|
|
|
Ozzfest 30.5.2002 Strahov Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 2.6.2002 (21:42:52), v časopise 4.6.2002
|
| |
OZZFEST 2002 Strahov 30.5.
Do Prahy se dovalil putovní spektákl zaštítěný stárnoucí personou Ozzyho Osbourna, což náležitě ocenili všechny „máničky“ i méně vlasatí fandové pořádně našláplé hudby, která je médii prakticky ignorována a tak není divu, že se na Strahově sešlo dobrých dvacet tisíc lidí, kteří nelenili dát za lístek osm stovek až tisícovku. Už od časných dopoledních hodin kolem stadiónu posedávaly desítky lidí s nezbytným pivem, za branami stadionu všudypřítomní stánkaři, jak už to tak chodí, nabízeli klobásy, bagety a tak dále, vše v nelidové ceně jednoho žetonu (35Kč). Průměrný věk diváctva byl poměrně vysoký. Taťkové a mamky od dorůstajících dětí, do nichž by těžko někdo hádal, že „stará láska nerezaví“ (kamaráde, říkal pán za mnou s vizáží i mluvou starého Homolky, já poslouchám Slayer dvacet let!, viď, mámo?), ale i „klasičtí“ metalisti v džískách, kteří rozhodně nevymřeli, jak by se mohlo zdát. Plus i nezanedbatelné tisíce mladšího publika, tu a tam i nějaká ta mladá šťabazička či teeneger. Podobná akce se nekoná každý pátek a ač se seznam slibovaných interpretů během reklamní kampaně vydatně měnil, konečná sestava hlavní trojky Slayer – Tool – Ozzy, byla lákavá! Osobně Ozzyho nijak zvlášť nemusím, ač respektuji, ale nechat si ujít v Praze skvělou americkou partičku TOOL, to bych věru prohloupil. Kdo na Strahově byl, ví, o čem je řeč! Program začal už kolem 16 hodiny u nás skoro neznámou, leč v odborných kruzích respektovanou českou skupinou ŠKWOR (se dvěma alby na kontě). To jsem byl ještě na cestě, ale prý to stálo za to. ANTIPRODUCT a ASTRO METRO předvedli nijak zvlášť originální vystoupení. Ale američtí ROYAL PLAYBOY CARTEL, kteří, pokud vím, teprve nahrávají první album, s charismatickým a neúnavným frontmanem, rozhýbali houstnoucí publikum bez potíží a sklidili zasloužený aplaus. (Naházeli mezi lidi snad třicet paliček na bicí :o) Doporučuji si název zapamatovat, bude se jistě hodit! Kalifornští SLAYER, které většina z nás zná z nášivek na džískách (letos slaví právě dvacet let existence), se s tím nepárají a rvou do lidí nekompromisní nářez se všemi atributy, včetně zuřivého kroužení dlouhou kšticí do hukotu hudby. Má to něco do sebe. Ovšem pro mě byla nad očekávání skvělým vrcholem úžasně lahůdková show TOOL, které asi do Prahy jen tak znovu nezamíří, takže litujte! Zpěvák Maynard James Keenan před menším plátnem, za pódiem dvě větští s mrazivě dokonalou animací, doplňující jejich éterickou a prokomponovanou muziku, která se klene v typickém toolovském zvuku, střídá zasněné pasáže s ukrutným závarem a celá kapela během toho všeho, na rozdíl od Slayer a dalších, stojí nehnutě, jak zařezaná, což je maximálně působivé. Přičteme-li charakteristický a bezchybný vokál a skvělé kousky z posledního alba Lateralus, vychází unikátní vystoupení, při němž jen nevěřícně čučíte s papulou dokořán a hltáte každou sekundu, nevěříc, co všechno je možné v tvrdé muzice dokázat!!! A hlavní hvězda Ozzy, na níž se publikum od začátku nadrženě klepalo? To musíte na někoho jiného, já se napumpován zážitkem z Tool zvedl a rouhačsky opustil stadión s vědomím, že jsem dostal, co jsem chtěl a ještě vrchovatě navrch. Ozzy asi ještě není úplně odkecaný, ale Tool…., joj, to je něco!
|
|
|