Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Utopie
Autor: tichotam (Občasný) - publikováno 14.8.2007 (16:14:42)

 

 

Tak černý kůň tak pozdě v noci?


Nebyl téměř vidět, měsíc nesvítil,


kdyby mohl krást, tak mohl, snil


o jezdci, který nebodal by v bocích,


jen šeptal  potmě stůj v mých krocích,


zaržál a hryzl do hlíny.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
skold (Občasný) - 14.8.2007 > jo a omlouvám se za takto celistvý komentář, ale blbne mi IE, takže jsem nemohl koment na FF rozkouskovat do řádků. Omlouvám se.
<reagovat 
Klatba (Občasný) - 14.8.2007 >
Body: 5
<reagovat 
Květoděj Šmatlák (Občasný) - 14.8.2007 > "kdyby mohl krást tak mohl" tohle jsem moc nepochopil ... a není to dobrá básnička, budu stručný: první řádek je slušnej
Body: 2
<reagovat 
ariel (Občasný) - 14.8.2007 >

nebudu s tebou mluvit jako s ústavním chovancem.

 

ale u kritiky bych asi začal veršem kdyby mohl krást tak mohl, snil

 

tam si mám představit čárku? osobně to ve mně vždycky vyvolá dojem manýry


<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 15.8.2007 > ariel> Dík, čárka chybí, doplním.
<reagovat 
rohe (Občasný) - 19.8.2007 > připadá mi to jako nějaký secesní symbolistní obraz.. melancholie přetékající z hermetizujícího hrnečku, má moc k sobě čtenáře tajně vábit, jakoby nazapřenou :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
skold (Občasný) - 14.8.2007 > Narozdíl od prasete se mi líbí první verš - je tak trochu hravý tím způsobem, který rád preferuju a občas ho v textech i využívám - jak někdo poznamenal - pukoidní. A když už narážím na jeho připomínku, tak se taky rozpovídám - druhý verš bych neviděl za až takový problém - jednoduše rozvíjí text, nicméně na druhou stranu je pravda, že na tak "krátkou" báseň by se měly volit trochu originálnější "akcelerátory" :)). Třetím veršem bych souhlasil s redaktorem adeptem, že je to jakýsi kýčovitý obraz s kterým se nedokážu ztotožnit, respektive ne já, ale má představivost vidící krást koně [ i když to je samozřejmě jen metafora, ale i tak]. To snil bych vynechal, ale další obrat se mi docela líbí a docela mi, nevím proč, připomíná Diviše [asi proto, že jsem před nedávnem četl jeho sbírku Obrať koně :)) ]. Předposlední verš je dle mého zcela zbytečný - a zakončení je skvělé! No a když už, tak už - vyjádřím se i ke grafickému zpracování - hrozné :))...kurzíva je docela nepodstatná, ale řádkování je velice špatné, naprostO nevzhledné a stylizace noci s černýmm pozadím mi přijde trochu kýčovité, ale to je otázka vkusu jednotlivce. V podstatě se můj komentář neliší od pana redaktora, ale alespoň jsem se vyjádřil.
Body: 3
<reagovat 
 druhý černej saniťák (Občasný) - 19.8.2007 > skÖld> Tohle vás naučili v té vaší škole? Tož to by je měli vyválet v medu i peří. Já bych tě hned běžel reklamovat jako nepodarek :)))
<reagovat 
zirael (Občasný) - 23.8.2007 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 14.8.2007 > Já s tou básní mám takový "multiproblém".
1) ta otázka na začátku mi připadá umělá. V podstatě je to hodně nepodařenej verš, který jsi ozvláštnil otázkou.
2)Verš druhý je totální vycpávka
3) Verš třetí: spojení "kůň mohl krást" mi nesedí (ale dovedu si představit, že v jiném kontextu... ale, že "kůň sní", to už je vyloženě romanticko-mladický výlev.
4) "o jezdci, co nebodá" - velmi prvoplánové, neobratné, vůbec, když už je to hozené takhle (jako, že kůň sní), tak snad ani nelze jinak, než pokračovat v tý romaticko-pubrtalní notě
5)pátý verš - nevím kdo šeptá (kůň nebo jezdec?). Asi moje chyba, asi špatně čtu, ale asi jezdec šeptá. Ale když "kůň sní" a "jezdec šeptá" - je to vážně trochu divný. Ale jestli "kůň šeptá i sní" tak je to dost výjimečný kůň...:)
6) kurzívu nechápu - nechápu obsah, ani zvolený grafický prvek
7) poslední verš chápu a docela se mi líbí,zvláště to kousnutí do hlíny.

Celkově se mi to zdá nevydařené, průměrné. Jádro té básně je v koni a to se mi nezdá pro hlubší poezii jako vhodné zvíře, pokud autor není silně talentovaný básník. Ostatní se na tomto tématu "rozmáznou" jako na tématu např. "klaun" do tuctových veršovánek.
2-3b

<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 14.8.2007 > Šílená svině> Pánové, jsem rád, že se vám líbí poslední řádek, ale svou pointou docela jasně ukazuje na naivitu(ani ne tak kýčovitost) představ krávy, kterážto je jak obrazně tak tak zvukově textem vytvářena. Počítejte u mne prosím s ironií. Jedná se přeci o utopii...
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 15.8.2007 > tichotam> Záměr je teodolit, který někdo při úsilí výtvarném nechtěně ztratí:-)
<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 23.8.2007 > tichotam> mně to kýčovité nepřipadá. Ještě sem se k tomu vrátil a můj bodový pocit 2-3 bych překvalifikoval na 3-4.
<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 23.8.2007 > Šílená svině> Tak ti děkuji za přehodnocení, o kýčovitosti mluvil sköld.
<reagovat 
zirael (Občasný) - 9.11.2007 >
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 9.11.2008 > tahle věc je zajímavou směskou naivity a naivismu ;o) a proto má asi své určité kouzlo... ano, kůň, který krade, i mě irituje, stejně jako další čtenáře - ale zároveň si říkám, že napsat něco takového chce svým způsobem odvahu psát "nesmysly" ;o)
Body: 5
<reagovat 
ProdavacSlonu (Občasný) - 24.3.2009 > Tohle mi prave hodne, hodne sprijemnilo vecer.
tichotam- diky.
Nevim proc, proste me to absolutne dostalo, mrazi me, dobre, ze se neklepu :)
dobra prace :) minimalne pro me teda.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter