Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 14.11.
Sáva
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Ďábelští ovčáci požírají naše děti z kolekce Přemítání za nočního klidu
Autor: 3022 (Občasný) - smazáno
další>


Miroslav Langer (Občasný) - 20.3.2002 > Jako kdybychom mluvili jinou řečí. Ale v zásadě myslím, že si rozumíme, totiž - já přece nechci žádné psy střílet, zavírat, dokonce ani neustále vést na vodítku. Jenže v některé situaci jsem si jist, že je to nezbytné, aby byl pes na vodítku. Je to třeba v tramvaji, je to třeba u dětského hřiště. (Totiž mám mysli "cizího" psa u "cizích dětí" na hřišti. Jestli se u hřiště sejdou čtyři známé rodinky a dvě budou mít psy, tak ať to zkusí, když se děti se psy znají.) Nikdy jsem neřekl, že je to nezbytné na vesnici, na poli, nebo dokonce na domácím dvorku.

Sám připouštíš, že "některé" (které? Tam, co už se něco stalo ? Aha - chyťme toho bycha !!!) obce mají právo vyhláškou některá taková místa vyhradit. Je-li tomu tak, podobný zákon se zdá nevyhnutelný: Proti několika obcím, které zavedly vyhlášky omezující volný pohyb psů, už byly podány žaloby k ústavnímu soudu, protože se pro tyto vyhlášky jen těžko hledá opora v zákoně. Tak co s tím ?

Myslím, že velmi zásadní je Tvůj poslední odstavec. Píšeš, že máš zkušenosti s agresivními psy. Že jsi se ve třetí třídě popral s vlčákem. Nevím, proč, kdo byl na vině, ale musím konstatovat, že jsi měl štěstí. Já si jsem jistý, že bych vlčáka (zvláště ve třetí třídě) rozhodně nepřepral - a že jsi měl zrovna péřovku, to byla taky klika. A já bych nechtěl, abych někdy získal já (nebo někdo z Tvých známých) podobné zkušenosti. Odlišit dobře vychovaného psa od špatně vychovaného, nebo pána, který svého psa zvládá, od psa, který svého psa nezvládá, není moc lehké. Už jsem Ti říkal, že je u nás si teď několik sousedů pořídilo velké psy. V rasách se nevyznám, jsou to nějaké dogy, dobrman a potom snad i něco podobného pitbulovi. Ti psi své pány naprosto neposlouchají, a tak to většinou vypadá tak, že pánové své psy jen tak po očku sledují a dělají, že je nechají běhat. Protože když na ně zavolají, tak nejméně polovina z těch psů neposlechne ani na několikáté zavolání.

A dokud si to lidi neuvědomí, že svého psa musejí zvládnout, dokud to bude jen móda mít velkého psa, budu pro to, aby se nařídily vodítka a košíky - proboha aspoň u těch dětských hřišť !

Pár dodatků:

Statistiky pochází od Státní veterinární správy a odvolávaly se na ně jak poslanec Kořistka, tak protistrana. Podle této statistiky došlo od 1.1.2000 k 30.9.2000 celkem k 18482 napadení člověka, po kterých byl pes vyšetřen na veterinární stanici.

Čip má význam při identifikaci psa, k němuž se majitel nezná, stejně jako SPZka k identifikaci auta. A to všechno vede k poznání, jestli je třeba pes očkovaný. (Ostatně tohle jsem si zase nevymyslel já, ale zase sami kynologové či chovatelé, kteří protestovali proti původní podobě zákona.)


Pejsci jsou fajn a lidi jsou někdy hrozní. Je to tak - a proto bohužel budou muset být občas omezení i psi, když jsou "omezení" jejich pánové. Tak to v životě je nejen u psů, ale i u mnoha jiných zajímavých a příjemných činností. Jestli chceš, udělám Ti seznam.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Miroslav Langer
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
2 4 5 12 13
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter