Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 31.5.
Kamila
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Buddhismus "versus" křesťanství z kolekce texty
Autor: P. Sedlak (Občasný) - publikováno 15.1.2009 (00:49:09)


 P. Sedlak (Občasný) - 24.1.2009 > Zeanddrich E.> Ono je otázka CO vlastně se musí zažít. Kdo zažil jednotu, toho už trojnost tak nepřitahuje. Když jsem četl Bibli, tak jsem si řekl, že je to text napsaný pro lidi, ať tedy pochopím to co pochopit mám a nepochopím co pochopit nemám.

Tajemství nejsvětější trojice je ve skutečnosti velice jednoduché. Otec, Syn a Duch Svatý. Tři základní vztahy, ve kterých se nacházíme Já-Ty-On. Tomu odpovídají tři základní duchovní cesty.

Cesta přes Otce, tj. cesta "Já", cesta sebe-uvědomění, kdy je iluzorní lidské ego zničeno tím, že se rozšíří na celý Vesmír. V téhle čistotě to zatím dokázal málokdo - např. Maharši, nebo Drtikol. Každý má nejraději vlastní já, vlastní ego. Kdo v tomto smyslu dokáže pozvednout všechny ostatní myšlenky na jeho úroveň, to je vskutku duchovní velikán. Výhodou je, že k tomu není potřeba žádné učení, takto všechna učení vznikla. Otec JEST, po všechny věky věků. Když se to Samo Sobě takto začne odhalovat, tak je to velice čisté,téměř bez zabarvení. Pak je to Průzračný Svět, jak píše Míla Tomášová.

Cesta Syna, tj. cesta "Ty", cesta sebe-odevzdání se. To vyžaduje Boha, který aby byl Bohem, tak pochopitelně musí být přinejmenším tak velký jako Vesmír (Alláh Akbar). Je třeba velká pokora, proto jdou křesťané přes Syna Božího - Ježíše. Spolu s ním zemře lidské ego na Kříži, aby mohlo dojít ke znovuzrození ve vesmírném vědomí. Člověk se uvědomuje jako Syn, Syn se stává Otcem.

Cesta Ducha Svatého, cesta "On", cesta sebe-rozpuštění. To je cesta Buddhistů. Rozpustit to vytrvalou duchovní prací. Jak bylo řečno v prvním odstavci, stačí k tomu ta čistota. Když je mysl průzračna, čirá, pak sama splyne s Absolutnem, jiná možnost neexistuje. Aby na to člověk nebyl tak sám, má před sebou vzor, Buddhu, toho Probuzeného, který to dokázal a ukázal tak ostatním cestu.

Všechno toto, Otec, Syn i Duch, každé já, ty a on by nám mělo být svaté. Přiznávám, že to je dost těžký požadavek, ale jinak to nepůjde. Nehledám mnohovýznamovou složitost.

Vypůjčil jsem si tady dost myšlenek z "Povídání o cestě tam" od Petra Pavlíka, aby si někdo náhodou nemyslel že jsem tak svatý. Jsem vděčný za to, že jsou takové věci dnes dostupné. Kdo hledá něco tajemného složitého a nepochopitelného se vystavuje mnohému nebezpečenství. Že mu to tajemné ublíží, že to složité a nepochopitelné vskutku nepochopí nebo pochopí nesprávně, a až to pochopí nesprávně, tak si tím posílí svoje ego, které měl přece rozpustit, odložit, překročit, umenšit, vzdát se ho - jak ostatně učí každá platná duchovní nauka.

V úctě Tvůj kacíř Pavel.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli P. Sedlak
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 (2)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter