Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
...(mé básně)
Autor: hermit (Občasný) - publikováno 24.1.2008 (10:47:19)


. . .

 

 



mé básně jsou
pouhé bušení
do bednění špitálů

nic než vzlyky
vnitřního otroctví



slovo za slovem
rozřezávám řetězy



Poznámky k tomuto příspěvku
heyoan (Občasný) - 24.1.2008 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář V. - 24.1.2008 > Dobrá. Spíš závěrečná než úvodní k potenciální sbírce :)
<reagovat 
wandalka (Občasný) - 24.1.2008 > tvé básně beru
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 hermit (Občasný) - 24.1.2008 > wandalka> nemusí se líbit, ale když je někdo "bere", to mě těší asi nejvíc, fakt. dík, dík všem.
<reagovat 
Periskop (Občasný) - 24.1.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
Vio (Občasný) - 24.1.2008 > Proč do bednění? Přemýšlím o tom slově a nějak mi z toho vyskakuje...
<reagovat 
vencydust (Občasný) - 24.1.2008 >
Body: 5
<reagovat 
jafa (Občasný) - 24.1.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
ariel (Občasný) - 24.1.2008 > jako jo, ale vadí mi že jednou jsou to špitály a pak je to vnitřní otroctví, což zdaleka nemusí být jedno a totéž
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 24.1.2008 > Umíš, přesně tím způsobem...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 24.1.2008 > Janele z Liků> nechceš svou myšlenku rozvést? o jihlavském bardovi bych si rád něco poslechl z tvé kuchyně.
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 24.1.2008 >
Body: 5
<reagovat 
damika (Občasný) - 24.1.2008 >
Doporučil 
<reagovat 
michalie (Občasný) - 24.1.2008 > ...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 24.1.2008 > majstrštyk. tuhle jsem hovořil u píva o tom, že píšeš básničku osm hodin, jak dlouhos pracoval na tomto briliantu české poezie?  ...mohu-li se optat...
Body: 5
<reagovat 
 hermit (Občasný) - 24.1.2008 > stanislav> 

tohle sem určitě osm hodin nepsal... má to v podstatě přímočarou jednoduchou stavbu :-) taky si to nepamatuju, je už to tak 7 let možná..., tohle bych hádal tak na hodinu jednu-dvě...ani to není snad psaní, spíš takový převracení každýho slova sem tam... ale tahle šla rychle, co si tak vybavuju...

no, jistě to není briliant, není to vlastně nic, jenom takový větičky :-)))


<reagovat 
 hermit (Občasný) - 24.1.2008 > hermit> napadá mě - vlastně mě baví o tom psát, jak píšu a tak, takový ty hlubokomyslný úvahy, ale na druhou stranu si nemyslím, že bych byl tvůrce, který si může dovolit analyzovat sám sebe, spíš nejsem vůbec nikým, jen jsem měl před lety takovou mánii psáti se. :-)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 24.1.2008 > hermit> hlubokomyslné úvahy jsou fajn, když je produkuje někdo tak umnej, jakým jseš ty, když blafe o svých verších etc. nějakej hovňous, je to smutné... :o))
<reagovat 
holger (Občasný) - 24.1.2008 > Obedněné jsou špitály. Zajímalo by mne, jak by ses dnes popasoval s pointou.
Doporučil 
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 24.1.2008 > ty píše báseň osm hodin, proboha???
<reagovat 
 hermit (Občasný) - 24.1.2008 > Janele z Liků> 

nepíšu momentálně nic z tzv. volný tvorby, jen fejetony jsem psal do prosince.

ale jo, v tom období, kdy jsem mě psací mánii (díky bohu je pryč), tak jsem seděl nad osmi veršíky jeden den od osmi do půlnoci a druhej den jsem si k tomu sedl znovu na čtyři hodiny a na konci jsem měl básničku o dvaceti slovech. se tím nechlubím, jen konstatuju, nevím, jestli je to dobře nebo špatně. :-)) dneska si myslím, že se dá čas i účelněji vynaložit, třeba koukáním na televizi, nebo pitím piva. :o)

ty fejetony jsem psal běžně osm hodin a je to standardně kolem 50 řádků strojopisu.


<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 24.1.2008 > hermit> Pak jsem divná já a neměla bych tu vůbec zveřejňovat svou impulzivní tvorbu.-)
<reagovat 
 hermit (Občasný) - 24.1.2008 > Janele z Liků> kdo mě zná, tak ví, že divnej jsem hlavně já :-))
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 24.1.2008 > si tu divnost nechej, není o co stát.-)
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 24.1.2008 > kdybych psala báseň 8 hodin, jdu si pro Ortenovku.-). TO je jen žert, že ano?
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 24.1.2008 > Janele z Liků> co s Ortenovkou? náhodou promýšlet text je příjemná činnost, třeba dobu vůbec dumat, jak a co pojmout, a pak už jen chrlit, třeba, nebo jinak - brousit a brousit... chápu barda, že si u toho užívá a různě to vylaďuje, až je to přesně tak, jak jeho srdce žádá...
<reagovat 
 Janele z Liků (Občasný) - 24.1.2008 > stanislav> ano, dumat, ale já bych nemohla nad něčím sedět čtyři hodiny, pak si sednout znovu, jak tady popisuje mistr, tak tendenčně si říci, že něco napíšu, mě to vždy přepadne samo od sebe, když chodím, poslouchám lidi, ale sezením na židli...Každý má svůj postup, vidím, tenhle je pro mě velmi zajímavý, takto psal Nezval, věděl přesně-kolik stran za den napíše...
<reagovat 
 hermit (Občasný) - 24.1.2008 > Janele z Liků> no to mě to taky přepadává samo od sebe, proto teď dnepíšu nic a tenkrát jsme bohužel nedělal skoro nic jinýho, než jsem psal. no, tak. systematičnost je sice bezvadná, ale já ji neovládám. :-)
<reagovat 
Šedo (Občasný) - 24.1.2008 >
Body: 5
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 24.1.2008 > chodím tě čítávat
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
magie_esence (Občasný) - 24.1.2008 >
Body: 5
<reagovat 
Od Kojetina (Občasný) - 25.1.2008 > Adolf Bécquer v jedne sve praci napsal: cuando siento, no escribo (kdyz citim, nepisu). A muj pan profesor tak pojmenoval svou sbirku. Podle me mel pravdu. Kdyz to na cloveka 'prijde', mel by to prozit, vychutnat,vpit do sebe...a pak to zpracovat, pohrat si se slovy, vysperkovat. Hermit je takovy sperkar...ale kdyz ma v rukou drahe kameni, dokaze se u toho tvarit jak docela obycejny kovar; to se mi na nem libi nejvic.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
touha (Občasný) - 25.1.2008 > ó pan hermit je divný, jak čtu
to je velmi sympatické...
Doporučil 
<reagovat 
hermit (Občasný) - 25.1.2008 > díky všem za projevenou účast, která mě přkevapila a které si nesmírně vážím. ovšem protože coby citově labilní poloidiot nevím, jak s ní naložit, vhazuji ji tímto do kamen, aby shořela. :-)
<reagovat 
zanzule (Občasný) - 25.1.2008 > baví mě to*

5++
Body: 5
<reagovat 
anae (Občasný) - 26.1.2008 > a dořezáno? ..
Doporučil 
<reagovat 
 hermit (Občasný) - 28.1.2008 > anae> 

leda oddechová pauza, dořezáno nebude nikdy, jak to tak vypadá. že ano. 


<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 28.1.2008 >
Body: 4
<reagovat 
kulamyl (Občasný) - 28.1.2008 > je to dobrý, má to nápad, ale významově mi to trochu koliduje. Slova jsou řetězy? Nebo ty řetězy rozřezáváš pomocí slov? Ani v jednom případě mi to nějak nevychází...
<reagovat 
pervol (Občasný) - 29.1.2008 > beru.
Body: 5
<reagovat 
pomerančová (Občasný,Redaktor) - 30.1.2008 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 30.1.2008 > Už ty pilky dořezaly, už ty mlýnky domlely. Jo, na takovýhle kšefty bychom měli mít brokovnici...

"nic než vzlyky
vnitřního otroctví"

je sice pravdivé, ale na můj vkus trochu přepjaté
<reagovat 
 hermit (Občasný) - 30.1.2008 > miroslawek> přepjatýé, uznávám.... je to starý tak 6-7 let, dneska bych to už zmírnil. ale nebudu to už přepsávat, to už nestojí za to..:-)
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 30.1.2008 > ledacos leckomu po těch letech nestojí, to je pravda ;o)))))))
<reagovat 
kafka (Občasný) - 30.1.2008 > je to tak... je divnej :)
Body: 5
<reagovat 
básník nic (Občasný) - 31.1.2008 > bere mě odsazení posledních 2 řádků...
Body: 5
<reagovat 
tahar (Občasný) - 31.1.2008 > Celý je to přepjatý. Ale co v pubertě není, že jo.
<reagovat 
Coca-Cola PopStar (Občasný) - 2.2.2008 > "mé básně jsou"
Básník je realista.

"slovo za slovem"
Ať není dohad!

Pěkné.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter