Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 13.11.
Tibor
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
SODOMA GOMORA VE V. T.
Autor: Petr Měrka (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
Arid (Občasný) - 6.7.2007 > tato povidka je trochu jina nez ty predchozi
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 6.7.2007 > poslední asi tři jsou jiné. a zase ne k lepšímu... jako by začínaly být zlé.
<reagovat 
 Arid (Občasný) - 7.7.2007 > ryzí peří> ...Nevim jestli zle, zdají se mi všechny a-morální, tedy mimo dobro a zlo, mimo oblast, kde to lze rozlišovat. Merkovy povidky = Jakási amplifikace kolektivního STÍNU dnešní doby. Z toho důvodu to nelze odmítnout šmahem jako chorobný výplod nebo hříčku. On chorobný být může, ale bohužel zrcadlí něco obecného. Na druhou stranu, pouhá "kanalizace" kolektivního stínu nemusí být ještě uměním. Stálo by za to jeho texty analyzovat spíše jako "přírodní útvary", něco jako houby, které spontánně bují v lesích, kobylincích a na mezích. Tím se nechci autora dotknout: spíše poukazuji na to, že v nich (kromě pervezní legrace) možná "něco" je.
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 7.7.2007 > Arid> Seru na morálku. Ale vidím v těch posledních koscíc jiný autorský přístup. A zatímco předchozí texty mi třebas přišly kruté, nečulo jsem za nima zlobu autora. Tady jo. Tady přestává ta (perverzní? jak pervrzní, když stojí mimo?) legrace.
<reagovat 
Arid (Občasný) - 7.7.2007 > strukturalistický přístup se mi líbí, ovšem kdo si dá tu práci? :-)
<reagovat 
Arid (Občasný) - 7.7.2007 > "perverzní" nesovisí s morálkou: spíše odkazuje k infantilní slasti bez cenzury morálky - "co bychom dělali, kdyby vše bylo dovoleno?" ...souhlasím, že do nich vstupuje něco "osobnějšího", možná, jak řikáš, zloba autora... ale to by musel vysvětlit autor sám, co z jeho života se nyní do jeho výlevů promítá... :)
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 7.7.2007 > Arid> Já jsem strukturalistické, takže bych se ptalo, co uvnitř textu je nýčko jinak, že to na mě takto působí. (A ještě bychom mohli testovat, jestli to ak čtu jen já, nebo jestli je to zachytitná tendence...) Pohled autorův by jistě byl zímavým příspěvkem... ale
<reagovat 
 Petr Měrka (Občasný) - 9.7.2007 > Arid> co píšu stojí mimo mne. Nijak se s tím neidentifikuju. Je to styl. Je to pojetí rozlišování a poznávání světa. Jsou to pouhé abstraktní znaky na mentální úrovni. skutečně tam něco je. Nepíšu perverzi, ani násilí. Pouze to, co vidím. Lidé se však pověštinou potýkají se slupkami povrchu. Ostatní je nezajíma.
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 9.7.2007 > Petr Měrka> Jak myslíš Petře, já si myslím, že to není styl. Kdyby to byl styl, byl bys, třeba ne tak dobře, schopen i jiného stylu. A o tom pochybuju. Beru to spíš jako věc od přirození. A tedy zase stojící mimo hodnotítka jako dobře špatně.
<reagovat 
Arid (Občasný) - 9.7.2007 > Díky za vyjádření, Petře. Peří - podle mě to styl být může. Spíše znám mnoho umělců - kteří se našli v nějakém stylu, jenž se neodváží opustit (když "funguje"), a ti bývají celkem úspěšní, protože styl přechází v renomé. Odvážlivců, kteří jsou ochotni se pouštět novými směry, je méně, a třeba ne všechno je nakonec krok dopředu, nemusí se to povést. Mít svůj styl je jakási jistota.
<reagovat 
 opožděné zrcadlo (Občasný) - 9.7.2007 > Arid> Jak myslíš, Arid. Já znám jenom Petrovy texty. A přečetlo jsem ji opravdu hodně za těch pár let. A na základě toho letitého čtení se ptám: styl, nebo šablona, vědomé, nebo nutné (a vylučuje se to?) pls ještě nějaké takové dvojice...

Kdybych svá dlouholetá nesoustavná pozorování mělo shrnout, tak: Petr Měrka píše, co může. A je to tempo někde na hranici grafomanie, možná za ní. Myslím, že píše, co musí, že jde o vyrovnávání vnějšího a vnitřního tlaku, upouštění páry. A že píše, vzato kolem a kolem, to co umí. Jenže mě to dávno nebaví a neodpouštím (ha! ještě řekněte že jsou stylové!) nedostatky, které mi kdysi nevadily pro tu energii, která v tom byla. Uff.
<reagovat 
opožděné zrcadlo (Občasný) - 9.7.2007 > Nechtělo bych, aby se někdo ve mně takhle rejpal, sorry, Petře.
<reagovat 
Arid (Občasný) - 9.7.2007 > aspon se o tom nekdo bavi zejo... no grafomanicky to trochu vypada :)
<reagovat 
Arid (Občasný) - 9.7.2007 > aspon se o tom nekdo bavi zejo... no grafomanicky to trochu vypada :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter