Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Milion
Autor: Tepes (Občasný) - publikováno 3.7.2002 (00:22:16)

 

“Je nás milion,” pronesl slavnostním hlasem praotec Čech, když se spolu se svými soukmenovci po dlouhé době opět sešel pod Řípem.

“Sláva,” jásá jeho syn Krok, “ubráníme se pohanům.”

“Sláva,” jásá jeho vnučka Teta, “zabydlíme nové hradiště Děvín.”

“Sláva,” jásá druhá vnučka Kazi, “uspořádáme oslavu století.”

Jen nejmladší Čechova vnučka Libuše mlčí.

“Copak, Libuško, tebe netěší, že se náš národ rozrostl?”

“Vidím v dáli město veliké,” šeptá Libuše, opět s tím svým věšteckým pohledem upřeným do dáli.

“Nesýčkuj,” okřikl ji Krok. “Budeme slavní, budeme vážení a budeme nejrozšířenější národ na zemi, vždyť už teď je nás milion,” prorokuje Krok.

Čechové vše pořádně a důsledně oslavili, postavili hradiště Prahu, několik menších hradišť v okolí a za několik století rozšířili i své hranice. Hluboko v jejich duších se ale nastálo usadila ona nevyřčená věta kněžny Libuše. A století plynula.

“Je nás 6 miliard,” pronesl hrdě americký prezident Bill Clinton, když obdržel od svých poradců výroční zprávu.

“Sláva,” jásají Američané, “lidstvo nezanikne.”

“Sláva,” jásají dosud neobjevené formy života ve vesmíru, “alespoň bude co osidlovat.”

“Sláva,” jásá ve skrytu duše ekonom, který si již správně zkalkuloval, že s růstem populace porostou i ekonomické nároky a tím pádem i jeho plat.

Jen Češi nejásají. Ve své zemi, která se za několik staletí moc nezměnila, hostí cizince. Jejich počet několikanásobně převyšuje počet domácích. Hluboko uložená prorocká myšlenka kněžny Libuše vyplouvá na povrch.

“Vidím v dáli město veliké,” zní jako kdysi šepot Libuše, “jen aby ho měl kdo osídlit,” doznívá i druhá věta. A skutečně. Za těch několik století, co Češi tak vydatně oslavovali svůj miliontý přírůstek, se jejich národ rozrostl pouze o pár desítek. S přirozeným úbytkem populace se tak kdysi bohumilý a početný národ zařadil na žebříček ohrožených druhů.



Poznámky k tomuto příspěvku
Kajman (Občasný) - 5.7.2002 > Hezky napsané, vtipné, ale ten konec se mi nelíbí (obsahově), neřekl bych, že jsme se dostali na seznam ohrožených druhů...
<reagovat 
zjihu (Občasný) - 31.7.2002 > Dtto Kajman. Poslední slovo je do pranice (fóra). Voni ty Čechové nebyli dlouho domácí v zemích pod Řípem, pár domácích i cizích kmenů tu kvůlivá vlastní rozpínavosti povraždili, a kolik Čechů nemá německou, hunskou, či jinou krev. A kolik Američanů nemá českou krev? :-)
Nad úbytkem naší populace se zamyslím nejpozději dnes večer, pod peřinou :)
Body: 5
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 25.10.2002 > Gratuluji, je to výborné. Krátké, vtipné, má to myšlenku, pointu, hlavu a patu.
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter