Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 10.5.
Blažena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Původ výkřiku na Medarda
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 19.6.2002 (10:45:15), v časopise 8.7.2002
Původ výkřiku na Medarda

A to bylo pane strážník tak :
"Seděl na zemi opřený o koš u tramvajové zastávky s očima nehnutě upřenýma k lampě, která rozkvetla jistě už tak před pěti hodinami a sledoval můry, jak kolem ní kroužily, jako by ji chtěly opylit.
"Je vám něco?," zeptal jsem se ho spíše ze zvyku, jako bych nečekal, že odpoví: "Není, nechej mě tu…" nebo že neodpoví vůbec.
"Ale nic, nechej mě tu," pootevřel rty slepené suchými slinami, aniž by oči svěsil z té pouliční lampy. Že jsme na té zastávce byli sami dva a abych nemluvil tak z výšky, posadil jsem se na batoh. Nevypadal, že čeká na tramvaj, ale povídám už jen proto, abych prolomil ticho : "Jede za dvacet minut".
Na to on: "Čekám, až umřu, víš?" a krkl si tak hlasitě, až tou ozvěnou krkly i okolní domy této za dne tak slušné pražské čtvrti.
"Vypadáš tak, kdy to bude?" zeptal jsem se s úsměvem, zatímco si škytl, že neví.
Tak jsme tam seděli, občas přibrzdil kolem jedoucí taxík a my sledovali ty můry. Sotva odbila půlnoc, do tmy vešel pravý Medard, vítr všechny ty můry odvedl kamsi pryč a to už lilo a blesky bily tak opravdově, že bych snad v ten brzký armagedon i uvěřil. Vlezl jsem si tedy pod střechu u divadla Labyrint a z povzdálí sledoval svého nového kamaráda, jak nadává na vše, jako by se propadl do samého pekla a tam na něj místo ohně čekaly svatojánské proudy.
"Pojď se schovat! " křičel jsem na něj.
Zatímco si vztekle otíral zabahněné pracky o mokré kalhoty a snažil se ztěžka vstát, přijela už padesát osmička. Nastoupili jsme - pravou rukou jsem ho přidržoval za záda, aby nepadl na znak a tak, když ještě ve dveřích váhal, zda má jet, jsem mu pomohl v rozhodování. Usedl na náhodně uvolněné sedátko a stále brblal, že musí vystoupit na Bertramce a pořád děkoval a děkoval. U Anděla nastoupil revizor a to jsem už za chvilku začal tušit, že není zač - prostě někdy se pomáhat lidem nemá, víte pane strážník, nevyplácí se to."

Tak si ho odveďte, nebo mi to tu ještě všechno zaprasí," zvedl vyhublý strážník unaveně obočí a ukázal jím ke dvěřím,"no běžte, nebo to bude mít ráno za draho."
Té noci jsem dopomohl novému kamarádovi do tramvaje, abych se jej pak zastal, šel jsem s ním a revizory na policii a teď jsme spolu opět v dešti. Co s ním? Můry byly sice už někde pryč, ale ty lampy i v tom nečase pořád pěkně svítily a to už se ulicemi rozléhal ten uvolňující, vše vysvětlující výkřik:"Zasraný Medárd!"


Poznámky k tomuto příspěvku
tkadlec (Občasný) - 20.6.2002 > To se fakt stalo ? (krásnej začátek)
Body: 5
<reagovat 
Musae (Občasný) - 18.10.2002 > Hmmm. Zajimavy.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter