě získat? Jakákoliv identifikace psa má jen dva rozumné důvody - veterinární a "daňové".

Ad. 6. Ne, protože nehod je v porovnání s objemem dopravy relativně málo a zaviňuje je převážně lidský faktor. Ovšem u psů je tomu stejně, dokonce ještě líp - čistě statisticky jsou mimochodem auta největšími většími zabijáky dnešní doby. Konkurovat jim může snad jen infarkt a podobné choroby, ale psy ti jsou až někde úplně vespod, a to jak v absolutních číslech, tak procentuálně. "Problém" tkví v tom, že zakouslý dítě, to něco zvláštního a TV Nova je vždycky u toho, kdežto na dopravní nehodu tě upozorní jen tehdy je-li zvláš nechutná, nebo nemají-li něco jiného do zpráv.

Ad. 7. Zavedení čipů nikoliv. Zavedení vodítek ano, dokonce je ještě horší, protože pes to není kus kovu, ale živá bytost. Mimochodem ten "ridičák na psa" není taková pitomost jak si myslíš. Myslíš, že starat a vychovávat psa je jednoduché? Kdyby bylo na mě, byla by koupě psa (nebo jeho povinná registrace) podmíněna seznámením s jistými pravidly - třeba ve formě letáčku. Vsadím se, že většina těch případů s opravdu tragickými následky byla zaviněna ignorací majitelů, vírou, že sežraly všechnu moudrost... a pořídí si velkého, těžko zvládnutelného psa.

Ad. 8. Ne nemyslím, ovšem uvědom si, co z toho dokáží udělat naši právníci a poslanci. Každopádně vůbec netuším, proč se do toho naši poslanci montují - tam kde problémy skutečně mají by to přeci měly řešit místní vyhláškou, no ne? Ovšem takových míst mnoho není - jde zkrátka o ojedinělé případy.

A na závěr, až mého psa napadne nějaký "nezvládnutelný agresivní pes"? V první řadě se ptám co to ten "nezvládnutelný agresivní pes" je? Podle mě asi půjde o psa kterého nezvládá jeho majitel, a který se zdrovna chová agresivně, takže z toho budu vycházet:

Já v první řadě nedávám podobným psům šanci vrhat se na mého mazlíčka - když s ním jdu, všímám si jakéhokoliv psa v dohledu a dávám na pozor - vím totiž, že dva psi, to je rizikový faktor, často spolu chtějí bojovat o hierarchii ve smečce, o teritorium, co já vím... no prostě si chtějí vyřídit si ty svý psí věci po psím. Takže když vidím psa který vypadá "nezvladatelně agresivně" držím se se svým mazlíčkem od něj dál. To by podle mě měl udělat každej rozumnej chvatel.

V druhé řadě se podobných psů nebojím. Ne, nejsem nějakej hrdina - jde zkrátka o to, že psům docela rozumím, bezpečně poznám jak vypadá pes vystrašenej, agresivní, nebo zkrátka jinak naladěnej. Znám základní psí pravidla slušnýho chování, takže se proti nim neprohřešuju a dokážu se "civilizovaně seznámit" i s "nezvladatelným" psem. Vím co dělat aby na mě pes nezaútočil a vím co dělat když zaútočí. Většina lidí to nezná a v tom je ten problém... a taky v tom, že jsou i lidi kteří se rozhonou chovat nějakou velkou, těžko zvladatelnou bestii ikdyž s tím nemají potřebné zkušenosti a nepřistupují k tomu dost zodpovědně.

To je podle mě problém - ne psy, ale lidi. Víš, kdybychom tu měly nějakej závažnej problém se psy, kdyby psy skutečně byli pro společnost nebezpeční, pak by se to mělo řešit asi jinak - třeba krátkými přednáškami kynologů o chování psů na základích školách, nebo hraním se se štěňátky v jesličkách, apod. Vsadím se, že pak by podobné případy napadení prakticky neexistovaly (původně jsem chtěl říct, že by byly vzácné, ale oni už vlastně vzácné JSOU). Žádný pes, nebo spíš žádná rasa psa není sama od sebe lidem nebezpečná, nepřátelská. Psy se brání když se cítí ohroženi, to jo. Někdy se v nich probudí lovecké pudy a vrhnou se na slepici, nebo si jdou po tom co utíka (ovšem prakticky nikdy tomu neublíží, což zase lidé nechápou). Aby pes byl argesivní na člověka musí k tomu být buď vyprovokován, nebo zvlášť vycvičen. Podívej se na slepecké a asistenční psy. Pejsci jsou zkrátka fajn.

Heleď tak ve 3. třídě ZŠ, mě napadnul vlčák. Skončilo to tak že mi sežral půlku péřovky a já jsem ho zase málem zabil. Byl to hlídací pes, zvlášť vycvičenej aby po lidech šel. Pak taky po mě jednou vystartoval dobrman, načež jsem se na něj otočil, zle podíval a on s kňučením utek. Jindy jsem zas musel odtrhnout dva peroucí se psy, nebo přesvědčit pittbulla že nechci jeho páníčkovy ublížit. Taky jsem se hádal se se svý jezevčímem o žrádlo (našel konzervu a nechtěl mi jí dát blbec). Myslím že se psy, tedy i s agresivními psy, mám svý zkušenosti. Věř mi, vodítkem a košíkem to nevyřešíš. Je to o lidech - o těch kteří psy vychovávaj a těch kteří se s nimi potkávaj. Na ty se je třeba zaměřit. Ne na nějaký košíky...
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli 3022
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
2 4 5 12 13
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter