Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Indická kremace
Autor: Sven (Občasný) - publikováno 20.4.2002 (23:18:07), v časopise 6.5.2002

   V dopoledním slunečním žáru přináší čtyři muži na dřevěných nosítkách člověka, je již mrtvý takže jen maso, kosti, krev a tělesné tekutiny přikryté tenkým pruhem zdobené látky.Obešli připravenou hranici a sestoupili k řece. Tělo namočili a položili na nařezané dřevěné klády poskládané do tvaru táborového ohně. Na schodech spadajících do nitra řeky spousty lidi mydlí a máchá prádlo, jiní zas provádějí důkladnou hygienu s vírou, že svatá voda dokáže smýt i špínu usazenou na duši a následky špatných činů spáchaných v tomto i minulých životech. Několik mužů, možná příslušníku rodiny zemřelého, s úctou posypali tělo spoustou sytě oranžových kvítku a hořlavým práškem a zapálily. Žár stoupá, plamen objímá tělo a ukusuje z pruhu látky položené na mrtvém. Jednu z koz přivábila vůně květů blíže k hranici a pochutnává si na těch co se rozsypali kolem. Ty méně odvážné jen závistivě pokukují a prohání potulné psi. Z látky už zbyl jen malí hořící kousek a z oblasti břicha vytryskl pramínek vřelé tekutiny, která se po chvíli zcela vylila a trošku oslabila sílu ohně. Bezvětří bylo přerušeno jemnými poryvy větru a hustý bílí kouř začal zahalovat nábřeží a děti radostně  pouštějící draky v začínajícím povětří.

   Ne všichni mohou být spáleni, dřevo je drahé a tak zejména svatí mužové, lidé kteří se zřekli svého majetku  a započali dlouhou pouť duchovního rozvoje, a malé holčičky jsou házeny do řeky přivázané k těžkému kameni, aby klesli do hlubin posvátné řeky a rozložili se okusovány rybkami mezi plujícími delfíny co zde žijí.



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter