Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 14.11.
Sáva
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Drogy a společnosti z kolekce Zoón politikon
Autor: j'en ai marre (Občasný) - smazáno


čmelák (Občasný) - 5.5.2002 >

Jaký je rozdíl mezi legalizací a dekriminalizací mi není vůbec jasné, to bych byl rád, kdybys osvětlil.

------------

Úvodem jen tolik, že to není kritika, ale odlišný názor.

Že bych byl frustrovaný, nebo znuděný? Asi ano, přiznávám, ale že by to byl ten pravý důvod, o tom pochybuji. Když jsem fetoval, myslím, že to nebyl ten důvod.

Upozorňuji na to, že chyba se stala ve výchově. Kde kdo je frustrovaný, nebo znuděný, ale už ne kdekdo je s tím smířený a v tom bych vyděl základ problému. Když dnes navštívíš pasťáky neexistuje tam nikdo, kdo by s drogou problémy neměl, nebo se s ní jen nesetkal. Po revoluci se dokonce v těchto zařízeních změnila klientela: z cikánů na "high society". Je docela jasné, že obě skupiny lidí jsou znudění a frustrovaní, ale je to opravdu meritum věci? Ne, domnívám se že to je jen následek postmoderní roztříštěnosti hodnot (oprávněné) a času (tady by se s tím dalo něco dělat). S hodnotovou roztříštěností se prostě člověk musí naučit žít, musí se s ní smířit, ale chtít to po dětech? To nejde!

Důvodem této roztříštěnosti je nedostatek času rodičů, či jejich nezájem (hodnotová roztříštěnost - spíše rómové).

Je skvělé číst anamnézu klientky 16 let. Pro zajímavost uvedu základní popis.

Matka psychiatrička. Dcera fetuje od svých 10 let (dnes 16 let). Organismus v dezolátním stavu - další drogové experimenty by nemusela přežít. Emočně plochá, labilní, egocentrická, neschopná altruismu, emapatie. Její intelekt se za její drogovou kariéru poškodil, což je vidět z pseudofilosofování, které s ní prožije každý, kdo s ní hovoří.

Rodina je velmi dobře finančně zajištěna, ale žije bez otce.

Matka si našla přítele, po jeho výkonu trestu dceru oba psychickým terorem "vyštvaly z domova". Z toho je také vidět, že matka je emočně plochá a hledá základní hodnoty svého života.

Tahle nešikovná (ale pravdivá) anamnéza je typickým příkladem dítěte z pasťáku. A je to hodně zlé.

Není problém to, že drogy se rozšířily, to je nová skutečnost, ale problémem je, že lidé se sobě vzdalují, jelikož "mají více možností, jak být spolu". Rodič se vzdaluje dítěti, neznají se. Škola se vzdaluje dítěti, jelikož mu neposkytuje to co po něm dítě požaduje. atd...

Idea společnosti bez drog není pokrytectví, ale málokdo si uvědomuje, že člověk se musí kontrolovat a nejlepším a nejúčinnějším druhem je sebekontrola. Ale ta v dětech není vychovávána, není v nich vychovávána zodpovědnost za ebe, za druhé. Děti prostě postmoderní hodnotovou roztříštěnost berou jako samozřejmou, jako statut quo. Hodnoty nejsou a tak se ubírají cestou naprosto "odkouzlené" reality. A kouzlí si novou, v jistém smyslu baudrialldovskou hyperrealitu, tu bez jakýchkoli osobních vztahů - bez hodnot a bez s tím spojené hierarchické organizace času a prostoru (ale oni snad už z toho nejsou frustrování, prostě takový jsou).


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli čmelák
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter