|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
Já vlastně nechci všechno vědět, říkala jedna duchovní dívka. Co znamená toto vyjádření?
- Cenzura reality. Vybrat si z ní, co se egu líbí a co ne už nechtít. Tak se deformuje život. Nechceme ho přijmout jaký je, ale nasadit si brýle z iluzí
.
Je to tedy i popřením pravdy jako takové, protože relita a pravda jsou totéž. Tak vzniká sebeklam, naivita, absurdita a lež.
Je ještě jedno synonymum téhož, je to Bůh. Toto vyjádření je i Jeho popřením. S duchovností dívky to nebude tak slavné.
Svědčí to ještě o jednom, o zbabělosti.
Můžeme se schovávat do stejných iluzí léta i celé životy a vymýšlet si nové, ale síly řídící karmy budou vždy hledat cesty, jak je prolomit a nebude to vždy bezbolestné. I o tom je život, s většinou lidí mluví bohužel Bůh jen událostmi, mimo ně nejsou ochotni nic vnímat a naslouchat.
Některé informace však mohou být až příliš silné, to je ezoterika. Měli bychom nechat vůli jen na Bohu, aby sám rozhodl, co můžeme právě vstřebat a co už ne. O mystiku se může nepřipravený a sebevědomý začátečník pořádně popálit. Po takové ezoterické meditaci si jeden z nich povzdechl – bylo mi lépe, když jsem nevěděl. Rok mu trvalo, než se z psychického šoku dostal. Strávil ho o samotě v lese.
Myslel si snad, že cílem mystiky je mít ode všeho pokoj, jak naznačuje budhismus, ale ona je v podstatě věčným a nekonečně složitým pozn áváním spleti souvislostí, tj. Sebepoznáváním. Právě proto je tak málo pochopena. |
|
|