Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 19.5.
Ivo
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dopis Hamletovi
Autor: Honeys (Občasný) - publikováno 27.8.2008 (09:20:16)

Drahý Hamlete,

posílám Ti existenciální pozdrav plný pochybností a úvah, zda vůbec mohu já, nehodná, psát dopis Tobě, kralevici dánskému. Ne, počkej, ještě tyto stránky netrhej. Ještě ne. Čekáš omílané fráze, kterých máš dost, falešné lichotky, které se Ti hnusí, či snad přiznání k otevřenému nepřátelství, kterého se bojíš? Chyba lávky, můj příteli, pro toto, Ti garantuji, dopis nezahodíš. Učiníš-li to, pak ze zcela odlišných důvodů.

Dovol mi začít. Bohužel nepřijde nic vznešeného, jen prostá otázka. Stále přemýšlíš, jestli žít či nežít, být nebo nebýt? Hm, proč se táži, že? Odpověď Ti vidím na tváři i bez odpovědi rtů. Tyto úvahy Tě pronásledují na každém kroku. Pesimisto! Nebo snad realisto? Tuším, že bys byl raději, kdybych Tě nařkla takto. Chápu. Tvá doba v sobě neskýtá mnoho jednoduchého, proto zastáváš svůj názor, který nám předáváš ve svém poselství: „Vždyť kdo by snášel bič a posměch doby, sprostoty panstva, útlak samozvanců, soužení lásky, nedobytnost práva, svévoli úřadů a kopance, jež od neschopných musí strpět schopný, sám kdyby moh svůj propouštěcí list si napsat třeba šídlem?“ Odpověď na otázku zní: já! A víš proč? Dříve jsem nad smyslem života přemýšlela velmi často, ba i dnes mé myšlenky tímto směrem zabloudí, ale ve výsledku... ve výsledku mám až neoblomně jasno. Život stojí za veškerá trápení, která nám bolestně popisuješ, protože je to dar, který jsme dostali jen jednou, a vícekrát už nedostaneme šanci se s ním poprat. Tak proč uhýbat, uskakovat, ustupovat. Lehké cesty nebývají těmi správnými, nemyslíš?

Otočme list. Co Tvá spanilá Ofélie? Hraje si, to víš. S Tebou, to také víš. A co nejhůře? I ty si hraješ. Uvědom si, Hamlete, že na začátku hry proti sobě stojí dva rovnocenní soupeři, avšak na konci jeden vítěz a druhý poražený. Rád prohráváš? Ne, omlouvám se, nechci Tě děsit, ale v mnoha známých tragédiích se objevuje varianta obou dvou skolených. Takže vavřínový věnec neshrábne nikdo a on zůstane trčet na Caesarově hlavě, na které, když to pojmeme do důsledků, už také nemá, co pohledávat. O.k., protože Ti píšu já, optimistka, přeji Ti, aby všechny ty láskyplné scény dohromady vyzněly jako bláznivá komedie, ve které i tragika dokáže pobavit celé obecenstvo.

Hamlete, nezlobíš se? Pokud jsi ve čtení došel až sem, gratuluji Ti, jsi opravdu silná nátura a zasloužíš si pochvalu do žákovské knížky. Ale ať si nemyslíš, že oplývám pouze samou kritikou, vezměme to z jiného pohledu. Shledávám na Tobě několik skutečností, které považuji za zajímavé, dokonce mi imponují a snad je i obdivuji. Například ten předstíraný chlad v srdci, když upřímně vyslovuješ věty, které druzí slyšet nechtějí. Skrývá se v Tobě neobyčejně unikátní osobnost a ty to cítíš. Cítíš to při každém svém slově neúprosně bičujícím okolí, při každém svém postoji vyvracejícím dosud neomylné názory, při každém pochybování dokonale skrývaným pod rouškou přemýšlivého mladého muže. Příteli, jestli Ti mohu radit, rozhodni se. Už se rozhodni. Usměrni své touhy určitým směrem, který s jistotou povede Tvé další kroky. V zásadě existují jen dvě cesty – dobrá a zlá. Avšak já nesouhlasím. Možností, jak plně prožít nebo naopak zpackat náš dar života najdeme nespočetně více. Věřím, že si vybereš jednu z těch správných.

Žij krásně, ale básně raději nepiš, to za Tebe zvládnou jiní. Jsi dostatečnou inspirací.

 

Tvá Hana



Poznámky k tomuto příspěvku
kalais (Občasný) - 27.8.2008 > pomoc
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 27.8.2008 > hrůza
<reagovat 
jafa (Občasný) - 27.8.2008 > "Odpověď na otázku zní: já" je skvěle načasovaný hodně legrační překvapení

Celé je to legrační, jak jsi to za něj "vyřešila". Ačkoliv mu slibuješ, že tam nebudou fráze, tak tam teda opravdu opravdu jsou, ale stejně je to sympatický. Pokud by nebyl zrovna nesnesitelně zoufalej, možná by tě za to podaroval úsměvem.
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 27.8.2008 > ale jo, čiší z toho takové to "mladické nadšení" - ať už ta fráze znamená cokoli :)
Trošku to na mne působí, jako slohovka psaná na zadané téma, na druhou stranu bych řekla, že je to slohovka velmi povedená...
na úvahu tam ale chybí víc hlubších myšlenek, chtělo by to trochu rozepsat, řekla bych
<reagovat 
Honeys (Občasný) - 28.8.2008 > To Quotidiana:
No ono to je slohovka na zadané téma:) Psala jsem to před 4 lety na střední, teď to objevila a zkusila šoupnout sem, co lidi, otřelí spisovatelé, řeknou. Takže díky všem za ohlasy, mám přehled:)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter