Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Víc než tajně
Autor: tichotam (Občasný) - publikováno 15.6.2008 (15:34:05)

 

 

 

Na pomezí důvěryhodnosti

toho, co vidím leží práh

a pod ním prstem nakreslená čára...


Nevím, jestli již začínám

dělat práci, kterou mi dal osud,

ve které budu tedy osudově

nešťastný či šťastný.


Myslím proto na minulost se vším

po čem jsem víc než tajně toužil,

čeho jsem se víc než tajně bál,

a co jsem definitivně

nezískal či překonal.


Protože teď mám, co mám,

nemám, co nemám,

a nejvíce toužím po tom,

co mohu ztratit a neztrácím.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
zirael (Občasný) - 15.6.2008 > chytrý zápisek, ale poezie z to na mě nejde...
<reagovat 
čtenář já5 - 16.6.2008 > zas taková hloubavá..spíš zpovědi pocity..
<reagovat 
ALIMRA (Občasný) - 16.6.2008 > znám tě jenom ze slova a tak tě za ně beru ... Dáváš důraz na první sloku a chápu, protože, když jsem si ji přečetla, měla jsem pocit, že mi v té první sloce mluvíš z duše a tušila jsem, kam míříš, jenže další text jako by měl v úmyslu mě rozptýlit a poslední sloka mi měla dát za pravdu ... Jako ten, co také píše, s tebou souhlasím - není konce bez začátku. A když zrovna nepíšu, říkám si: ať už konečně něco začne, aby cosi mohlo zkončit ...
Doporučil 
<reagovat 
ALIMRA (Občasný) - 16.6.2008 > chodím okolo ní a přemítám ... je mi dobrá i sympatická, ale ... ale když to vezmu kolem a kolem, stačila by pouhá poslední strofa a autor řekl, co řekl, ale... ale, proč tedy ty tři před tím ... a proč užil "dělat práci" - zavadí čtenáře povinností a nebo se musí čtenář zamyslet a zjistit, že pouhá myšlenka je pěkná facha, když je nebo není kde ji nabrat?...

<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 16.6.2008 > ALIMRA> Napříč internetovým spektrem převládá názor, že stačila poslední strofa a já to pořád nemohu pochopit, nečekal jsem to, nevidím to. Jsem rád, že sis zvykla brát mé texty "za slovo", ptát se po zdánlivých banalitách, jako proč jsem užil "dělat práci"... Chtěl bych, aby se u mých básní takto každý čtenář mohl zeptat na jakoukoli část textu - ačkoli tento je mezi jinými zdánlivě velice uvolněný. Ta uvolněnost svádí k tomu neptat se - ale bez otázek jsou mé básničky němé. Nejde mi do lhavy, proč se nikdo neobtěžuje ptát na celou báseň prsvní strofou, která je výrazně jiná než to, co je pod ní a tedy tvoří přirozenou opozici, místo, ze kterého se šíří směrem dolů a zpět smysl celku. Chtěl jsem zachytit (descartovský) svět ve kterém není možná naprostá jistota a vztah k němu jako touhu - a to i ve věcech, které již "mám".
<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 16.6.2008 > ALIMRA> Co se týče práce, je použita k uvedení motivu osudu, relativního osudu. Osud je něco, na co se jakoby dá spolehnout i v descartovském světě, proto patří tento motiv do básně. Vidím ho jako osud relativní, jinými slovy osud je to, co za osud zpětně ozančíme, ale ne vš, co teď probíhá, musí mít takový význam a takové budoucí trvání, aby se pak dalo říci, že to byl náš osud. Třeba brigáda trvající jedno dopoledne není mým osudem. Ale třicet let v dolech by mým osudem už mohlo být... A jak poznám po prvním týdnu v dolech, jestli to je osud? Jistota přijde až zpětně, když ji dávno nikdo nepotřebuje.
<reagovat 
 ALIMRA (Občasný) - 16.6.2008 > tichotam> jednodenní brigáda není tvým osudem, pokud tam nepotkáš někoho, s kým prožiješ (rád i nerad) dalších 20 let života ... všechno je relativní ... 30 let v dolech ti může vzít za jistých okolností "jenom" zdraví nebo zdravý rozum, ale i v tom zpropadeným dole žiješ ... jak?... to už záleží na tobě .... nicméně nechci tady pod tvým textem filozofovat ... myslím, že za určitých okolností stačí říct ... budu si pamatovat tento text ... a proč? ...protože jsem čtenář s vlastním názorem a vkusem ...
Body: 5
<reagovat 
Poutník životem (Občasný) - 18.6.2008 > tak to mi prijde velice dobré, má to myšlenku, která se mě velice dotýká...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 9.11.2008 > Ano, první strofa je výrazně jiná - tam cítím nejaké poetično.
Zbytek je v podstatě próza, úvaha rozsekaná do veršů - a to osobně nemám ráda, ať už jsi tento "styl" použil záměrně a účelově. A zdá se, že nejsem sama, kdo zůstal neosloven ;o)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter