Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 14.11.
Sáva
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Drogy a společnosti z kolekce Zoón politikon
Autor: j'en ai marre (Občasný) - smazáno


 j'en ai marre (Občasný) - 6.5.2002 > Thomas Hudson> Zdravím. Jsem rád, že nejsem úplně mimo, haha. Inspirovala mne tvá myšlenka o psychologii jako náboženství. Vidím to hodně podobně. Nesměl bych studovat sociologii, abych si nekladl otázku: proč se tolik lidí hlásí na psychologii? No, můj kritický vztah ke zbožnění vědy je na Totemu asi dobře znám. Skvělý "aha efekt" jsem zažil při četbě článků "Filosofie?Ne!!!" a "Psychologie?Ano!!!. (http://student.atlas.cz/default.asp?act=clanek&tema=1&cid=447 a http://student.atlas.cz/default.asp?act=clanek&tema=1&cid=446 ) Oba jsou od stejného autora. Ten odsuzuje filosofii takto: "Ale můj odpor k ní plyne již z mého základního pohledu na svět. Totiž, že každý člověk má právo na svůj názor a má právo vést svůj život, jak chce, a dojít sám svou cestou ke způsobu, jak ho vést. Obracení se k nějakým cizím myšlenkovým směrům, které mi údajně mají pomoci žít a hledat cestu ke "klidu a míru v duši" já naprosto neuznávám. Když je někdo opravdu zoufalý a neví kudy kam, má právo nakouknout pod pokličku namátkou buddhismu a vyzkoušet, zdali ho vonné tyčinky, soška plešatého čínského tlustoprda a z kazeťáku znějící tóny: "óm, óm, óm, óm" náhodou neuklidní. Pokud je ale někdo mladý, nezkažený světem a ještě plný iluzí, může se přece trochu namáhat a vyšlapat si vlastní stezku,kterou se vydat dál ne? Je přece moc pohodlné přečíst si cizí knížku, prohlásit, že se s těmi názory ztotožňujete a od té chvíle ocáskovat pouze za jedním filosofickým směrem." ------ Přesný symptom toho, o čem tu mluvíme: COPAK JE FILOSOFIE PŘÍRUČKA K ŽIVOTU? (něco ve smyslu: jak být oblíben?)----- Autor však glosuje ve článku o psychologii, když píše:"Testy osobnosti odhalí vaše typické chování, introverzi nebo extraverzi ( zjednodušeně pro laiky: zkrátka jestli jste raději sami a čtete si knížku nebo jestli spíš kalíte s partou a řvete na celý lokál ), poodkryjí skryté části vašeho já a mohou i vám samotným pomoct pochopit se. ....Psychologie nabízí celou škálu možností, jak poznat svoje vlastní nitro, stačí si jen vybrat. Takže, smím-li vám radit, vykálejte se na nějaká dějiny umění, latinu a biologické semináře a hópněte na psychologii, vyplatí se vám to." ----- Myslím, že tvá hypotéza je ZCELA OPRÁVNĚNÁ, HUDSONE...
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli j'en ai marre
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter